• Tommy Teknisk Support

    Hej, jag har under cirka en veckas tid haft återkommande väldigt långa svarstider i datatrafiken (3G och 4G). Befinner mig i och kring Stockholm och har en ny Iphone 6S. Upplever inga problem över wifi eller med samtal, men bara att komma in på forumet här tog 3-4min.

    Såg på telenors driftweb att man haft störningar fram till idag men att dessa skulle vara fixade.

    Har fabriksåterställt mobilen utan förändring. Tester med Bredbandskollen visar väldigt fladdrigt resultat som hoppar vilt mellan 5mbit och 0.2mbit både på upp och ner sidan vid i princip full täckning.

    Jobbar på tekniksidan i branchen så tekniskt prat är tillåtet :)

  • Tommy Arkivet

    Hej,
    Jag kunde heller inte använda WyWallet under musikhjälpen vilket va jättetråkigt eftersom jag ville delta i en av tävlingsbössorna som krävde detta.

     

    Mailade då WyWallet och frågade varför inte Vimla fanns, fick svar nu för 5min sedan:
    -----------------
    Hej!

    Gällande Vilma så använder dem sig tyvärr inte utav WyWallet som betalinstitut så där behöver du kontakta dem för mer information angående hur du skall gå till väga för att göra SMS-köp.

     

    Behåll tidigare konversation om du svarar på detta meddelande!

     

    Med vänliga hälsningar, Olivia

    WyWallet KundtjänstBox 1010SE-621 21 Visby

    Tel: 0771 - 22 50 50

    WyWallet - Betala mobilt

    www.wywallet.se <http://www.wywallet.se>

  • Tommy Arkivet

    Halloj,
    I fältet på Mitt Vimla där man ser sina senaste fakturor så ser man bara 3st. Det finns en länk för att visa fler, men den är vit, och bakgrunden är också vit, så den syns inte. Så om ni byter färg på denna länk så kan folk se fler fakturor och slipper maila er :) Se screenshot.vimla.png

  • Tommy Teknisk Support

    Tänkte tipsa om att det ibland uppstår nåt mysko fel när man ska in på forumet.

     

    Jag hade loggat in på "Mitt Vimla", klickat runt lite, varit inne på forumet (funkade), och sedan återgått till "Mitt vimla".. När jag sedan skulle tillbaka till forumet  efter ett tag så är jag inte lägre inloggad på forumet.
    Inloggningsknapparna i forumets högerspalt och i toppmenyn skickade mig tillbaka till "Mitt Vimla", och där jag var inloggad. Klickade jag där på forumet, så är jag utloggad, och trycker jag på inloggningen, kommer jag tillbaka till "Mitt Vimla" där jag.. är inloggad. osv osv...

     

    Löste detta efter lite fnulande genom att rensa alla cookies från domänen "forumet.vimla.se", sen kunde jag logga in igen och då funkade det.

     

    Hände med senaste Chrome.

  • Tommy Allmänt

    Halloj!

    Tänkte höra hur man gör med frågor och feedback angående täckning? Ni kör ju på Telenors nät så jag förstår att det inte är ni på Vimla som svingar er runt mellan masterna och byter krertskorten, haxar koaxen å blippar bloppen. 

    Det borde va nån på Telenor.
    Men kan man ge feedback till er, eller ska man skicka det nån annanstans?

    Min feedback iaf: Här i Stockholm, i tunnelbanan så tappar jag alltid täckningen under stora delar av tunnelbanesträckan mellan skanstulls och slussen. För det mesta bryts allt, ibland överlever man då nätet studsar ner till GSM vilket förvisso är ok. Surf funkar dock typ inte alls. Kanske är det i övergången mellan marknivå och ner i tunnelbanan det alltid rasar, eller så är det nåt med kabeln i tbanetunneln under södermalm som inte lirar.

     

    Ni har i övrigt ett fantastiskt nät. Har haft 3, Telia och Tele2 dom senaste åren. Och detta är det överlägset snabbaste och stabilaste nät jag haft hos nån operatör.

  • Tommy Arkivet

    Tänkte svara nej och tänkte på de 6månaderna... sen tänkte jag om å insåg att ett tvillingkort skulle nog faktiskt lösa alla problemen, fast på ett annat sätt bara :) Låter ju kanon faktiskt

  • Tommy Arkivet

    Håller med, typ kontantkortsinternet fast med data som räcker lite längre. 6mån?

    Hjälpte häromveckan en vän som skulle sätta upp en webcam i sommarstugan och det enda jag hittade på marknaden som inte hade löpande månadskostnad, utan enbart betade för data - som räckte i 6mån, var dyra Telia. 
    Även Tele2, Halebop och Hallon har så att datan räcker en månad innan man behöver köpa ny. 

    Hajjar att det kanske är svårt att få ihop ekonomiskt dock, men vore grymt om det gick på nåt sätt. Telia som är de enda jag hittade som erbjuder detta idag har ju skräckpriser också.