• Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Per-Martin-Jörgen-Hammar-Johnsson,


    Det verkar att din iPhone är fortfarande operatörlåst - kan du kolla med din tidigare operatör om det är så, och be dem att låsa upp din mobil. Det kan även vara så att din iPhone är låst på något sätt till en operatör i dina iTunes inställningar, också. Apple Support har en guide om hur man låser upp mobilen i iTunes: https://support.apple.com/sv-se/HT201328

  • Vimla_Felix Abonnemang

    Hej @ABDALLAH-GADOUA,

    Tyvärr har det gått för lång tid för att kunna flytta ut ditt nummer då numret har återgått till en databas för tillgängliga nummer och kan redan vara i bruk hos en annan användnare.

  • Vimla_Felix Abonnemang

    Hej @ABDALLAH-GADOUA,

    Jag tror att jag missförstod ditt ursprungliga inlägg - beklagar det. Jag kikat och ser att du avslutade ditt abonnemang i november förra året, då har det gått mer än 30 dagar sedan abonnemangsavslut. Det betyder att vi kan varken återaktivera abonnemanget eller ditt nummer. Efter 30 dagar från avslutet återvänder numret till en 'pott' av tillgängliga nummer.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Hanna-Nordén,

    Du behöver egentligen inte att säga upp ditt abonnemang för att växla det till ett studentabonnemang! Bara hör av dig till mig via PM här på forumet med mer info såsom vilken abonnemangsnivå du vill ha så kan jag hanterar resten. Då behåller du ditt SIM-kortet och telefonnummer. Student-priserna börja gälla från den nästkommande faktura!

  • Vimla_Felix Utomlands

    Hej @mlo!

    Oj, beklagar att du inte fick rätt datamängd i ditt surfpaket. Jag har kikat över ditt abonnemang och korrigerad så att du endast blir debiterad för den datan du egentligen använde. Som du säkert vet kan det dröja några dagar innan det visas i Mitt Vimla.

    Har vidarebefordrad det som har hänt dig med data i utlandet till våra tekniker för vidare undersökning. Hoppas annars att du har en fin resa! :)

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @G.M,

    Upplever du fortfarande låg hastighet? Jag har kikat på ditt abonnemang dock kan inte se något som skulle ors lägre hastigheter. Hur länge hard du upplevd det? Vad får du för hastigheter? Detta kan du kontrollera genom att köra en hastighetstest via t.ex speedtest.net via din mobil.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Per-Martin-Jörgen-Hammar-Johnsson,


    Så jag förstår dig rätt, är SIM-kortet du använder i din iPhone ett Vimla SIM? Vilken modell iPhone använder du? Ditt Vimla-SIM kommer med tre olika storlekar man kan välja från beroende vilken storlek fungerar med just din mobil.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Majlis-Solvieg-Cecilia-Hedström,

    Det är 6 siffror men annars stämmer det med fet stil osv. Du borde ha fått en ny kod nyss - kan du skicka mig koden via PM här på forumet. PM kan du skicka om du klickar på min profilikon och sedan 'Skicka PM' när du kommer till min profilsida.

  • Vimla_Felix Teknisk Support

    Hej @Majlis-Solvieg-Cecilia-Hedström,

    Har kikat på ditt abonnemang och ser att du har bekräftad adressen, då borde du ha fått SMS med en kod till din mobil. Kan du bekräfta för att du fick SMS:et?

  • Vimla_Felix Abonnemang

    Hej @Tobias-Hage,

    Detta är aktiverat på ditt abonnemang och jag kan inte se något annat som skulle hindra abonnemanget att fungera. Upplever du att det fortfarande inte fungerar?