Klistrad tråd

Väntar du ett 2.0 SIM? Läs här först.

  • 29 januari 2020
  • 122 svar
  • 322 visningar

Användarnivå 6
Emblem +6

Har du påbörjat en uppgradering till Vimla 2.0 verifierat din adress vi ska skicka SIM-kortet till men ännu inte fått ditt SIM så kommer det snart.

Vi kommer att smsa dig när ditt SIM-kort skickas ut så du kan hålla ett öga på brevlådan.


Obs! Detta gäller endast numren som väntar på att uppgraderas till Vimla 2.0.


122 svar

Användarnivå 1

@Vimla_Felix sa i [Väntar du ett 2\.0 SIM? Läs här först\.](/post/35715):

> Har du påbörjat en uppgradering till Vimla 2.0 verifierat din adress vi ska skicka SIM-kortet till men ännu inte fått ditt SIM så kommer det snart.


Och hur går det till nu när min mobil inte går att använda för att det efter 1 månad inte kommit något sim-kort, jag har bytt datum för "Uppgradering" nog fem gånger nu och ni svarar inte på chatten och man kan inte ringa till er?


Nu har jag Ingen mobil så måste sitta på arbetstid och vänta på att ni ska svara i chatten. Gjort det tre gånger i dag utan något svar i över 2 timmar i varje gång. Kommer ni betala min lön för det här? Ska jag hålla tummarna för tredje gången gillt?



Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Andreé-Apelman,

Jag beklagar om du saknar ditt SIM-kort. Har kikat i vårt system och ser att vi skickade ett Vimla 2.0 SIM till dig på 2020-01-14 till adressen du angav och ser att ditt nummer migrerades i natt. Vi skickade ett SMS till dig på 2020-01-27 att ditt nummer kommer att flyttas på 2020-01-30 med möjlighet att skjuta upp datumet.

Visst har du kommit i kontakt med min kollega Vanja nu i chatten som kommer att se till att SIM-kortet du beställde idag når dig tidigt nästa vecka och vill bjuda på din nästkommande faktura eftersom du står utan ditt abonnemang.

Har också blivit uppmanad att byta som kort utan att det kommit något!

Har tyvärr också samma upplevelse av Vimlas chatt. När det står att man är nummer ett i kön kopplas det ner och man uppmanas att börja på nytt!


Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Kenneth-Magnusson,

Jag ser att du har endast fått SMS att påbörja processen för att uppgradera till Vimla 2.0. Det kan du påbörja genom att gå till vimla.se/sim där du behöver ange ditt mobilnummer i första steget för att få en verifieringskod som ska anges på det andra steg.

Då kkommer du behöva verifiera din adress där vi ska skicka ditt nya SIM-kort till. Ditt nummer kommer då att stå i kön för att bli uppgraderad och vi skickar SIM-kortet till dig inför ditt flyttdatum.

Du kommer att få bekräftelse via SMS när ditt SIM har skickats och då kommer vi att tilldela ett datum för din uppgradering till 2.0, också via SMS. Du kommer i denna stund få möjlighet att ändra ditt datum om det inte passar.

@Vimla_Felix


Även jag har beställt nytt SIM flera gånger utan att det kommit något!

Vill inte riskera att inte kunna använda min telefon, som för en person som skrev tidigare i den här tråden..

Användarnivå 2

Jag tog risken att beställa 2.0 sim 23/1 2020. Har ännu inte fått något 5/2 2020. Först tjatar ni hål i huvvet på mig att byta med sms-bombning med hot om att "snart kommer inte 1.0 att fungera". Om man ska tro inläggen i detta forum kommer väl inte 2.0 att fungera heller. Sen händer ingenting. Vet ni vad ni sysslar med? Finns det inga lediga platser på nån kurs i kundvård?

Jag har också beställt ett nytt simkort två gånger på båda mina abonnemang. Men fortfarande inte fått något? Det blir ju väldigt konstigt när ni varnar för att man inte kan använda telefonen och sen ändå inte skickar något simkort

Både jag och min sambo registrerade oss för byte i början av januari, och sen igen för någon vecka sedan då det inte hände något. Men fortfarande har vi inte fått 2.0.
Hur lång tid ska det egentligen ta?

Hejsan när jag trycker in mitt nummer när jag ska beställa ett Vimla 2.0 sim får jag aldrig något mess med en kod från er har försökt flera gånger men det funkar inte vad skall jag göra?

Användarnivå 2

Svaren på frågorna står som spön i backen. Heja Vimla!

Hej! Beställt nytt sim kort 2 ggr.... ff inte fått o börjar så smått tröttna... vill ju inte råka ut för det man läser hör att mobilen slutar fungera!! Tacksam om det skyndas på så man slipper byta operatör...

Mvh Anna

@Vimla_Felix Hej Felix

Jag saknar också mitt nya 2.0 SIM. Jag ska ha registrerat att jag vill ha nytt och min adress är korrekt (ca 2 veckor sedan). Kan du kika på vad som hänt där?

Mvh Henrik

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Evelina-Asklöf-Forseby,

Menar du att du har beställt ett Vimla 2.0 SIM via flyttprocessen på vimla.se/sim? Jag ser att ditt nummer står i kön för att flytta till 2.0 dock har inte tilldelats ett fast datum för flytten ännu. När datumet tilldelas kommer vi att automatiskt skicka ut ditt nya SIM-kortet till adressen du bekräftade samt med ett SMS som bekräftar utskicket.

