• Vi Vimla 2.0

    Att Vimla satar på ny teknik och en ny plattform är toppen. Härligt med en operatör som inte sitter fast i samma gamla idéer som alla andra.

    Det förekommer mycket åsikter här på forumet som är rena spekulationer. Saklig kritik är också att föredra framför ilskna egotrippade utbrott.

    Att det förekommer vissa brister är uppenbart men de flesta åtgärdas relativt snabbt.

    Det blir intressant att vara en del av utvecklingen framåt.


    Bästa Hälsningar

    Mycket nöjda Vimla kunder

  • Vi Allmänt

    Ja angående supporten kan du nog ha rätt, har bara använt chatten förut och det har funkat fint men mailade ett ärende för några dagar sedan angående en nykundsförfrågan och har fortfarande inte hört något.

  • Vi Allmänt

    Jämförelsen med Hallon är inte riktigt rättvis. Att vara marknadsledande handlar om så mycket mer än att bara ha lägsta pris.


    - Hallon har mycket sämre nät och täckning.


    - De verkar också ha en underdimensionerad kundtjänst. Jag mailade en förfrågan till Hallon för flera dagar sedan i ett annat ärende och har fortfarande inte fått svar. I chatten var det ca 80 före mig och tog en så lång tid att jag inte kom fram den dagen jag testade.


    Jämför med vad du får hos Telenor, Tele2, Telia, Fello, Comviq

    Däremot måste man hela tiden vara beredd på utveckling, justering och att fortsätta lyssna på kunderna för att behålla sin position. Tycker här att man missat lite med extra datasimkort framförallt när det gäller info vad som händer. Det är också sådana extra funktioner som kan skapa mervärde mot konkurrenterna.

  • Vi Betalning/Faktura

    Kan hålla med de som vill byta bort Klarna, råkade betala en faktura två gånger och åkte då på en avgift för att få pengarna tillbaka.

    Sköter man sina betalningar verkar det dock flyta på bra, i alla fall för oss.

  • Vi Teknisk Support

    Ja men vad händer i frågan

    Länge sedan det kom någon info

    Möjlighet till extra simkort för data skulle lyfta Vimla ännu mer

  • Vi Abonnemang

    Inloggning på appen fungerar inte på iphone efter senaste uppdateringen om man har bindestreck i mailadressen. Det har varit så i flera veckor nu.

  • Vi Allmänt

    Vi flyttade för några månader sedan över tre abonnemang till Vimla och allt har fungerat utmärkt!

    Mkt nöjd med överflytt, chatsupport och abonnemang. Fakturabetalningen via Klarna har också fungerat utan problem.

    Keep up the good work!

  • Vi Genomförda Idéer

    Ja det skulle va riktigt nice med ett stort data abonnemang på 100GB så behöver man inte ha någon annan operatör en fantastiska Vimla.

  • Vi Idéer

    Kikade lite på priser för utlandssamtal

    Mitt förslag är att att priserna för samtal till fast nät och mobilnät justeras till samma nivå, dvs att priset för samtal till mobil sänks och att priset till fast nät höjs. Tex kostar samtal från Sverige till Norge fast nät 0,40kr/min och mobilnät 1,00kr/min. Nytt pris tex 0,65kr/min.

    Detta blir betydligt enklare och mer enhetligt.