• Vimla_Felix Allmänt

    Hej @Sven,

    Tack för att du märkte det - jag har nu fixat det så att länken funkar nu. :)

  • Vimla_Felix Allmänt

    Som en del av vår ständiga förbättring av våra tjänster, lanserar vi ett helt nytt forum! Med det kommer vi kunna erbjuda dig lättare tillgång till hjälp med teknisk support kring ditt abonnemang samt en bättre användarupplevelse när du besöker forumet.




    Med en uppdaterad sökfunktion som rankar officiella hjälpartiklar och trådar markerade med ‘bästa svaret’ högst, kommer du snabbare att kunna hitta svar och lösningar.



    Bättre guider

    Vi har också uppdaterat våra guider, så att de är lättare att följa och förstå. Med våra omarbetade guider har vi tagit uttrycket “en bild är värd tusen ord” till hjärtat så nu, istället för att t.ex. beskriva hur du återställer dina APN-inställningar, visar vi hur med hjälp av bild och video.



    All support du behöver på ett ställe!

    Med det nya forumet har vi bättre statistik över sökningar och kan göra våra viktigaste guider och trådar mer tillgängliga från forumets startsida.



    Det nya forumet är bara början och den perfekta plattformen för återuppta vår önskan om ökad öppenhet och samarbete med våra användare. Därför återupplivar vi Labbet där du kan komma med dina idéer och förslag på vad du vill ha från din Vimla-upplevelse.



    Med det nya forumet kommer ditt deltagande genom att hjälpa andra användare belönas med medaljer du kan låsa upp som i tur ger dig extradata på ditt abonnemang! Vårt nya rankningssystem visar andra på forumet vem är mest hjälpsam och skriver de bästa svaren.


    För att kunna lansera det nya forumet, kommer det befintliga forumet vara stängt för nya trådar och kommentarer mellan 2020-05-25 och 2020-05-29. Du kommer fortfarande kunna läsa allt innehåll som finns på forumet medan vi uppgraderar det nya forumet. Mellan dessa datum kommer forumet inte vara tillgängligt under vissa perioder.
    Vi hänvisar därför dig till vår chatt via vimla.se/kontakt eller när du är inloggad i Mitt Vimla, då kan vi hjälpa med eventuella frågor i realtid.



  • Vimla_Felix Driftinformation

    Vi har just nu en störning som påverkar fasta och mobila tjänster i Göteborg. Felsökning pågår.

    Just nu har vi 20st Net4Mobility siter nere samt försämrad kapacitet. Gothnet har ett misstänkt fiberavbrott som vi väntar på återkoppling om.


  • Vimla_Felix Abonnemang

    Hi @Vincent-Schröder,

    I have looked into your request and this is correct that in the case where a user does not pass the credit check, we usually wait 3 months as part of due process to ensure that the user shows responsible activity with their subscription. My apologies for any miscommunication surrounding this issue but as you have provided historical payslips via email to use we were able to perform a manual credit check and have now activated your service to be able to make calls abroad.

    This means that you will be able to use the service with immediate effect. :) I will make sure that in the future we communicate this information around our processes more clearly to our users.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Bonny-Jimmy-Bölja-Gustafsson,

    Om allt förutom 4G funkar skulle jag rekommendera att du ställer om dina APN-inställningar i mobilen. Du kan följa vår guide som hjälper dig: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002010377-Allm%C3%A4nna-inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Vimla-2-0 där du kan även få specifik vägledning för just det märket mobilen du använder.

    Testa och se om det hjälper med att få ¤G att komma igång. Om det inte hjälper kan du ta skärmdumpar på dina APN-profiler och bifoga dem här i tråden så att jag får granska att allt stämmer. :)

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Gunlög-Nordlöf,

    Jag förstår och då skulle jag be dig ta skärmdumpar på dina APN-profiler du har lagt i din mobil så att vi får granska dem. Du kan bifoga skärmdumparna direkt i tråden här. :)

  • Vimla_Felix Betalning/Faktura

    Hej @William-Stenberg,

    Jag kan kika på varför du har fått 1) 2 olika priser för SMS till utlandet och 2) varför de har registrerats som utlands-SMS om du inte har skickat dem. Jag skulle dock behöva de telefonnumren det gäller. Skulle du kunna skicka dem till mig via PM så får jag kika vidare.

    Dyu kan skicka mig PM genom att klicka på mitt användarnamn och sedan på Skicka PM-knappen på min profilsida.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Daniel-Alexander-Eriksson,

    Jag har kikat på ditt abonnemang dock på rak arm ser allt bra ut i vårt system och vi har inga driftstörningar helelr som skulle orsaka seg hastighet.Har du testad att startat om luren, och att nollställa nätverksinställningar?

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Kristoffer-Thorsson,

    Så jag förstår dig rätt menar du datan på din mobil? Vi erbjuder inte bredbandtjänster. De som ringer, är de okända nummer, och från utlandet?