• Torbjörn Ericsson Idéer

    @multum Jag håller helt med...det skulle vara ett fantastiskt bra sätt att visa att man ligger i framkant.

  • Torbjörn Ericsson Arkivet

    Kul att ni jobbar med e-sim. Jag håller med om att det just ju inte är ett stort behov på marknaden. Samtidigt så är det ju så att så långe inte operatörerna stödjer e-sim så lär ju tillverkarna (och konsumenterna) resonera på samma sätt. Är gärna med som betatestare på e-sim när ni behöver.

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @CoffeeTears sa: Min poäng var att det faktiskt redan är så, man kan beställa ett abonnemang utan personnummer redan idag (det skrev supporten i en annan tråd).


    Vimla

    Isabellesvarade

    @MickeMM sa:

    Hur kan man fixa ett abonnemang utan personnr Isabelle?

    Man kan lämna fältet för personnummer tomt. Då kan man dock inte öppna abonnemanget för utlands- och betalsamtal, flytta med något nummer eller betala med något annat än kort.

    Supportexpert @ Vimla


    Sen är det fel att göra så, jag förstår dig ur ditt perspektiv men det kan lätt missbrukas.
    Sen förstår jag inte hur du resonerar, för de blir ju jättefel.


    att be om en ny abonnemangstyp som inte kräver personnummer är lite som att säga att man ska kunna köpa en bil utan att personnummer krävs.

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @Isabelle Härligt, tack för hjälpen!

    /tobbe

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @StefanH Jag lärde mig just i en annan tråd att man inte behöver uppge personnummer om man lägger in kort som betalningsmedel. Jag noterade tidigare idag att du inte fått svar på din fråga. Med andra ord så är det inga problem så länge dom har ett kort.

    /tobbe

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @Isabelle Det hade inte jag heller någon aning om, i det här fallet så är personnummer inlagt, utlandssamtal påslaget och kreditupplysning därmed gjord.

    /tobbe

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @Isabelle

    Hej,

    Japp det har jag. Ärendenumret är 204361 (Gäller min frus abonnemang, bara så du inte undrar när du ser ärendet).

    /tobbe

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    @MickeMM

    Japp, det ÄR sant...

    Tack för ditt mail! Det kan vi hjälpa dig med härifrån. Det du behöver göra är att återkomma med en bild på dig med ditt id-kort bredvid ansiktet så att vi kan se att det är du. Återkom också gärna med vilket 55+ abonnemang som du vill ha, det kan du se via viml.se. :)

  • Torbjörn Ericsson Abonnemang

    Hej,

    Jag har ett litet förslag till er som kommer att ge godwill och ta bort onödig administration. Om en av era användare en dag fyller 55 (vilket ju alla förr eller senare gör) så byt abonnemangstyp till 55+ direkt...skicka ut ett litet glatt grattis och informera om att det i abonnemanget numera ingår lite extra surf (eller vad det nu skulle kunna vara i framtiden).

    På så sätt slipper ni:

    1 - En irriterad kund som undrar varför inte abonnemanget byts.

    2 - Eventuellt få ett kundtjänstärende från ovanstående kund.

    3 - Be kunden att skicka in en selfie med sin legitimation!!! (VARFÖR?? ni har ju personnummer och kreditupplysning).

    4 - Manuellt registrera ovanstående.

    /tobbe