• Viktor_Vimla Teknisk Support

    PM-funktionen på forumet är inte till för support, utan endast i vissa undantagsfall som ovan. Dock så hade jag fel inställning på mitt konto som gjorde att man inte kunde PM:a mig.


    All support ska vanligtvis ske via hej@vimla.se eller vår chatt. Här i forumet kan man lyfta allmänna diskussioner.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @MickeMM sa:

    ÄNTLIGEN kunde man logga in. Vimla har verkligen inte legat på min poppis lista de senaste dagarna. @Viktor_Vimla du skriver att man kan skicka PM till dig, men jag får upp detta https://prnt.sc/hv8y43

    Jag vill GÄRNA ha mitt kort aktiverat så vore tacksam om du kan lösa det ikväll, om du ser detta. Tack!




    Aktiverat! Testa starta om telefonen om typ 5-10 minuter så ska det fungera.

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Nu ska det gå att logga in igen som vanligt!

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @juliagrodanboll sa:

    Samma här!!!!! Min nummerflytt skulle ske 29 december, fick sms 28 att flytten skulle ske under natten. Mycket riktigt, på morgonen 29 december fungerar inte längre mitt gamla simkort (operatör Hallon) men inte heller det nya Vimla-simkortet fungerar. Enligt "Mina sidor" här har nummerflytten skett (29 december stod det tillfälliga nr som jag aldrig använt, men idag 30 dec när jag kollade har det ändrats till mitt vanliga nr)
    Ska jag behöva stå utan telefon fram till tidigast 2 januari? Helt oacceptabelt av Vimla! Om nummerflytt samt aktivering av abonemang inte kan ske under helgdagar får dom ju meddela det tidigare!! Beställde simkortet i november och valde nummerflyttdatum 29 december redan då så dom har ju haft gott om tid att meddela mig om att en flytt under helgdagarna inte är möjlig.
    Hoppas verkligen Vimla har en bra förklaring snart. Har fått lägga ut 200kr för ett tillfälligt kontantkort.


    Flytt under helgdagarna är fullt möjligt och har fungerat för dig perfekt. Anledningen till att det inte fungerar för dig är för att du har valt att pausa ditt abonnemang. Eftersom pausen inte tagits bort via Mitt Vimla så är det fortfarande pausat, men jag har tagit bort den nu. Testa starta om telefonen om 5-10 minuter så ska det fungera för dig.


    @Ocarina_player sa:

    @Montana82 - Jag sitter i samma sits. Bytte till Vimla i slutet på November. Men valde att pausa mitt abonnemang tills uppsägningstiden på mitt gamla abonnemang gick ut i slutet på December. Nu när nummerförflyttning skett och jag vill börja använda Vimla så är SIM-kortet avaktiverat p.g.a. jag ej använt det inom 30 dagar. Idiotisk funktion då många mobiloperatörer har en månads uppsägningstid på sina abonnemang. Har skickat mail till Vimla support, men lär väl dröja tills någon gång efter nyår innan jag får en fungerande telefon igen...

    Skicka gärna ett PM med ditt telefonnummer så tar jag en titt! :) Någon inaktivering för att man inte använt abonnemanget inom 30 dagar existerar dock inte.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Blogg

    Jag ser många frågor om hur bytet till ny betalpartner går och jag kan äntligen dela med mig av lite mer detaljerad information om vad som händer framöver :)

    Till att börja med vill jag berätta vilka betalpartners vi kommer använda efter vi bytt från Klarna: Stripe för kortbetalning och Billogram för faktura. Man kommer framöver kunna betala via autogiro (genom autogirocentralen och inte Klarnas direktdragning från kontot) och om man har faktura som betalmetod kommer man bland annat kunna betala den med Swish. Det kommer bli fantastiskt bra!

    Det vi sagt har varit ett byte runt årsskiftet, och med det har vi inte menat just första januari utan någon gång i slutet av 2017 eller första kvartalet av 2018. Nu när vi närmar oss årsskiftet så har vi lite bättre information om när bytet kan tänkas ske.

    Våra två största utvecklingsprojekt just nu är bytet av plattform (till den som många medlemmar just nu hjälper oss att betatesta) samt byte av betalpartner. Nu i slutet av 2017 fick vi ändra våra prioriteringar vilket påverkat bytet av betalpartner, sannolikt med några månader. Det handlar alltså inte om att vi får skjuta upp något vi tänkt göra i 2018 till 2019.

    Övergången kommer ske stegvis där frivilliga kommer få anmäla sig som testare för de nya betallösningarna, när vi vet att allting fungerar som det ska så kommer vi börja flytta över alla befintliga medlemmar till de nya betallösningarna.

    Att stora utvecklingsprojekt blir några månader försenade är inget konstigt eller ovanligt, men vi har varit väldigt dåliga på att hålla er uppdaterade och det ber jag verkligen om ursäkt för. Framöver kommer vi vara mer försiktiga med att kommunicera specifika deadlines för att inte sätta för höga förväntningar, och anledningen till att vi gjort det tidigare är för att vi vill vara så öppna som möjligt med våra medlemmar.

    God jul och gott nytt år till er alla! :)

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    Just nu under julen så har vi dessvärre inte kunnat prioritera den här buggen. Vi kommer kolla på det i början av januari.


    Ber om ursäkt för allt strul som det innebär.


    /Viktor

  • Viktor_Vimla Teknisk Support

    @Borjeg sa i [Logga in med pc](/post/15830):

    >

    Det har gått några dagar nu och ingen som helst reaktion från Vimla. Känns konstigt med detta totala ointresse!


    Hej! Vi har dessvärre missat det här totalt. Vi kommer kolla på problemet och återkommer när det är löst.


    /Viktor