• Vi Vimla 2.0

    Att Vimla satar på ny teknik och en ny plattform är toppen. Härligt med en operatör som inte sitter fast i samma gamla idéer som alla andra.

    Det förekommer mycket åsikter här på forumet som är rena spekulationer. Saklig kritik är också att föredra framför ilskna egotrippade utbrott.

    Att det förekommer vissa brister är uppenbart men de flesta åtgärdas relativt snabbt.

    Det blir intressant att vara en del av utvecklingen framåt.


    Bästa Hälsningar

    Mycket nöjda Vimla kunder

  • Vi Vimla 2.0

    @Benny-Hansson det är dags att tagga ner.

    För det första är det mitt inlägg du svarar på och jag är inte anställd eller har någon som helst koppling till Vimla förutom att jag och de jag skriver för är kunder.

    För det andra är det märkligt att du kan gå på som du gör utan att ha testat själv. Nummer går att ringa, surf fungerar perfekt, kan ta emot alla samtal, kopplar aldrig ner... ska jag fortsätta!

    Slut på diskussionen.

  • Vi Vimla 2.0

    Vimla 2.0 fungerar finfint på våra mobiler, inga problem med samtal, sms, internet osv. Rekommenderas!

  • Vi Vimla 2.0

    @Benny-Hansson det stämmer inte riktigt det du skriver.

    "Läser du verkligen inte i forumet? Ofattbart."

    Jag läste många inlägg under flera veckor innan vi bestämde oss för att gå över till 2.0. Det lät intressant och om man filterar bort de som är missnöjda över att leveransrapporter inte finns med och beaktar de åtgärder Vimla vidtagit för att komma till rätta med initiala problem så övervägde intresset för den nya tjänsten.

    "Nästan alla är INTE nöjda..."

    Har du då gjort en undersökning, vet du hur stor kundbas Vimla har, hur många som gått över till 2.0 och hur många av de som är nöjda/missnöjda? Det blir lätt så att det är de som är missnöjda som syns mer på forum och ventilerar sina åsikter. Det är också så att några få missnöjda syns mycket och är upprörda över funktioner de anser ska finnas med.

    "...den kupp som ni genomförde genom att göra kunderna till ofrivilliga betatestare."

    Att testa 2.0 är helt frivilligt och ingen kupp

    "...2.0 SKALL fungera MINST lika bra som 1.0..."

    För oss på våra mobiler har 2.0 fungerat perfekt, minst lika bra som 1.0. Vi tycker t.o.m. att 2.0 är bättre. Vi vill inte byta tillbaka utan tackar Vimla för att de satsar framåt.

  • Vi Allmänt

    Jämförelsen med Hallon är inte riktigt rättvis. Att vara marknadsledande handlar om så mycket mer än att bara ha lägsta pris.


    - Hallon har mycket sämre nät och täckning.


    - De verkar också ha en underdimensionerad kundtjänst. Jag mailade en förfrågan till Hallon för flera dagar sedan i ett annat ärende och har fortfarande inte fått svar. I chatten var det ca 80 före mig och tog en så lång tid att jag inte kom fram den dagen jag testade.


    Jämför med vad du får hos Telenor, Tele2, Telia, Fello, Comviq

    Däremot måste man hela tiden vara beredd på utveckling, justering och att fortsätta lyssna på kunderna för att behålla sin position. Tycker här att man missat lite med extra datasimkort framförallt när det gäller info vad som händer. Det är också sådana extra funktioner som kan skapa mervärde mot konkurrenterna.