✅ Besvarat

Roaming 4G utomlands EU

  • 21 August 2021
  • 7 svar
  • 281 visningar

Hej, anlände till Spanien och mobildatan fungerar inte. Samma för min flickvän som också har vimla. Vi har försökt byta operatör manuellt och att sätta på endast 3g. Inget fungerar. För en månad sedan fungerade det bra när vi var i Portugal, Spanien och Gibraltar. Var ligger problemet? 

icon

Bästa svar av Chromodoris 23 August 2021, 09:25

Visa original

7 svar

Samma problem här, fungerade förra månaden men inte idag när vi anlände till Spanien.

Jag har precis samma problem, gäller också Spanien.

Jag har samma problem mitt 4g dyker inte upp eller fungerar

Samma här, kontaktade Vimla via chatten som aktiverade någon data tjänst som saknades, nu fungerar det. 

Jag gjorde detsamma, löste det för mig men inte för min flickvän så fick be om det separat. Så alla som har problem får väl skriva till vimlas chatt.

Måste säga att det är väldigt konstigt att man inte har någonstans att vända sig när en så basal funktion som dataroaming inte fungerar utan att man behöver vänta 48 timmar utan möjlighet till att få internet i EU. Hoppas verkligen att ni ser till att detta inte händer igen. 

 

Vänliga hälsningar 

Felix

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @Larry Norberg @Sofia Izabella @Kristina.123165 

Vi har upptäckt att utlandsfunktionen inte aktiverats korrekt i våra system på vissa abonnemang.

Det ska nu vara löst och det bör fungera som vanligt igen efter en omstart av din mobiltelefon.

Skulle problem kvarstå rekommenderar jag att du dubbelkollar så att dataroaming är aktiverat i din mobiltelefon och att du sedan följer stegen i denna guide.

Mvh/Abbe

Jag har samma problem, omstart hjälpte inte. Har också följt guiden med omstart jtan sim kort, 3G och manuellt val av operatör. No joy. 

Svara