Besvarat

Simkort Ej Levererat

  • 2 juni 2020
  • 16 svar
  • 435 visningar

Jag fick ett meddelande av Vimla att mitt nya simkort 2.0 är på väg till mig den 26 maj.

Den 31 maj flyttade jag, och bytte därmed leveransadress.

Jag fick inte mitt nya kort innan flytten och nu den 2 juni har de inaktiverat mitt simkort 1.0. 

Är utan fungerande telefon och Vimla chatt support och Facebook chatten svarar inte.

 

Vad ska jag göra? 

 

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 2 juni 2020, 12:37

Hej @Filip33,

Jag har skickat dig en blankett till din mailadress som ska fyllas i och signeras med mobilt bank-ID och då kan jag skicka ut ett nytt SIM till adressen du befinner dig på för närvarande. Hör av dig till mig här i tråden när du har signerats så hanterar jag resten. :)

Om du är nu folkbokförd på din nya adress kan du logga in på Mitt Vimla och uppdatera din registrerade adress för att kunna i framtiden beställa ett nytt SIM-kort direkt i Mitt Vimla eller Vimla-appen.

Visa original

16 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Filip33,

Jag har skickat dig en blankett till din mailadress som ska fyllas i och signeras med mobilt bank-ID och då kan jag skicka ut ett nytt SIM till adressen du befinner dig på för närvarande. Hör av dig till mig här i tråden när du har signerats så hanterar jag resten. :)

Om du är nu folkbokförd på din nya adress kan du logga in på Mitt Vimla och uppdatera din registrerade adress för att kunna i framtiden beställa ett nytt SIM-kort direkt i Mitt Vimla eller Vimla-appen.

Hej,

Jag har signerat nu.

Tack för ett snabbt svar!

Jag har inte fått mitt Sim kort och imorgon stänger väl ni ner mitt andra kort??? Varför stänga när ni inte har fått ut korten i tid? Hur kan vi lösa situationen?

 

// Sara

Hej mitt simkort har tyvärr försvunnit. Som skulle bytas om två dagar

Hej @Filip33,

Jag har skickat dig en blankett till din mailadress som ska fyllas i och signeras med mobilt bank-ID och då kan jag skicka ut ett nytt SIM till adressen du befinner dig på för närvarande. Hör av dig till mig här i tråden när du har signerats så hanterar jag resten. :)

Om du är nu folkbokförd på din nya adress kan du logga in på Mitt Vimla och uppdatera din registrerade adress för att kunna i framtiden beställa ett nytt SIM-kort direkt i Mitt Vimla eller Vimla-appen.

Hej,

Är ett kort på väg? När kommer det?

jag har inte heller fått mitt nya simkort och har varit utan i 2 dagar nu när skall jag få mitt simkort?!

Mitt sim-kort skulle bytas idag men har väntat två (!!!) veckor på att det nya sim-kortet skulle komma och nu är mitt gamla avaktiverat! Har stått i chatt-kön i en timme för att sen slängas ut när jag var på plats 3… jag är i AKUT behov av att telefonen fungerar då jag är med i flera rekryteringsprocesser och behöver vara nåbar på telefonen. HJÄLP!! 


(Min adress stämmer efter vad smset från er sa att det skulle skickas till så förstår inte hur det inte har kunnat kommit fram på två veckor, har inte varit hemma i lägenheten för att se om det kommit fram förrän igår därav har jag inte kunnat flyttat fram datumet) 

Jag behöver också det nya SIM-kortet 2.0. Eftersom det gamla inte fungerar längre kan man inte beställa via sin inloggning då de skickar en kod till mitt mobilnummer som jag ska återge och då sim-kortet inte funkar längre får jag ingen kod… Alltså behöver jag också en blankett till mailen för att beställa det nya sim-kortet. 

 

Hej, sitter i samma sits

jag skulle ha fått mitt nya simkort för 3 dagar sen däremot har mitt nuvarandre simkort avspärrat innan jag har fått de nya. Nu är jag utan fungerande mobiltelefon och jag har många jobbsamtal som måste besvaras, kan ni snälla hjälpa till så snabbt de bara går.

Hej,
tyvärr ytterligare en kund som nu har ett avstängt sim men inte fått något nytt (väntade i det längsta på att posten skulle leverera).
Hoppas att ni kan hjälpa till genom att skicka ut ett sim-kort så fort som möjligt.

Hej jag har flyttat mitt nummer från tele2 till vimla den 31maj och att den skulle börja fungera den 9 juni. Men jag har inte fått någon sim kort än på över 8 dagar nu. Hur ska jag använda min telefon nu när jag inte har någon simkort i mobilen att ringa folk under tiden mitt sim kort kommer?  Jag har viktiga samtal att ringa och svara kan ni skicka mitt simkort!!!!!!!!

Hej, jag har tappat min mobil och har spärrat mitt sim-kort för 6 dagar sen via hemsidan och det stod att det kommer att skickas ut ett nytt inom 1-3 arbetsdagar, vilket det nu har passerat och jag har fortfarande inte fått något i brevlådan, är i väldigt behov av mitt nummer så jag kan ringa och ta emot samtal, kan ni se om ni skickat det och till vilken adress? Tacksam för snabbt svar

Hej!

Jag har inte fått något nytt simkort, kan ni skicka ut ett sådant till mig?

Mvh

Carl

Hej jag fick alldrig mitt nya simkort så det jag har nu är obrukbart vart beställer jag ett nytt?

Jag har inte fått något simkort och jag har skrivit till er support för några dagar sedan utan svar och nu plötsligt fungerar inte min telefon då ni stängt av den! Jag behöver som alla andra här ha en fungerande telefon nyss!!

 

Kram

Hej!

jAG HAR INTE FÅTT DEN NYA SIMKORTET. hAR VARIT UTAN I 2 DAGAR, nU VILL JAG HA DEN NYA SIMKORTET. 

Svara