Debiteringar registreras ej på "Mitt Vimla" normalt.

  • 14 januari 2020
  • 13 svar
  • 5 visningar

Gjorde ett köp via sms på mitt mobilnummer i fredags på 60:-. Köpet gick igenom, men reflekteras inte på Mitt Vimla. Varför?
När jag var på Vimla 1.0 så registrerades köpet på Mitt vimla inom någon enstaka timma efter köp. Men sedan Vimla 2.0 så har jag problemet med att detta ej registreras och har ej ännu till dagens datum, blivit registrerad på Mitt Vimla.


13 svar

Ni lovar för mycket, det är helt otroligt hur ehm.. Jag håller tillbaka de fula orden här...

Tidigare när jag hade ett problem och uttryckte min kritik blev jag uppringd av någon från vimla enligt min mening för damage control enbart som jag uppfattade det.


Problemen verkar fortsätta med Vimla som företag.
I chatten förrförra gången blev jag lovad att jag skulle få ett mailsvar innan 17.00 vid chatttillfället.
Det mailsvaret uteblev. Kontaktade Vimla via chatten igen igår. Då blev jag utlovad svar idag via mailen under förmiddagen idag. Det är ca 30 minuter kvar tills ni stänger för lunch, och jag tror inte i min vildaste fantasi att ni kommer återkoppla innan dess.
Varför lovar ni saker ni inte kan hålla när ni säger att ni ska kontakta en kund innan x dag eller x tid?
Visst ni får säkert in nya kunder via ref-länkar från nya kunder, jagar nya kunder med marknadsföring osv.
Men vet ni hur många ni förlorar pga word of mouth när saker hela tiden går fel?

Så himla missnöjd med Vimla, som inte ens kan hålla något löfte jag varit med om, som kund hos Vimla.
Ta och fixa era problem ni har, eller dra er ur marknaden, skulle vara mitt tips till Er.

Jag har samma problem fast ända sedan November. I stället för att erkänna att de har problem, så skickar man det till Inkasso. Men pengarna har dragits från kontot, men ingen respons. Bara så ni vet det, så är det Telenor som äger det. Verkar vara ett stort bluff företag. Går inte att ringa dem i heller. Hur många sitter det i supporten på Vimla 1 eller 2. Jag blir vansinnig!! :((

Kan någon från himla svara i denna tråd?

Ingen idé att sätta sig i chatten igen, då man flyger ur chatten titt som tätt...

Fortfarande inget svar från Vimla i denna tråd.
Uppdaterar tråden då jag varit i kontakt med Vimla i chatten igen.
Läs igenom hela chatten nedanför. Är det såhär förvirrande support-personalen är? Anställ personal som har bättre koll.
Censurerat namn och nummer i chatten för att inte hänga ut någon specifik.
Jag håller tillbaka svordomarna ännu en gång. Men tro mig, svordomarna går hand i hand när det pratas om vimla genom Word of mouth hos mig.
UNDER ALL KRITIK...

Ping @Petter_Vimla @Ida_Vimla @Emil_Vimla Vad har ni för input om hur man som kund blir bemött i chatten utifrån att läsa nedanstående chatt?






Chat started on 17 Jan 2020, 01:32 PM (GMT+0)