Du kommer då också att få ett SMS med ditt flyttdatum med möjlighet att ändra det om det inte passar. Just nu är det inget mer att göra än att fortsätta använda ditt vanliga SIM-kort. 🙂

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Jan-Samuelsson,

Jag beklagar förvirring - jag ser att du har påbörjad processen för att flytta ditt nummer till Vimla 2.0 ocjk bekräftad adressen där ditt nya SIM-kortet kommer att skickas till. Inget SIM-kort beställs under processen utan att ditt nummer står nu i kön för att flytta till 2.0 och så fort att ett fast datum för din flytt tilldelas kommer vi att skicka ditt nya SIM-kort till dig och bekräfta utskicket via SMS.

Du kommer då också att få SMS från oss med ditt flyttdatum samt möjlighet att ändra det om det inte passar. Just nu är det inget mer att göra än att fortsätta använda ditt vanliga SIM-kort.

Hör av dig vid frågor så kan jag hjälpa förklara! :)


Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Maria-Albinsson,

Det verkar som att du har påbörjad processen för att flytta dina abonnemang till Vimla 2.0 och jag ser i systemet att dina nummer står i kön för att flytta dock ett fast datum för när det kommer att ske har tilldelats. Vi skickar nya SIM-korten ut först när du fått ett flyttdatum, då skickas SIM-kortet automatiskt ut till adressen du bekräftade. Vi bekräftar SIM-kortsutskick via SMS samt tilldelar dig ett flyttdatum. Du får då möjlighet att ändra det om det inte passar.

Vi varnar att de gamla SIM-kort kommer att sluta fungera eftersom vi kommer att flytta alla Vimla användare till 2.0 under de kommande månader och vi vill inte att någon står utan när alla har flyttats! :)

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Henrik-Pettersson163,

Jag har kikat i systemet och ditt nummer står i kön för att flytta till Vimla 2.0 dock har inte ännu fått ett fast datum för flytten. Så fort att ett datum tilldelas kommer vi att skicka ditt nya SIM-kort till adressen du bekräftade samt att vi bekräftar utskicket via SMS så du vet att SIM-kortet är på väg.

Vi kommer också att skicka dig SMS med ditt flyttdatum då du kommer att få möjlighet att ändra det om det inte passar. Just nu är det inget mer att göra än att fortsätta använda ditt vanliga SIM-kort och hålla ett öga ut efter våra SMS. :)

Hej, hej! Jag har väntat på det nya SIM-kortet i några veckor. Kan ni kolla hur det går med det?

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Marie-Louise-Bergström,

Japp - jag ser i vårt system att du har bekräftad din adress där vi kommer att skicka det nya SIM-kortet när det är dags dock just nu står ditt nummer i kön för att flytta till Vimla 2.0.

Ett fast datum för att flytta ditt nummer har inte ännu tilldelats och så fort att det sker kommer vi att skicka ditt nya SIM-kort till dig. Vi kommer även bekräfta utskicket av SIM-kortet via SMS och tilldela ditt flyttdatum via SMS då kommer också få möjlighet att ändra datumet om det inte passar. Just nu är det bara att fortsätta använda ditt vanliga SIM-kortet tills vidare. :)

@Vimla_Felix, okej, tack för svar!

Hej!
Den 23/12- 19 beställde jag det nya simkortet. Den 4/1- 20 reste jag till Spanien utan att simkortet kommit. Någon gång i början av februari har ni skickat ut kortet till mig. Däremot har jag inte fått något sms med skiftesdatum och därmed inte kunnat skjuta upp skiftet. Simkortet slutade fungera 9/2 eller 10/2. Nu sitter jag här nere i Spanien utan fungerande telefon. Kan ni återaktivera det gamla simkortet?
Svara gärna och hälst på XXXX@XXXXXXXXX.se
Hälsar Mikael

Redigerat bort mailadress från den offentliga tråden. @Vimla_Felix 2020-02-13

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Mikael-Sonander,
Jag har kikat på ditt abonnemang och ser, som du nämnde, att ditt nummer har flyttats til Vimla 2.0. Efter numret har flyttats kan inte det gamla 1.0 kortet åter tas i bruk. Jag förstår att det skapat strul för dig när bytet skedde utan din vetenskap, dock ser jag att vi skickat SMS 2020-02-04 där vi informerade att ditt nummer kommer att flyttas på 2020-02-07. Det är självklart inte vår tanke att man ska byta utan information om det.

I ditt fall, om du planerar en längre vistelse i spanien, skulle jag råda att du köper ett lokalt kontantkort att använda till du återvänder dig till Sverige, inte enbart på grund av bytet till 2.0 men även då våra abonnemang inte är gjorda för längre utlandsvistelser. Läs gärna mer om hur det fungerar här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002064677-Hur-mycket-f%C3%A5r-jag-surfa-utomlands-inom-EU-EES-

Jag fick idag ett meddelande om att ni kommer aktivera mitt nya sim 18 feb. Då jag inte fått hem mitt nya sim flyttade jag fram datumet. Är det Påväg eller har jag missat något

@Vimla_Felix

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Lisa-Hedbrant,

Jag ser i systemet att ditt nya SIM-kort skickades på 2020-02-11 till adressen du verifierade tidigare då borde det nå dig kanske redan med dagens post.

Glöm mitt förra mess. Posten kom med mitt nya simkort nu@Vimla_Felix sa:

Har du påbörjat en uppgradering till Vimla 2.0 verifierat din adress vi ska skicka SIM-kortet till men ännu inte fått ditt SIM så kommer det snart.
Vi kommer att smsa dig när ditt SIM-kort skickas ut så du kan hålla ett öga på brevlådan.


Obs! Detta gäller endast numren som väntar på att uppgraderas till Vimla 2.0.
Användarnivå 2

Vet inte varför men min telefon funkar faktiskt med 2.0. Fick sätta på och av flygplansläge
en gång efter installation sen hoppade allt igång.
Med bättre kommunikation skulle ni kunna bli något man rekommenderar (och tipsar) till andra.

Svara