• vattenkanna Idéer

    Min spontana tanke är att det ska vara en funktion främst för abonnemang som har stort överskott på samtal/meddelanden, som aldrig kommer användas upp. Då skulle kanske 5000 meddelanden eller 500 samtal kunna bytas mot 5 gb surf, eller nåt. Då blir det ju aldrig en massa småplottranden med byten, utan mer att man känner att man får något för den där potten som annars bara ligger och växer till ingen nytta.

    Kanske skulle man till och med kunna begränsa det till en gång om året - jag vet inte hur det är i er bransch, men många andra branscher har en månad då det ofta är lite mindre att göra (t.ex transportbranschen är mkt lugnare i januari jämfört med övriga månader - bortsett från semesterperioden då), då kanske kan skulle kunna erbjuda detta kanske som en manuell justering. Bara en tanke. Jag har ju ingen aning om hur många det är som sitter på mastodont-potter och kan tänkas vilja byta ut dem mot surf. Eller kanske omvänt, att någon vill byta oanvänd surf mot fler samtal.

  • vattenkanna Idéer

    Detta är en funktion vi skulle gilla i vår familj. Både jag och alla tre barnen har över 10.000 meddelanden och ett par hundra samtal i potten.... Men surfen går alltid åt.

  • vattenkanna Abonnemang

    Precis som jag skrev i mitt inlägg ovan så har jag 22 gb/månad redan (benämnt största abonnemanget vad gäller surf) så jag kan inte byta till någon högre datanivå även om du förklarar noga hur det fungerar. ;)

    Ibland (sällan) räcker det hela månaden, den här månaden tog det slut redan efter 10 dagar - eftersom jag av rent praktiska skäl följer föreläsningar (univ.studier) hemifrån (plus har fått dela med mig till barnen också) och mobilsurf är min enda möjlighet just nu. (vi väntar på fiber...)

  • vattenkanna Abonnemang

    Jag har största abonnemanget vad gäller surf, men ibland går det åt snabbt!

    Jag efterlyser möjlighet att köpa till större surfpotter än 1gb i taget! Jag vill slippa köpa mer surf hos Hallon när Vimlasurfen är slut!!

    Jag tror att Ni måste anpassa er till vad marknaden efterfrågar om kunderna ska vara kvar här. Och det är i många fall just möjlighet att surfa mycket!

  • vattenkanna Abonnemang

    Ja, du kan tipsa hur mycket du vill och få tipsrabatt för alla du värvar.

    @Kristina-Tomasson sa:

    Tack Michael!
    Så sista frågan: "Undrar också om jag kan tipsa honom även fast en annan har tipsat mej (och jag har redan då 10kr rabatt)?"

  • vattenkanna Betalning/Faktura

    Det går ju att ha automatisk dragning från bankkortet. Det funkar ju ungefär som autogiro.

    Just den automatiska dragningen var ett av skälen till att jag valde Vimla från början. (då var det den enda betalmetoden dessutom)

    Jag håller HELT med om att Klarna är skräp.

  • vattenkanna Abonnemang

    @JohnieD sa:

    Erbjudandet gäller alltså inte oss som redan har abonemang hos Vimla?

    Vi som redan har abonnemang kan uppgradera till mer surf

    Nya abonnemang till specialpris.

    OM jag fattat saken rätt...

  • vattenkanna Abonnemang

    Okej! ☺

    Då är det bara snålänningen 😜 i mig som tycker att det kunde varit någon skillnad även på detta största abonnemanget mellan barn/student/55+ och vanligt abonnemang.
    För det blir ju inte lika mycket extra för dessa kategorier... 😉

  • vattenkanna Abonnemang

    Uppskattas!!

    Men, det blir ju lite larvigt att behöva betala 45 kr/extra gb om man behöver ännu mer.

    Kommer ni införa större extra-surfpottor också? (ja, vi gör av med mycket surf i vårt hushåll....)

  • vattenkanna Betalning/Faktura

    Jag har inte fått något meddelande om att betalning misslyckats och det står "betalning pågår" på de två konton jag kollade.

    Antar att det bara är att avvakta då, eller? (ska kolla de två sista också - jag har tre abonnemang till barnen...)


    Hade, som sagt, varit trevligt om någon från Vimla kunde ge ett konkret svar på detta!