• Viktor_Vimla Driftinformation

    Nu är allt uppe och rullar igen!

  • Viktor_Vimla Driftinformation

    Hej!


    Just nu har vi problem med inloggningen på Mitt Vimla eller genomföra en beställning


    Felsökning pågår.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Andyman sa:

    @Viktor_Vimla

    Tidsplan Volte/Wi-Fi samtal? Även där Q1 och Q2 2020??

    Vi håller just nu på att genomföra tester med VoLTE och det fungerar fint. Det som kvarstår för oss är att bli verifierade av tex Apple och Samsung, vilket kräver väldigt mycket resurser.


    Så fort vi börjar närma oss med VoWiFi så uppdaterar jag i forumet!

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Poängen med mitt inlägg var att det är felaktig info som du har fått tidigare. Vi kommer släppa nya funktioner under tiden migreringen sker.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Nya funktioner kommer släppas under tiden migreringen pågår, en sådan funktion är tex Filter som vi redan har släppt.

  • Viktor_Vimla Utomlands

    @Andreas-Röstlund sa:

    Får inte igång utlandstjänsterna även fast jag aktiverat det i inställningar och det har gjorts en kreditupplysning på mig.
    skickade ett mail till supporten för 12 dagar sen och väntar fortfarande på svar sedan chatten inte fungerar..
    har varit utomlands i 2 veckor snart utan roaming, händer det något eller ska jag byta operatör?

    Hej Andreas,


    Ber om ursäkt för dröjsmålet! Jag har aktiverat funktionen för dig nu!


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Berit-Bendelius sa:

    Jag har gått över till Vimla 2.0 genom att byta simkort. Det nya sim-kortet skulle aktiverats idag men nu när jag har bytt simkort har jag ingen teckning. Jag har fått ett bekräftelse per sms från er att bytet har gått igenom. Kan ni hjälpa mig att åtgärda detta?


    Hälsningar
    Beri

    Hej Berit!


    Det var inte bra att det inte gick igång för dig! Jag kan dock se nu att du är uppkopplad och ska fungera för dig!


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Nummerflytt

    @MALKI-HANNA sa:

    Hej!
    Jag har nu registrerat mig hos comviq. Så ni kan nu försöka göra ett till försök på att nummerflytta. Hoppas att det funkar nu för jag vill verkligen inte ha ett nytt nummer
    //vh

    Hej!


    Jag har skickat iväg en ny förfrågan till din nuvarande operatör! Du kommer få uppdatering via mail inom kort!


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Utomlands

    @Inga-Lill-Nord sa:

    Nu har jag varit i Tyskland för femte gången och tyvärr så fungerar inte sms/mms denna gången heller. Så från och med i morgon ringer har jag bytt till Hallon. Alla problem började med Vimla.2. Innan dess fungerade allt bra.

    Tråkigt att du väljer att lämna oss då det inte fungerar för dig i Tyskland! Jag ser att du var i kontakt med oss i Juli och då identifierades ett problem som har blivit åtgärdat av vår roaming partner i Tyskland.

    Det är väldigt viktigt att du kontaktar vår support om du fortfarande upplever problem, om man inte gör det så kan vi inte felsöka eller driva mot våra roaming partners.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Hej alla!


    e-sim är en grym funktion att erbjuda och det är något som vi kommer börja arbeta på nu till hösten, med estimerad lansering för vissa enheter under Q1/Q2 2020.

    När det närmar sig, så kommer vi gå ut med ett betatest här i forumet så man har möjlighet att testa det.


    Jag vill dock påpeka att vi först och främst kommer prioritera telefoner men vi kommer lansera för även klockor, men det kräver lite mer arbete då det finns vissa formkrav från tillverkarna.


    /Viktor