Vimla 2.0 funkar inte

  • 29 juli 2019
  • 6 svar
  • 164 visningar

Hej mitt nya sim funkar inte eller mitt gamla så hur får man nya sim kortet att fungera? testat starta om och ta i och ur sim kortet mitt bytar dag va idag så nu sitter jag utan

Min mobil som jag jobbar med detta är väldigt bråskads så hur gör jag! Kan varken kolla Mail eller något på

Min telefon...


6 svar

Användarnivå 7

@Lisa-Lind122 sa:

Hej mitt nya sim funkar inte eller mitt gamla så hur får man nya sim kortet att fungera? testat starta om och ta i och ur sim kortet mitt bytar dag va idag så nu sitter jag utan
Min mobil som jag jobbar med detta är väldigt bråskads så hur gör jag! Kan varken kolla Mail eller något på
Min telefon...

Du får snabbast hjälp om du tittar in på Vimlas chatt när den öppnar kl. 13 idag.

Precis som Lisa skriver här så är det problem när man har fått det nya simkortet.


Nu fungerar ju varken det nya eller det gamla simkortet, så man är ju helt låst till wifi för att ens kunna göra något. Jag upplever det som att det är fler som har detta problem, så ska vi alla då behöva vänta till 13:00 för att "chatten" öppnar då?


Vad jag har läst till mig så kan det ta flera dagar för att få svar på mail, så det är i chatten man ska hänga..

Får krupp på detta, det ska ju bara fungera..

Mvh

Alex

@Lisa-Lind122 sa:

Hej mitt nya sim funkar inte eller mitt gamla så hur får man nya sim kortet att fungera? testat starta om och ta i och ur sim kortet mitt bytar dag va idag så nu sitter jag utan
Min mobil som jag jobbar med detta är väldigt bråskads så hur gör jag! Kan varken kolla Mail eller något på
Min telefon...
Användarnivå 4
Emblem +4

Tjena @Alexander-Häger,

Vi chattade med varandra igår om detta, kom simkortet igång efter det? :)

Mvh Emil

Användarnivå 4
Emblem +4

Hej @Lisa-Lind122,

Vi hade en liten fördröjning av aktiveringarna av simkorten igår. Hur ser det ut om du startar om telefonen nu? Får du igång simkortet? Får du inte det rekommenderar jag dig att komma in till vår supportchatt så vi kan kika vidare på vad det kan bero på.

Mvh Emil

Ja mitt sim är oxå galet

När jag ska in på min bank då får jag stå där i en evighet ock prova att komma in i appen svaret jag får är att det inte finns något nätverk men jag har nätverk det vet jag. Hur skall jag göra för att få detta att fungera?

Måste jag säga upp vimla för att få hjälp?

Hoppas på ett snabbt svar.

Användarnivå 4
Emblem +4

Hej @joker51,

Är det bara bankappen som krånglar för dig eller får du inget internet alls?

Är det bara banken som krånglar misstänker jag att det är något med just den appen som spökar så en ominstallation av appen borde hjälpa. Får du däremot inte internet alls kan det vara dina APN-inställningar i telefonen som behöver ställas in manuellt. Det gör du genom att följa guiden för din telefon på vimla.se/apn.

Fungerar det inte efter det vill jag att du kommer in i supportchatten så fortsätter vi felsöka tillsammans så ska vi nog kunna se att lösa det för dig. :)

Mvh Emil

Svara