Besvarat

Nytt simkort 2.0

  • 8 juni 2020
  • 7 svar
  • 223 visningar

Hej

 

Jag har tidigare beställt och fått simkort 2.0 levererat. Av olika anledningar så här jag inte uppgraderat/ aktiverat det. Nu när bekant uppgraderat sitt kom jag på detta men hittar tyvärr inte kortet. 

När jag går in för att beställa nytt får jag upp svar att jag redan fått kort vilket stämmer iof. 

Hur får jag ett nytt 2.0 kort till mitt abonnemang 

 

 

 

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 8 juni 2020, 09:32

Hej @Agneta Nyman,

Du går in på mitt.vimla.se / Vimla-appen > Går till inställningar > Klicka spärra SIM så skickar vi dig ett nytt SIM-kort som kommer inom 1-3 arbetsdagar.

Visa original

7 svar

Användarnivå 4
Emblem +4

Hej @Agneta Nyman,

Du går in på mitt.vimla.se / Vimla-appen > Går till inställningar > Klicka spärra SIM så skickar vi dig ett nytt SIM-kort som kommer inom 1-3 arbetsdagar.

Kan jag spärra specifikt det 2.0 kortet som jag inte aktiverat. Jag använder ju mitt "vanliga" simkort från vimla och vill inte riskera spärra det 

Jag har ett nytt simkort 2.0 men glömde att det skulle bytas natten till 9 juni. Hur får jag ett ny bytestillfälle?

Hej.  Jag har precis bytt till vimla 2.0 åt min son men det går ej att ringa eller skicka sms?  Varför inte då ?

Hej!

 

trodde att jag hade beställt ett nytt kort men det har jag kanske inte.

Kan jag göra det här på forumet?

Jag har inte fått ny SIM-kort.idag min mobiltelefon kan inte ringa

Hej Vimla, 

 

Mitt gamla sim-kort är nu nedsläckt men har inte kunnat hitta det nya sim2.0, osäker om jag beställde ett t.o.m.

Jag läste någonstans på forumet att man skulle spärra sitt kort så skickas ett nytt automatiskt. Kan ni bekräfta att det är så man ska göra, annars får ni gärna berätta om det ska lösas på annat sätt.

Svara