WiFi samtal

  • 14 januari 2020
  • 13 svar
  • 1300 visningar

Användarnivå 2

Hej undrar när kommer Wi-Fi-samtal med Vimla 2.0? Det kan väl inte vara att tekniken saknas? Är i desperat behov då täckningen där vi bor indikerar att vi har 4G men hastigheten sällan går över 2-3Mbit/s vilket inte är 4G enligt PTS


13 svar

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Magnus-Erikshaag!

Jag har tyvärr ingen information om lansering av wifi-samtal att lämna ut. Vi kommer gå ut med mer information så fort den finns!

Mvh Mimmi

Användarnivå 3

@Mimmi_vimla

Har full förståelse för att saker tar tid, men det här börjar bli oprofessionellt. Ni sagt samma sak varje gång detta kommit på tal i över 3(!) år.


Sitter med samma problem i och med bristande täckning på olika platser.


Börjar bli dags att skärpa er. Alla andra operatörer i Sverige har detta sedan länge. Sätt en tidsplan för när det ska vara igång och lös det. I en tråd från 3-4månader sedan sa ni att endast testning återstod, då måste det finns mer info än du ger?

Användarnivå 2

@monte sa:

@Mimmi_vimla
Har full förståelse för att saker tar tid, men det här börjar bli oprofessionellt. Ni sagt samma sak varje gång detta kommit på tal i över 3(!) år.

Sitter med samma problem i och med bristande täckning på olika platser.

Börjar bli dags att skärpa er. Alla andra operatörer i Sverige har detta sedan länge. Sätt en tidsplan för när det ska vara igång och lös det. I en tråd från 3-4månader sedan sa ni att endast testning återstod, då måste det finns mer info än du ger?

Instämmer. Man måste kunna ge en tidsplan när det ska vara genomfört

annars jobbar man oprofessionellt.

Kan nämna att Hallon har infört Wi-Fi samtal så man får väl byta operatör om

Vimla inte kan ge besked om tidsplan.

Kan bara hålla med!!
Om man ska behålla trogna kunder kan man inte bara konkurrera med pris, man måste leverera också.

@Mimmi_vimla laHar full förståelse för att saker tar tid, men det här börjar bli oprofessionellt. Ni sagt samma sak varje gång detta kommit på tal i över 3(!) år.Sitter med samma problem i och med bristande täckning på olika platser.Börjar bli dags att skärpa er. Alla andra operatörer i Sverige har detta sedan länge. Sätt en tidsplan för när det ska vara igång och lös det. I en tråd från 3-4månader sedan sa ni att endast testning återstod, då måste det finns mer info än du ger?
Användarnivå 2

@Mimmi_vimla sa:

Hej @Magnus-Erikshaag!

Jag har tyvärr ingen information om lansering av wifi-samtal att lämna ut. Vi kommer gå ut med mer information så fort den finns!

Mvh Mimmi

Några nyheter från storebror Telenor?
Värt att nämna är att både Hallon-Tre och Halebop-Telia numera har stöd för Wifi-samtal och VoLTE.
Användarnivå 3

Herregud, kan de bara gå ut med att det inte kommer lanseras förrän 2.0 är helt utrullat, så slipper vi gissa och dom gå ut med samma "vi har ingen aning"-svar varje gång.

Det är så otroligt märkligt hanterat från början.

För VoLTE är det senaste att det bara handlar om slutgiltig "funktionstestning". Det var 3mån sedan...

Användarnivå 3

Kan vi få en uppdatering från någon på Vimla som kan berätta varför Volte och Wowifi dröjer så förfärligt länge???

Jag vill också veta när volte och wowifi kommer. Har problem på flera ställen med täckning för wifi samtal hade hjälpt!

Användarnivå 1

Jag vill med veta. Hade också haft stor nytta av detta. Inte minst hemma i lägenheten.

Jag behöver VoLTE, 4G och Wifi-samtal. Urusel täckning där jag mest befinner mig.
Kan ni inte fixa det nu. Många väntar på det. Skulle ju komma med nya simkortet.

Kära Vimla,
det börjar bli lite pinsamt nu!!
Övriga operatörer är typ 5 steg före er, så det kanske är dags att försöka komma ikapp?

Ska vi kanske sprida ordet på sociala medier? Kan ju bli jbbigt då när folk väljer andra operatörer istället för er, men det är väl 1 av få påtryckningsmedel vi som kunder har.

Eftersöker status på wi-fi samtal pga bristfällig täckning. Vill gärna undvika byta operatör

Användarnivå 6
Emblem +13

Eftersöker status på wi-fi samtal pga bristfällig täckning. Vill gärna undvika byta operatör

Tyvärr brukar inte Telenor berätta något alls om sina planer för deras Vimla-abonnemang, så är wifi-samtal viktiga för dig så ska du byta operatör.

Svara