(01:32:14)*** Kund joined the chat ***
(01:32:14)Kund: Hej, Varför kan ni inte hålla era löften ni ger till kund gällande min problematik? Hänvisar till forumslänken med info: https://forumet.vimla.se/topic/6325/debiteringar-registreras-ej-p%C3%A5-mitt-vimla-normalt
(01:32:16)Svarstid: Hej! Just nu har längre svarstid än vanligt. Du kan hitta svaren på de flesta frågorna här: vimla.se/support
(01:32:16)Välkommen till Vimla! : En supportexpert kommer chatta med dig alldeles strax.
(01:34:46)Kund: Är enormt irriterande som kund att motta denna behandling med löften som inte hålls. Bespara mig era "ursäkta, förlåt etc" vill inte höra någon ursäkt.
(01:44:37)*** Vimla joined the chat ***
(01:44:44)Vimla: Hejsan Kund,
(01:44:57)Kund: Hej.
(01:45:07)Kund: Läs forumtråden för att förstå problemet och återkom här efter det.
(01:45:12)Vimla: Självklart ska jag hjälpa dig med det du önsakar
(01:45:15)Vimla: önskar*
(01:47:44)Vimla: Det är jättetråkigt att höra att du upplever så hos oss, men kan jag hjälpa dig nu. Hoppas att jag kan hjälpa dig med ditt ärende
(01:48:23)Kund: Det jag efterfrågar är svar på frågan om debitering som forumtråden beskriver här och nu.
(01:51:19)Vimla: Absolut, Jag kikar på det
(01:51:25)Vimla: Gäller det 070******* ?
(01:51:38)Kund: Eftersom jag gjorde betalningen i Januari månad så vill jag se att detta löser sig och registreras på mitt vimla i Januari månad. Och inte på någon annan månad.
(01:51:39)Kund: Ja.
(01:51:51)Kund: Detta problem hade jag inte med Vimla 1.0. Började med Vimla 2.0...
(01:54:26)Vimla: Jag förstår, vad händer om du går in på mitt.vimla.se> förbrukningar> och trycka på betaltjänster
(01:54:54)Kund: Suck...
(01:55:11)Kund: Felet ligger inte hos mig, det är ni som inte registrerar köpet jag kontaktar er angående.
(01:55:17)Kund: Är tomt under betaltjänster där.
(01:55:32)Kund: Därför jag kontaktat er tidigare och ni utlovat svar men ni har inte hållt det ni lovat tidigare.
(01:56:48)Vimla: Jag har nu loggat in i ditt abonnemang och kunde se att du har gjort en betalning via sms
(01:56:57)Vimla: Du behöver sen välja vilken månad
(01:57:02)Kund: Syns inte för mig.
(01:57:03)Vimla: Har du gjort det ?
(01:57:17)Kund: istan visar din förbrukning i januari. Klicka i grafen för att se en annan månad Visa utlandstrafik Visa betaltjänster
(01:57:31)Kund: Ja den är iklickad. Är 0:- på betaltjänster i Januari.
(01:57:34)Vimla: Du ska klicka på betaltjänster
(01:57:42)Vimla: ja klicka på december
(01:57:53)Kund: Har klickat i betaltjänster...
(01:58:08)Kund: Varför kollar du på december? När problemet gäller betalning i Januari månad.,
(01:59:28)Kund: Jag härleder problemet till Vimla 2.0 då det tidigare med Vimla 1.0 blivit registrerat på mitt vimla några timmar efter köp tidigare.
(01:59:55)Vimla: Har du gjort betalningen nu under Januari ?
(02:00:05)Kund: Herregud, vad är det här?
(02:00:32)Kund: Jag har skrivit tidigare i denna chatt med dig att det gällde ett köp i Januari månad. Och jag hänvisade dig även till forumtråden med info där även det framgår.
(02:03:36)Vimla: Jag förstår, självklart ska du se det du har beställt eller betalt. Det jag kan göra att göra en felanmälan på problemet och våra tekniker kommer kika på problemet.
(02:04:03)Vimla: Det kommer inte fixas direkt utan vi behöver göra en felsökning till att kunna hitta problemet
(02:04:18)Kund: Det ska finnas ett ärende tidigare på denna problematik som är skickad till tekniker....
(02:04:56)Kund: För de ggr jag tidigare chattat så är det sagt att det skickats som felanmälan och de skulle återkomma till mig dag x, men de lyckas inte vimla hålla av någon konstig anledning.
(02:07:59)Vimla: Jag förstår, då betyder felsökning är fortfarande pågår
(02:08:15)Vimla: Jag kan kika på vad det har kommit till och försöka pusha lite ärendet
(02:08:35)Vimla: Kommer du ihåg när du hörde av dig angående detta?
(02:10:29)Kund: Framgår i inlägg nummer 2 på forumslänken jag gav till dig i början i chatten.
(02:13:23)Vimla: Okej, Jag kommer som sagt titta på ärendet med våra tekniker och se vad de har kommit till. Det går dessvärre inte nu för att jag sitter och chattar. men jag kan självklart göra det efter min chatt pass. Då kommer jag kontakta dig via mailen. Vilket mailadress vill du att jag kontakta dit på ?
(02:13:54)Kund: Min registrerade mailadress som ni har på min profil. När kan jag förvänta mig ett svar mer konkret?
(02:19:22)Vimla: Jag kan inte lova någon tid. men jag kommer höra av mig även om jag vet att det jobbas på. Jag menar att jag kommer håller dig uppdaterad
(02:19:35)Kund: Ok.
(02:20:19)*** Kund has rated the chat Bad ***
(02:20:19)*** Kund has commented: Förvirrad support, ber mig kika upp saker på fel ställe. Tex har problem med betalning via mobilnumret i Januari, han loggar in på mitt konto och klickar i December månad. ***
(02:20:19)*** Kund left the chat ***
NAMEKund
EMAIL**********@gmail.com
PHONE070*******
LOCATIONÄngelholm, Skåne, Sweden
URLhttps://mitt.vimla.se/logga-in
DEPARTMENTVimla 2.0
SERVED BYVimla
RATINGBad
COMMENTFörvirrad support, ber mig kika upp saker på fel ställe. Tex har problem med betalning via mobilnumret i Januari, han loggar in på mitt konto och klickar i December månad.
Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Lidback,


