• Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Paskalina-Maliganis,

    Hur länge har du upplevt att ditt nät inte fungerar? Har det fungerat sedan ditt byte till 2.0? Om inte kan det vara att du behöver ställa om dina APN-inställningar. Du kan följa vår guide om hur man gör det, här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002010377-Allm%C3%A4nna-inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Vimla-2-0

    Testa det och se om nätet börjar fungera. Om inte, kan du hör av dig till mig så kan jag undersöka vidare. :)

  • Vimla_Felix Allmänt

    Hej @Ulrika-Elisabet-Carlsson,

    Du kan alltid avsluta ditt abonnemang genom att logga in på Mitt Vimla, och under fliken Inställningar välja knappen Avsluta, längst ner på sidan. Då avslutar du ditt abonnemang som kommer att löpa ut vid månadskiftet.

    Jag ser dock att ett SIM-kort har inte tilldelats och då kan ditt abonnemang inte avslutas ännu dock så fort att ett SIM tilldelas kan jag avsluta ditt abonnemang och se till att inga kostnader tillkommer. :)

  • Vimla_Felix Betalning/Faktura

    Hej @Johan-Aronsson,

    Jag har nu gjort det att du får en fakturaspec till din mailadress varje månad hädanefter. Hör av dig om du vill att jag skickar dig gamla fakturor för redovisning.

  • Vimla_Felix Vimla 2.0

    Hej @Jan-Wasilewski,

    Jag beklagar att det har inte funkat smidigt för dig, och då vill jag hjälpa dig bekräfta det i realtid. Jag har skickat dig PM med hur vi kan lösa det - du kan läsa ditt PM genom att klicka på ditt användarnamn/profil och sedan knappen Läs PM.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Anna-Karin-Margareta-Westfeldt,

    Om du upplever att samtal från de som försöker ringa till dig går direkt till röstbrevlådan kan jag undersöka det dock skulle uppskatta om du kan svara på min frågor nedan. Det skulle underlätta undersökningen:

    Hur länge har samtal strulat och är det alla samtal eller bara vissa, specifika nummer?

    Sker det på vissa platser eller överallt?

    Funkar SMS till och från de nummer som strular?

    Kan du skicka mig några exemplar på datum och tidspunkter där du vet någon har försökt att ringa dig men gått direkt till röstbrevlådan, samt med vilket nummer det var som ringde? Skicka dem gärna via PM (då slipper du lämna ut uppgifterna på här i det offentliga forumet). Du kan skicka mig PM genom att klicka på mitt användarnamn och sedan på Skicka PM-knappen när du kommer till min profilsida.

  • Vimla_Felix Abonnemang

    Hej @Mimmi-Shuyan-Han,

    Jag beklagar att du har inte ännu fått hem SIM-kortet vi skickade den 23:e! Då vill jag granska att adressen vi har på ditt abonnemang stämmer? Adressen vi skickar till finns i Mitt Vimla under fliken Kontouppgifter, som är den adress du är folkbokförd på. Om du bor på en annan adress, eller vi ha det levererat till en annan adress kan du hör av mig så fixar vi det.

    Om adressen stämmer kan du beställa ännu ett nytt SIM under fliken Inställningar och sedan klicka på Spärra-knappen, då spärras det gamla SIM och ett nytt skickas automatiskt under dagen till dig.

    Om det gamla SIM dyker upp under tiden kan du hör av dig till mig här så kan jag återaktivera det.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Daniel-Hellberg,

    Gäller det ditt nummer som slutar på 34? I så fall ser jag att du använder ett 2.0 SIM och då skulle jag be dig att ställa om dina APN-inställningar enligt vår guide här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002010377-Allm%C3%A4nna-inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Vimla-2-0

    Se gärna till att alla fälten matchar exakt det som står i guiden, för både MMS och Internet-profilerna och att du tar bort alla andra APN profiler, om de finns i din mobil eftersom de kan krocka med varandra.

    Om det fortfarande inte fungerar efter det ovan, kan du bifoga skarmdumpar av dina APN-inställningar (MMS och Internet) här i tråden så att jag får granska dem. :)

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Dennis-Dahlén,

    Tack, även om Internet skulle fungera med dessa inställningar kan jag se att de är för det mesta tömma ooch då kommer MMS inte att fungera. Om du skulle kunna skriva om dina inställningar för MMS till de jag skrev ovan, och sedan skriva över inställningarna för Internet enligt det som står nedan borde det fungera:


    eadjdxkp2zcszeypswnl.jpg

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Camilla-Bryngelsson95,

    Jag beklagar att ditt SIM-kort inte fungerar. Som du nämnde, jag ser att det nya SIM aktiverades den 27:e dock vill jag dubbelkolla att du har testad våra tips i guiden om hur man kan hjälpa SIM-kortet att komma igång, här: https://forumet.vimla.se/topic/7548/ingen-t%C3%A4ckning-eller-inget-sim-vid-bytet-till-2-0-l%C3%A4s-h%C3%A4r-f%C3%B6rst

    Om inget i guiden hjälper så kan jag beställa ett nytt SIM till dig.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Arne-Gustav-Ingvar-Kvarnström,

    Jag ser i vårt system att ditt nummer står i kön för att få tilldelat ett datum för uppgradering till 2.0 och då har inget 2.0 SIM skickats ännu. Vi skickar ut ditt nya SIM först när ditt nummer har fått ett datum för uppgradering samt bekräftar utskicket av ditt nya SIM via ett SMS till dig. Vi bekräftar också ditt datum för att uppgradera till 2.0 via ett separat SMS.

    Just nu behöver du inte göra något mer utan fortsätta använda ditt vanliga SIM-kort och då kommer vi mest sannolikt att skicka ditt nya SIM vid slutet av April.