Fråga

Vimla 2.0 inget nätverk, trots ställt in APN manuellt

  • 18 juni 2020
  • 3 svar
  • 80 visningar

Provade att telefonen automatiskt ställde in APN men det funkade inte (fick endast upp den för Telenor) så jag följde guiden för manuell inställning, både den almänna och den specifikt för min telefontillverkare. Har dubbel, trippel, och kvadrupelkollat inställningarna och allt är som det ska, ändå funkar det inte.

Har en Samsung Galaxy S3 mini.


3 svar

Har nu suttit i supportchatten i över en timme (bara någon/några minuters väntetid) och försökt få det att fungera men förgäves. Chattsupporten föreslog att jag skulle googla och hitta andra som haft liknande problem så jag försöker här. Är det någon annan som har liknande problem med att få igång mobilsurf och MMS med Vimla 2.0?

Datauppkopplingen fungerade utmärkt igårkväll när jag hade Vimla 1.0, så det är ju uppenbart något med Vimla 2.0 som inte är kompatibelt med min telefon, synd att det är helt omöjligt för Vimla att byta tillbaka till det SIM-kort jag hade för mindre än 15 timmar sedan som fungerade felfritt...

Efter flera chatsessioner med supporten har jag inte kommit närmre en lösning. Skamligt av Vimla att stänga ner en plattform som fungerar felfritt innan de sett till att den nya plattformen fungerar som den ska för existerande kunder. Byter till en fungerande operatör, synd att den som tipsade mig nu får högre månadskostnad.

Användarnivå 3
Emblem

Har nu suttit i supportchatten i över en timme (bara någon/några minuters väntetid) och försökt få det att fungera men förgäves. Chattsupporten föreslog att jag skulle googla och hitta andra som haft liknande problem så jag försöker här. Är det någon annan som har liknande problem med att få igång mobilsurf och MMS med Vimla 2.0?

Datauppkopplingen fungerade utmärkt igårkväll när jag hade Vimla 1.0, så det är ju uppenbart något med Vimla 2.0 som inte är kompatibelt med min telefon, synd att det är helt omöjligt för Vimla att byta tillbaka till det SIM-kort jag hade för mindre än 15 timmar sedan som fungerade felfritt...

 

Föreslog verkligen Vimlas support att du skulle googla på problemet? Vad fyller då supporten för funktion när man bara hänvisar till Google?

Men lägg upp screenshot på dina APN-inställningar så kan jag ta en titt på dom och se om jag kan se något fel. Om du gör det så behöver jag veta vad du har för telefon också (edit såg att du hade en S3).

Svara