• Tomas Arkivet

    Jag hade som förslag för en tid sedan att släppa webbradion fri, typ Sveriges Radios kanaler.

     

    Det tycker jag hade varit en bra kontring! :)

  • Tomas Arkivet

    Men om det ändå "bara" är 25kr, varför inte "bara" lägga till ytterliggare 25kr till 150kr/mån och få precis det du vill ha? ;)

  • Tomas Arkivet

     

    Jag kan förstå att ge något gratis till just Spotify eller liknande kommersiellt företag kan bryta mot någon lag, men kanske man kan göra detta med fokus på Sveriges Radios kanaler istället? Då borde det ju inte strida mot något tycker man?

     

    Hade man kunnat lyssna på Sveriges Radios webbradio utan att det drogs någon data hade det varit ett OTROLIGT stort argument för Vimla för min del och garanterat många andra. :)

  • Tomas Allmänt

    339 dagar stod det i mitt mail.. :)

  • Tomas Allmänt

    När jag läste angående studenterbjudandet så reagerade jag också väldigt starkt med tanke på "Du får alltid vår bästa deal".

     

    Du skriver att det egentligen bara ska gälla allmänna prisjusteringar, men ändå hänvisade ni till just "Du får alltid vår bästa deal" när jag och alla andra medlemmar fick abonnemanget kostnadsfritt i nästan ett halvår.

     

    Så frågan är, varför gäller "den bästa dealen" alla medlemmar när det är kostnadsfritt i typ ett halvår (som uppenbart inte är en prisjustering), men inte studenterbjudandet, vilket uppenbart är den bästa dealen just nu (och kanske i mobilbranchens historia)?

     

    Inte för att jag själv hänger läpp speciellt mycket, men som @Michael skriver så vill jag gärna veta vad jag ska säga till folk som jag rekryterar. Om ni kommer ut med ett nytt erbjudande i stil med det ni gjorde för ett halvår sen, kan vi då räkna med att alla får samma enligt "den bästa dealen" som ni hänvisade till då, eller var det bara en engångsföreteelse?

  • Tomas Genomförda Idéer

     Snyggt!

     

    Men en sak jag reagerade på direkt är att det inte heter "Så funkar det?". Antingen får ni skriva "Så funkar det!", eller "Hur funkar det?".

  • Tomas Arkivet

    Ett tvillingkort till plattan hade varit perfekt! :)

  • Tomas Allmänt

    Detta är en omfattande diskussion och man måste dela upp det i två delar.

     

    1. Vad håller kvar en befintlig kund?

    2. Vad lockar en helt ny kund?

     

    Vad som håller kvar en befintlig kund är lättare att svara på:

    -Bra kundservice

    -Bra information till kunder om vad som händer och vad som är på gång

    -God comunity mellan medlemmar och personal

    -Bonusar/erbjudanden till trogna kunder

    -Fler tävlingar som OnePlus One

     

    Men vad som lockar helt nya kunder är svårare, och det som erbjuds just nu är:

    -Tipsrabatt

    -Surf gäller ett helt år

    -Flera olika prisplaner, Vimla har totalt 16 olika prisplaner medans tex Hallon har två och Comviq har tre.

    -Relativt konkurrenskraftiga prisplaner (även om de eventuellt skulle behöva justeras en smula)

     

    När det gäller nya förslag som kan locka kunder så tror jag att man både måste möta de funktioner konkurrenterna erbjuder och komma på något helt nytt, tex:

    -Surf och/eller samtal gäller i grannländer

    -Outnyttjad surf och/eller samtal "sparas" till nästa månad. I bästa fall hade det kunnat sparas i ett helt år, men i ett första skede kanske det räcker med att det förs över till nästa månad?

    -Ett extrasim till surfplatta utan extra kostnad

    -En app med fler funktioner än att bara kolla sitt saldo

    -Möjlighet att köpa med mobil eller annan hårdvara i stil med Hallon och Tele2

    -Köpa ett rent mobilt bredband

     

    Det är detta jag kan komma på såhär på rak arm. Kommer jag på något mer så återkommer jag.. :)

  • Tomas Idéer

    @@Petter

     

    Tack! :)

     

    Dock så undrar jag lite hur anonymt det är, då jag ser både för och efternamn under "Mina tipsningar" i "Mitt Vimla".

     

    Men jag kan förstå att gränsen mellan att visa uppskattning och stalker-varning kan vara mycket mindre än vad man tror. Det jag tänker är en funktion där jag har möjlighet att skicka ett sms eller mail till den nya användaren och då på ett sätt där jag inte ser vilket nummer eller mailadress jag skickar till. Så kan man sätta en begränsning på ett meddelande per person så att det inte blir någon risk att någon spammar.

     

    Och skulle det vara så att någon missbrukar funktionen, tex skriver något förolämpande, sexistiskt eller liknande så borde man förlora sin tipsrabatt (medans den man tipsat har den kvar).

     

    Jag tror att det hade skapat en större samhörighetskänsla mellan Vimla-community'n.

  • Tomas Allmänt

    Grattis till vinsten!

     

    Du kan ju lägga in ett mönsterlås istället för pin.

    Då slipper du både "klicka" och trycka på "ok".