Fråga

SIMKORT EJ levererat

  • 4 juni 2020
  • 3 svar
  • 64 visningar

 

Jag fick ett meddelande av Vimla att mitt nya simkort 2.0 är på väg till mig den 26 maj.

Den 22:a flyttade jag, och bytte därmed leveransadress.

Jag fick inte mitt nya kort innan flytten och nu den 2 juni har de inaktiverat mitt simkort 1.0. 

Är utan fungerande telefon och Vimla chatt support och Facebook chatten svarar inte.

 

Vad ska jag göra? Jag väntar på besked från flera jobb och kan nu inte ta emot eftersom att ni inte har omdirigerat simkortet...


3 svar

 

Jag fick ett meddelande av Vimla att mitt nya simkort 2.0 är på väg till mig den 26 maj.

Den 22:a flyttade jag, och bytte därmed leveransadress.

Jag fick inte mitt nya kort innan flytten och nu den 2 juni har de inaktiverat mitt simkort 1.0. 

Är utan fungerande telefon och Vimla chatt support och Facebook chatten svarar inte.

 

Vad ska jag göra? Jag väntar på besked från flera jobb och kan nu inte ta emot eftersom att ni inte har omdirigerat simkortet...

 

Hej!

Jag har tidigare i slutet av september mejlat tusen gånger att min mobil blev stulen och jag behöver ett nytt sim-kort, vilket då sa eran kollega att hon skickar men jag har inte får nåt!

Jag försökte kontakta er igen i torsdags den 08-10-2020 och pratade med eran kollega som heter Kajsa, hon sa att hon skickar en ny sim-kort vilket jag skulle ha fått senast igår men jag har fortfarande inte fått nåt sim.kort!!!

Trots allt det här fick jag ändå en faktura på 90 kr för att betala för oktober månad trots att jag hade mejlat att ni pausar abonnemanget tills jag får det nya sim-kortet med samma nummer. Jag har inte ens kunnat använda abonnemanget, varför ska jag behöva betala för det?!!

Det har nu gått över 15 dagar sen jag sökte efter ny sim-kort  men har inte fått någonting och ändå fick en faktura!!

På grund av att jag har inte fått sim kortet har jag missat flera arbetspass där jag fick sms pass i meddelande på  SIM-kortet…!

 

Jag hoppas att jag får ett riktigt svar så att jag vet vad jag ska göra! ska jag vänta eller beställa en annan SIM-kort från annan hemsida… 

Jätte tacksam om ni svara so fort som möjligt!

 

Användarnivå 5
Emblem +28

Hej @Benafsha,

Jag får beklaga att du inte fått något nytt SIM-kort!

Jag ser att Kajsa skickat nytt SIM-kort och har det inte kommit misstänker jag att det kommit bort i postens hantering eller att vi helt emkelt har fel adress till dig.

Logga in på Mitt Vimla → Kontouppgifter → Stämmer adressen vi har till dig där?

Om inte uppdatera den - Om den stämmer går du till Inställningar → Spärra SIM så skickar vi dig ett nytt SIM-kort med A-post.

Gällande fakturan kan vi korrigera den så att det matchar de dagar i oktober du faktiskt kunnat använda ditt abonnemang. Så när du fått SIM-kortet maila hej@vimla.se eller kom in i chatten på vimla.se/kontakt så hjälper vi dig med det.

Svara