• Viktor_Vimla Driftinformation

    För att du ska kunna ringa som vanligt under driftstörningen behöver du låsa din mobil till 2G-nätet. Detta kommer göra att din mobil istället väljer ett av våra fungerande nät.

  • Viktor_Vimla Abonnemang

    @Spotify

    Jag kan lova dig att avtalen är inget som tar resurser från vårt team, utan där har vi "mamma" Telenor som driver det åt oss.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Abonnemang

    Tidigare så har vi som @Sven säger åkt på Telenors avtal och det har varit okej, men Google tillåter inte längre att andra varumärken än huvudvarumärket använder avtalet. Det har absolut inget att göra med den nya plattformen, problemet finns på både Vimla 1.0 och Vimla 2.0.

    Av den anledningen så behöver nya avtal tecknas eller rättare sagt förändras så att vårt varumärke ingår i befintliga avtal med Apple och Google.


    (Vi passar även på att få lägga till stöd för Apple när detta lanseras, vilket vi aldrig haft tidigare)

  • Viktor_Vimla Abonnemang

    Vi för nya avtalsdialoger med både Apple och Google för tillfället. Hur lång tid det kan ta, kan jag dessvärre inte svara på men vi vill självklart ha funktionaliteten och så fort vi får ett avtal på plats så är vi redo att aktivera det direkt.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Driftinformation

    Problemet är nu löst!

  • Viktor_Vimla Driftinformation

    Just nu har vi en driftstörning på SMS, vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt.


    Jag beklagar besväret och så fort vi löst problemet med SMS så kommer en ny update här!


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Idéer

    @CoffeeTears,


    Det ska finnas med, verkar som om det försvunnit när en ändring av texten skett. Jag ser till att det läggs tillbaka.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Utomlands

    Hej!


    Med Vimla 2.0 så genomför vi en helt ny implementation, då säkerställer vi att allt fungerar till 100% och att vi är nöjda med uppkopplingen innan vi lanserar ett nytt roamingland.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Utomlands

    @Mårten sa i [Nu sämre täckning & Surf inom EU](/post/19000):

    >

    @Alex_Vimla

    Tack för svar.

    Jag måste rätta dig angående det du skriver om att "vi upplever" roamingavtalen som dåliga. Det är absolut ingen upplevelse eller något man kan ha en åsikt om. Det är fakta! Roamingavtalen är urdåligt och efterlevs inte ett dugg. Känner verkligen inte Vimla till att det är på det viset?

    Vimla borde se till att detta blir bättre, annars betalar ni och vi för något som man inte får. Ta frågan på allvar. Att säga att det inte går att påverka är verkligen en passiv attityd.

    Slutligen. Om man kör bil går det inte att labba med telefonen och eventuellt hitta en operatör som fungerar. Det är olagligt och trafikfarligt. Vimla måste visa omdöme och vara mycket tydlig med detta.

    Jag efterlyser nu en tidssatt handlingsplan på hur Vimla tänker rätta till roamingproblemet,

    Hälsningar

    Mårten Losberg



    Hej!


    Vi har ingen möjlighet att påverka Telenors utrullning av Roaming, men vi håller på med vår egna i Vimla 2.0, där upplever de som har testa att kvalitén faktiskt är bättre i både Spanien och Kroatien.


    Så välkommen över till Vimla 2.0.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Henrik-Stenberg


    Jag upplever inte själv någon märkbar delay i samtalen som jag har. Har du möjlighet att maila in lite exempel på när det har skett?


    Det vi behöver är

    Telefonnummer på den som ringde

    Telefonnummer på den som mottog samtalet

    Tidpunkt

    Datum


    Allt gott,

    Viktor