Efter ett halvår av sms-tjat har jag bytt sim-kort

  • 29 september 2020
  • 4 svar
  • 248 visningar

Användarnivå 4

Har nu i ett halvårs tid fått veta att ni “snart” ska byta plattform. I förra veckan fick jag veta att jag inte kunde dröja längre utan bytet skulle ske under oktober. Så nu har jag som väldigt nöjd Vimla 1.0-användare gjort slag i saken och bytt sim. Men inte till Vimla 2.0 utan till Fello! Varken jag eller de jag tipsat har någon som helst lust att få problem med sms, samtal som inte kan ringas/tas emot, roaming som funkar bristfälligt och alla de andra problemen som Vimla 2.0 dras med. Jag vet att om ni svarar så kommer ni att säga att det funkar för de allra flesta men jag tar inga chanser. Mobilen är för viktig för det. Jag vill alltså tacka för alla de år jag haft förmånen att använda Vimla 1.0 och hoppas verkligen att ni kan komma tillbaka till den stabiliteten och att ni börjar lyssna på era användare igen. I så fall kanske jag till och med kan överväga att komma tillbaka.


4 svar

Användarnivå 5
Emblem +28

Hej @Torsten Roland Olsson,

Tråkigt att du inte vill ge 2.0 plattformen en chans för att få en egen bild av hur det fungerar. Jag förstår att det kan vara lite avskräckande med bytet med tanke på vad som skriv här på forumet men det man också måste ha i åtanke är att forumet är en form av kontaktkanal likt vår mail eller vår chatt. Det är extremt ovanligt att någon som inte har problem väljer att ta kontakt med sin operatör. Så bilden som visas här i forumet speglar inte riktigt helhetsbilden. 

Jag ska inte bara försvara 2.0 för självklart är det användare som har problem och det är något vi tar på största allvar men det var precis samma sak med 1.0 plattformen att användare hade problem. Att problem uppstår är inte något Vimla-unikt utan det är något användare hos alla operatörer upplever, hade problem ej funnits hade jag och mina andra kära kollegor i supporten inte haft några jobb. Vimla arbetar ständigt på att bli bättre och feedback som din är ovärderlig för att vi ska ta oss vidare!

Avslutningsvis vill jag bara belysa det faktum att vi är extremt tacksamma för att du haft Vimla som operatör och det är väldigt ledsamt att våra vägar skiljs åt på det här sättet.

Förhoppningsvis kommer bilden som speglas av 2.0 utåt bara att bli bättre och bättre med tiden och att du då vill ge oss en ny chans. Tills den dagen kommer vill jag tacka för din tid hos oss och jag hoppas att du ska trivas bra hos Fello!

Användarnivå 4

@Emil_Vimla Det är inte bara de tekniska bitarna som gör att jag byter. Lika viktigt är kommunikationen och att lyssna på vad kunderna vill ha. Och sedan ge en tidplan och leverera tjänsterna enligt denna. Vi har e-sim, VoLTE, VoWifi och tvillingkort som är mycket efterfrågat. En av orsakerna till att byta plattform säger ni är att ni ska kunna utveckla nya funktioner snabbare och lättare. Tyvärr har vi inte sett något av det på de här åren ni haft Vimla 2.0 i drift. Det enda ni kunnat presentera är Filter och inte ens där har ni implementerat de förbättringar som kunder frågat om. Om ni hade visat att 2.0 är det som ni säger att det är så hade ni spottat ur er efterfrågade funktioner på 2.0-plattformen som fått oss kunder att stå i kö för att byta. Men det har inte hänt. Det enda jag sett är att det skickats ut ett frågeformulär om vilka “leksaksfunktioner” (gimmikar typ Filter) som vi vill ha. Ni har inte fattat att vi vill ha riktiga funktioner som e-sim och VoLTE! Men som sagt ni har inte levererat något av det som var orsaken till bytet av plattform och därmed har i alla fall jag tröttnat. Det finns en gräns för hur många gånger en tidplan kan spricka och när man töjt på betydelsen av “snart” till att betyda “hur länge som helst” innan man tröttnar. 

Jag hoppas innerligt att ni löser era problem och kommer tillbaka på banan. För Vimla behövs på den svenska operatörsmarknaden.

Användarnivå 5
Emblem +28

@Torsten Roland Olsson 

Jag förstår att det är frustrerande när Vimla lovar massa saker som dröjer i tid men som jag förstått det från vårt utvecklingsteam kommer funktionerna att komma men just nu är och måste vårt största fokus vara att hjälpa över alla användare till den nya plattformen innan vi helt och hållet kan köra 100% på utveckling av nya funktioner. 

Men jag uppskattar verkligen din och alla andras uppriktighet här på forumet och förhoppningsvis kommer det inte dröja så länge till innan allt ni önskar finns på plats.

Tack för all feedback!

Användarnivå 3

@Emil_Vimla Det är inte bara de tekniska bitarna som gör att jag byter. Lika viktigt är kommunikationen och att lyssna på vad kunderna vill ha. Och sedan ge en tidplan och leverera tjänsterna enligt denna. Vi har e-sim, VoLTE, VoWifi och tvillingkort som är mycket efterfrågat. En av orsakerna till att byta plattform säger ni är att ni ska kunna utveckla nya funktioner snabbare och lättare. Tyvärr har vi inte sett något av det på de här åren ni haft Vimla 2.0 i drift. Det enda ni kunnat presentera är Filter och inte ens där har ni implementerat de förbättringar som kunder frågat om. Om ni hade visat att 2.0 är det som ni säger att det är så hade ni spottat ur er efterfrågade funktioner på 2.0-plattformen som fått oss kunder att stå i kö för att byta. Men det har inte hänt. Det enda jag sett är att det skickats ut ett frågeformulär om vilka “leksaksfunktioner” (gimmikar typ Filter) som vi vill ha. Ni har inte fattat att vi vill ha riktiga funktioner som e-sim och VoLTE! Men som sagt ni har inte levererat något av det som var orsaken till bytet av plattform och därmed har i alla fall jag tröttnat. Det finns en gräns för hur många gånger en tidplan kan spricka och när man töjt på betydelsen av “snart” till att betyda “hur länge som helst” innan man tröttnar. 

Jag hoppas innerligt att ni löser era problem och kommer tillbaka på banan. För Vimla behövs på den svenska operatörsmarknaden.

 

@Torsten Roland Olsson 
@Emil_Vimla 

Du beskriver exakt vad mängder av personer här känner, skriver under på varenda ord du säger!

Vimla slutade tyvärr lyssna på vad sina kunder efterfrågade för länge sedan, och började istället köra sin egen linje. Efter så många brutna löften ignorerar de numer (allt som oftast) alla relevanta frågor om tidsplaner på forumet - som om det skulle få missnöjet att minska..

Funktioner som faktiskt ger mervärde nedprioriteras för halvfärdiga låtsas-funktioner som Filter, och sen har de mage att skicka ut frågeformuläret du nämner för att kasta lite ytterligare bensin på brasan. 

Är väldigt nära på att göra samma sak som dig samt ta med alla mina tipsningar till en annan operatör. Börjar nå gränsen över hur många tidsplaner, följt av “det kommer snart” som inte hållits och mynnat ut i radioskugga med noll återkoppling. Vimla 2.0 borde nästan bli en fallstudie i hur man inte genomför ett projekt.

Trist på en en gång så bra operatör.

Svara