• Vi Vimla 2.0

    @Niklas-Fredriksson

    Konstigt med de sms du kallar spam, vi har aldrig fått sådana sms från Vimla.

    Jag läste också på forumet en hel del innan vi bytte till 2.0 på våra mobiler. 2.0 har fungerat perfekt, ångrar det inte!

  • Vi Vimla 2.0

    @Vi @MikaelE

    Så här säger Vimla chatten som svar på min fråga...

    'Vi använder oss av hitta.se för att söka upp nummer men vi ger inte ut någon information till hitta.se vilka nummer och samtal abonnenten tar emot. Hitta.se ger enbart oss information, vi ger inte dem något och dem samlar inte upp eller sparar någon information.'

  • Vi Vimla 2.0

    @Anna-Erika-Viktoria-Karlsson

    Vi funderade på samma sak som du innan vi bytte våra abonnemang till 2.0, var först lite tveksam efter ha läst på forumet men vi ångrar inte att vi bytte till 2.0 tvärtom det fungerar mycket bra. Rekommenderas!

  • Vi Vimla 2.0

    Undrar om hitta.se samlar in data från de som använder filter appen, mobilnummer för Vimla abonnent, vilka telefonsamtal man tar emot osv.

  • Vi Vimla 2.0

    @Benny-Hansson det är dags att tagga ner.

    För det första är det mitt inlägg du svarar på och jag är inte anställd eller har någon som helst koppling till Vimla förutom att jag och de jag skriver för är kunder.

    För det andra är det märkligt att du kan gå på som du gör utan att ha testat själv. Nummer går att ringa, surf fungerar perfekt, kan ta emot alla samtal, kopplar aldrig ner... ska jag fortsätta!

    Slut på diskussionen.

  • Vi Vimla 2.0

    @mlo

    Vi tycker att data och tex internetdelning är lite rappare. Det är en subjektiv bedömning då vi inte genomfört tester och jämfört resultat före och efter men det är vår upplevelse. I övrigt som 1.0 i daglig användning, dvs det fungerar som det ska göra.

  • Vi Vimla 2.0

    @Benny-Hansson det stämmer inte riktigt det du skriver.

    "Läser du verkligen inte i forumet? Ofattbart."

    Jag läste många inlägg under flera veckor innan vi bestämde oss för att gå över till 2.0. Det lät intressant och om man filterar bort de som är missnöjda över att leveransrapporter inte finns med och beaktar de åtgärder Vimla vidtagit för att komma till rätta med initiala problem så övervägde intresset för den nya tjänsten.

    "Nästan alla är INTE nöjda..."

    Har du då gjort en undersökning, vet du hur stor kundbas Vimla har, hur många som gått över till 2.0 och hur många av de som är nöjda/missnöjda? Det blir lätt så att det är de som är missnöjda som syns mer på forum och ventilerar sina åsikter. Det är också så att några få missnöjda syns mycket och är upprörda över funktioner de anser ska finnas med.

    "...den kupp som ni genomförde genom att göra kunderna till ofrivilliga betatestare."

    Att testa 2.0 är helt frivilligt och ingen kupp

    "...2.0 SKALL fungera MINST lika bra som 1.0..."

    För oss på våra mobiler har 2.0 fungerat perfekt, minst lika bra som 1.0. Vi tycker t.o.m. att 2.0 är bättre. Vi vill inte byta tillbaka utan tackar Vimla för att de satsar framåt.

  • Vi Vimla 2.0

    Förstår inte riktigt vitsen med filter appen då mobilen kan göra samma sak när det gäller blockering. Bättre om den istället kunde blockera vissa nummer och länder. För övrigt fungerar Vimla 2.0 mkt bra.

  • Vi Vimla 2.0

    Vimla 2.0 fungerar finfint på våra mobiler, inga problem med samtal, sms, internet osv. Rekommenderas!

  • Vi Abonnemang

    Nope Vimlas nät är inte segt, rullar på rätt snabbt här :)