• Viktor_Vimla Utomlands

    Hej!


    Med Vimla 2.0 så genomför vi en helt ny implementation, då säkerställer vi att allt fungerar till 100% och att vi är nöjda med uppkopplingen innan vi lanserar ett nytt roamingland.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Utomlands

    @Mårten sa i [Nu sämre täckning & Surf inom EU](/post/19000):

    >

    @Alex_Vimla

    Tack för svar.

    Jag måste rätta dig angående det du skriver om att "vi upplever" roamingavtalen som dåliga. Det är absolut ingen upplevelse eller något man kan ha en åsikt om. Det är fakta! Roamingavtalen är urdåligt och efterlevs inte ett dugg. Känner verkligen inte Vimla till att det är på det viset?

    Vimla borde se till att detta blir bättre, annars betalar ni och vi för något som man inte får. Ta frågan på allvar. Att säga att det inte går att påverka är verkligen en passiv attityd.

    Slutligen. Om man kör bil går det inte att labba med telefonen och eventuellt hitta en operatör som fungerar. Det är olagligt och trafikfarligt. Vimla måste visa omdöme och vara mycket tydlig med detta.

    Jag efterlyser nu en tidssatt handlingsplan på hur Vimla tänker rätta till roamingproblemet,

    Hälsningar

    Mårten Losberg



    Hej!


    Vi har ingen möjlighet att påverka Telenors utrullning av Roaming, men vi håller på med vår egna i Vimla 2.0, där upplever de som har testa att kvalitén faktiskt är bättre i både Spanien och Kroatien.


    Så välkommen över till Vimla 2.0.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Henrik-Stenberg


    Jag upplever inte själv någon märkbar delay i samtalen som jag har. Har du möjlighet att maila in lite exempel på när det har skett?


    Det vi behöver är

    Telefonnummer på den som ringde

    Telefonnummer på den som mottog samtalet

    Tidpunkt

    Datum


    Allt gott,

    Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Spotify sa:

    @Viktor_Vimla
    Hur hög prio har eSIM i för hållande till t.ex. datasimkorten som ni pratat om så länge? Vad kommer först?

    Datasimkorten finns för tillfället inte med i vår roadmap.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Vincent-Skerved


    Det jag kan meddela nu är att det ligger med i vår roadmap. Men vi kan inte delge någon tidsuppfattning om när vi kan vara igång med det.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Abonnemang

    @Linda-Wadegren49 @Margit-Vesala


    Testa gärna starta om era telefoner, samtliga abonnemang har fått full hastighet!

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Bo-Göran-Svensson @Pia-Elisabet-Dahlberg


    Testa gärna starta om era telefoner, samtliga abonnemang har fått full hastighet!

  • Viktor_Vimla Abonnemang

    @Spotify sa i [Surfen borta???\!\!](/post/17781):

    >

    @Gawain_Vimla

    Har du ökat samtalspotten igen? Får man behålla dom här samtalen nästa månad? För min samtalspott har blivit större igen.


    Ökningen gäller endast den här månaden.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Om man befinner sig utomlands och vill skicka ett MMS så behöver man göra ett aktivt val och aktivera data-roaming.


    Aktiverar man inte data-roaming så kommer MMS:et inte att skickas.


    /Viktor