• ulfen Betalning/Faktura

    Problem med Klarna är väl bara förnamnet . Senaste tiden så går betalningarna inte igenom utan man får mail om misslyckad betalning. Ger det en månad till sedan byter jag leverantör i stället för att hålla på med detta strul

  • ulfen Betalning/Faktura

    @Michael Under det år som jag varit kund så har jag på båda våra ab haft faktura från Klarna som kommit som ett brev på posten så att säga . Har väl inte fått något bra svar från Vimla heller varför detta inte fungerade nu . Under 2 dagar nu kunde jag inte logga in på mina sidor heller Igår kom det igång igen .

    Det fungerar bättre att ring med Vimla än att kontakta dom och få godtagbara svar

  • ulfen Betalning/Faktura

    Jag har chattat med dom idag igen men inget besked , ingen förklaring och nu har dom bytt till faktura igen . Mitt svar var att dom får lösa detta idag annars byter jag operatör Trött på allt strul nu

    @ulfen

  • ulfen Betalning/Faktura

    Ja det blir väl att Vimla på men tålamodet tryter lite grand Kanske skulle Vimla byta namn till svamla @Asawi

  • ulfen Betalning/Faktura

    Idag måndag chattade jag med Vimla och efter det ändrade jag till kortbetalning . Idag på em får jag mail igen som talar om att våra telefoner skall pausas på grund av utebliven betalning. Inte särskilt förtroendeingivande företag tycker jag Täckning och ringa med Vimla går bra men i övrigt svammel

    @Brianna

  • ulfen Betalning/Faktura

    Jag har via min Internetbank kvittens på att båda ab är betalda 17/10 och 13/10 Har fått mail tillbaka som tackar för min betalning så jag kan inte fatta varför Vimla skall pausa våra telefonab enligt mailutskick Vid min kontakt idag med Klarna verifierar dom att betalning skett . Har mailat Vimla men tar upp det med dom i morgon via chatten . @Brianna

  • ulfen Betalning/Faktura

    Angående otydliga fakturor . Har fått mail från Vimla att betalningen via klarna avvisats vilket förvånar mig . Betalda 17/10 samt 13/10 och fått svaret från Klarna : Tack för din betalning.

    Mailet från Vimla säger nu att våra ab kommer att pausas .

    Klarna som har öppet idag var som att prata med en totalt okunnig/ ointresserad kundtjänstmedarbetare . Någon annan som fått sådant här mail trots att betalning skett . Klat´rna i sig är skäl nog att byta operatör

  • ulfen Abonnemang

    Hej . 

    Sms gick 4.10    7.53

                      6.10   4.50

                      7.10    6.31

     

    Som mlo  svarade tidigare så berodde det på MacAffee . Varför det hände nu vet jag inte,


    Asawi skrev:

    @ulfen Vilket/vilka datum var dina SMS? Har du någon förklaring till varför de kan ha sänts ut för dig?


     


    har aldrig hänt tidigare.  App har legat på min telefon sen jag köpte den men aldrig tidigare har det gått sms . Avinstallerat app nu 

     

    mvh ulf 

     

     

  • ulfen Abonnemang

    Tack för hjälp mio . MC Afee måste det vara . 

     

    mvh ulf


    mlo skrev:

    Min gissning är att du har någon app installerad som ringer hem. 

     

    Kanske McAfee? Se här:

     

    https://community.giffgaff.com/t5/Help-Support/Charged-for-a-text-to-6592324290/td-p/6516470


     

  • ulfen Abonnemang

    Nybliven kund hos Vimla. 

     

    Ser fram emot detta . När jag tog upp min trafikrapport hittar jag 3 sms till Singapore a 0.70 kr . 

    6592324290 är numret och jag är lite frågande eftersom jag inte känner igen detta . Någon annan?

    mvh ulfen