SIM-kort

  • 2 oktober 2020
  • 10 svar
  • 81 visningar

Hej! Fick hem mitt vimla simkort 2.0 som jag va tvungen att byta till, jag har nu bytt som jag skulle göra det här datumet men ändå fungerar det inte! Jag har följt alla instruktioner. Det är väldigt viktigt att det fungerar för jag har några viktiga samtal att ringa imorgon! Inte nog med det så har ni höjt min avgift också? Från 180kr i månaden till 200kr. Har varit nöjd med er men med strul och höjda avgifter tröttnar jag. 


10 svar

Jag är totalt galen av irritation!

DE stängde av gamla sim och tvingar en att byta, inget fungerar och man får inte kontakt med dem.

Så dåligt!

Användarnivå 1
Emblem +9

Hej @Saga Andreasen 

Prova ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Dubbelkolla så att SIM-kortsnummer stämmer överens med det du hittar inne på Mitt Vimla under inställningar -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

 

Om du får ett felmeddelande provar du nedan steg:

 

Försök att manuellt ansluta till Vimla i telefonen

 

Android:

1. Gå in på Inställningar -> Mobilnätverk -> Nätverksoperatörer -> Sök efter nätverk och vänta tills att du får upp en lista med operatörer.

2. Välj valfri operatör i listan.

 

iPhone:

1. Gå in på Inställningar -> Mobilnät -> Val av nätverk, stäng av Auto och vänta tills du får upp en lista med operatörer.

2. Välj valfri operatör i listan.
 

Lås telefonen till 3G och prova att manuellt ansluta till Vimla igen:

 

I en Androidtelefon:

1. Gå till inställningar

2. Välj anslutning

3. Välj mobilnätverk

4. Välj nätläge

5. Välj endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

 

I en iPhone:

1. Gå till inställningar

2. Välj mobilnät

3. Välj alternativ för mobildata

4. Välj röst och data

5. Klicka på 3G

 

Om det fortfarande inte fungerar vill jag att du du testar SIM-kortet i en annan telefon för att se om det fungerar där eller om felet kvarstår.


Skulle det fungera i en annan telefon är det något i din telefon som spökar och om det inte skulle fungera misstänker jag att något är fel med ditt abonnemang eller SIM-kort. Kontakta vår tekniska support genom att antingen maila hej@vimla.se eller chatta in på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16).

Sim-kortsnummer som finns på nya kortet, är inte samma som står på Vimlas sida.

 

 

Användarnivå 5
Emblem +28

Hej @Saga Andreasen,

Nya SIM-kortet ska ha en svart Vimla-logga och det gamla ska ha en grön. Du har inte råkat blanda ihop dem?

Har du inte det nya kortet med svart Vimla-logga som matchar det du hittar under inställningar vill jag att du beställer ett nytt SIM-kort på Mitt Vimla → Inställningar → Spärra SIM.

Nej jag har inte blandat ihop dem.

Kan ni inte bara se till att lägga in det nummret som ni skickat på nya sim-kortet!?

Användarnivå 5
Emblem +28

Nej, av säkerhetsskäl kan vi inte koppla det SIM-kortet till ditt nummer. Du behöver beställa ett nytt SIM-kort inne på Mitt Vimla.

Det är ni som gör/gjort fel! Och pappa blir drabbad och kan inte nås eller använda sin telefon på över en vecka! 
Anser inte någonstans att det ger er kredd eller är bra jobbat!

VI har inte bett om atr det ’gamla’ simkortet skulle stängas av!

Hej! Mitt gamla simkort slutade fungera för ca 4 månader sedan. Jag kan där för ej installera det nya med svars-SMS kod. Ni lovade att hjälpa mig här på chatten. Ni skulle mejla istället. 

Kan ni hjälpa mig nu. Jag är stand by. 

Svara