Klistrad tråd

Vi behöver din feedback på produktidéer

  • 16 april 2020
  • 12 svar
  • 95 visningar

Hej forumet!


Vi behöver er hjälp med feedback några produktidéer vi har spånat på.

Klicka på den här länken och dela med dig av dina synpunkter och idéer. Dina åsikter är viktiga för oss.


Tack för hjälpen❤


12 svar

Användarnivå 3

@Nisse_Vimla

Hej,

Misstolka inte det här, men det blir nästan lite provocerande att ni lagt tid på att ta fram idéer för de 10 projekten man fick svara på, när ni fortfarande inte levererat basfunktioner som efterfrågats i flera år. Ni har inte ens kunnat ge spika en ungefärlig tidsplan för nedan (de flesta funktioner är sådant andra operatörer haft i åratal).

VoLTE
VoWiFi
Tvillingkort
RCS
e-SIM


Sätt en tidsplan, och leverera åtminstone någon av ovanstående funktioner. Sen får du mer än gärna efterfråga feedback på nya idéer.

Användarnivå 7

Det är väldigt typiskt Vimla att sväva ut i rosafärgade visioner istället för att ta itu med de problem som kunderna har med Vimlas produkter i verkligheten!

Användarnivå 6

@monte

Du glömde leveransrapporter för sms.

Användarnivå 3

@borgus


Nope. Utelämnade den medvetet eftersom de redan kommunicerat att det är en gammal funktion de inte kommer ta tillbaka.


Alla andra är dock nya funktioner som utlovats vid ett eller annat tillfälle

Användarnivå 7

Det finns ju fler saker som Vimla utlovat för flera år sedan och som länge stått på kundernas önskelista.

T.ex.

- Möjlighet till flera abonnemang på samma konto

- Snabbare uppdatering av Mitt Vimla vid månadskiften

- Snabbare inloggning i appen och på Mitt Vimla

- e-faktura

- uppstädning och organisering av forumet, förbättrad funktionalitet på forumet.

Allt ovanstående är sådant som diskuterats mycket efter önskemål från kunderna och som Vimla lovat tillgodose. Men inte tar Vimla tag i de bitarna heller utan ägnar istället tiden åt att flumma ut i nya rosafärgade visioner...

Tack för era kommentarer. Jag hör vad ni säger och förstår att det kan låta konstigt att vi över huvud taget tittar på att utveckla dessa typer av idéer.
Nu är det så att utvecklingen av typen av funktioner som finns med i formuläret inte står i konflikt med utvecklingen av de andra saker ni nämner. Jag kan glädja er med att vi även tittar på och håller på med utveckling av flera saker ni redan nämner också. :slightly_smiling_face:


Klart att det står i konflikt med det andra. Annars så hade ni redan implementerat det andra. Ni har begränsade resurser, FOKUSERA, wip limit 1 new development feature! Börja med leveransrapporter för sms och mms ta sen eSIM, VoLTE, e-faktura, flera abonnemang till samma epost, tvillingkort, VoWifi osv. En efter en och släpp nya önskade funktioner varannan vecka (normal scrum kadens). Om ni lyckas med det så kan vi svara vad som är mest intressant av era rosa idéer om 6 månader när er backlog är tom. Behöver ni hjälp att styra upp ett backlog så är jag permiterad måndagar och fredagar och kan tänka mig att lägga några timmar i er backlog.


@Nisse_Vimla sa i [Vi behöver din feedback på produktidéer](/post/41262):

>

Tack för era kommentarer. Jag hör vad ni säger och förstår att det kan låta konstigt att vi över huvud taget tittar på att utveckla dessa typer av idéer.
Nu är det så att utvecklingen av typen av funktioner som finns med i formuläret inte står i konflikt med utvecklingen av de andra saker ni nämner. Jag kan glädja er med att vi även tittar på och håller på med utveckling av flera saker ni redan nämner också. :slightly_smiling_face:


Användarnivå 4
Emblem

Går det inte att jobba med flera projekt parallellt? Om ni skulle ta en sak i taget, med den takten som ni har alltid gjort kommer det att ta mer än 10 år innan alltid är på plats. När ni har kommit ikapp så används inte dessa funktioner längre för att det har kommit med nya ersättnings funktioner som är bättre. Finns tyvärr ingen hopp om framtiden med Vimla. Tidsfråga innan Vimla försvinner.

Inte för att vara negativ, Vimla har inte ens fixat leveransrapport, en sån enkel funktion. Vimla motsvara ett start upp operatör då fattar ni att det kommer att flera år till innan VoLTE ellr VoWifi mm är på plats. Tidfråga innan alla byter bort Vimla.

Samma sak med betalning som inte fungera, och Sim-kort inte aktiverat, plötsligt är abonnemanget pausat, ingen nät , går inte att surfa mm. Om inte Vimla kan lösa dessa enkla fel, hur ska dom kunna utveckla andra viktiga mer avancerade funktioner som VoLTE, E-SIM mm.

Jag trivs bra med Vimla men verkligheten har kommit ikapp Vimla. Dom ligger verkligen efter i tekniken, snart omodernt.

@MichaelF största problemet är ju att de jobbar med allt samtidigt. Det är bevisat att om man gör det så levererar man väldigt lite värde/ funktioner till sina kunder

Användarnivå 4
Emblem

@bellison

Ja det låter som samtidigt men vad jag kan se bli varken nånting. Spelar ingen roll hur dom gör sålänge dom leverera men tyvärr har det uteblivit, och det värsta är enkla felen har man inte ens lyckas reparera.

@Nisse_Vimla

Hej!

Jag hittar inget nytt i Vimla 2.0, enda annonserade är att sms leveransrapport inte kommer att fungera. Det är väl ingen ny funktion, utan borttag av en befintlig funktion.

Varför hela denna process, om allt är som förut (eller sämre)? Verkar vara bortkastade pengar.

Eller så finns en annan agenda, som vi inte får veta.

Förklara vänligen vad det hela handlar om.

Tack!

Etelka

Användarnivå 7

@Etelka-Wilhelm

Det finns mycket riktigt en annan agenda. Jag har skrivit om det i denna tråden:

https://forumet.vimla.se/topic/3539/vimla-2-0-del-...

Svara