Jag beklagar att du har väntat länge för att få ett svar. Jag vill såklart hjälpa dig så att ditt köpt speglas i Mitt Vimla och har bett våra tekniker undersöka händelsen. Det skulle vara av stor hjälp om du kan skicka mig vilken tid och datum du gjorde köpet.

@Vimla_Felix Det ska finnas ett ärende på mitt tel.nr där den infon framgår som du efterfrågar.
Annars kolla chatthistoriken från chatten, där jag även har delgett Vimla denna info.

Fortfarande ingen lösning eller återkoppling gällande problemet som än i skrivande stund kvarstår. Skämtsamt hur dåligt Vimla funkar.

Försökte kontakta chatten igen, blir som vanligt utkastad. Vimla, sämsta operatören för min del. Nu lämnar jag vimla även fast jag har tipsningar som gör att jag har gratis abonnemang. Trött på skiten.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Lidback,

Jag beklagar om du är missnöjd dock jag antog från chatthistoriken att ärendet var löst. Jag ser dock att betaltjänsten du använde i januari speglas dock på din januari faktura, i Mitt Vimla.


Återkoppling som utlovat har absolut inte funkat.



@Vimla_Felix sa i [Debiteringar registreras ej på "Mitt Vimla" normalt\.](/post/35645):

>

Hej @Lidback,

Jag beklagar om du är missnöjd dock jag antog från chatthistoriken att ärendet var löst. Jag ser dock att betaltjänsten du använde i januari speglas dock på din januari faktura, i Mitt Vimla.


Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Lidback,


Jag beklagar att svaret var inte tillfredställande. Jag vill gärna ta upp ärendet vidare via PM. Skulle du kunna bekriva problemet mer för i PM så att jag bättre förstår vad ska åtgärdas.

Jag har gått vidare till Telia.

Är inte intresserad av nå kommunikation här längre.

Jag har fått nog av er. Och det kommer jag även att lufta på ett stort teknikforum jag äger för att folk ska veta vilken dålig support de kan förvänta sig.



@Vimla_Felix sa i [Debiteringar registreras ej på "Mitt Vimla" normalt\.](/post/35724):

>

Hej @Lidback,


Jag beklagar att svaret var inte tillfredställande. Jag vill gärna ta upp ärendet vidare via PM. Skulle du kunna bekriva problemet mer för i PM så att jag bättre förstår vad ska åtgärdas.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Lidback,

Jag förstår och beklagar att vi har inte levt upp till dina förväntningar och hoppas att du känner dig mer nöjd med din nya operatör.

Svara