• Thursfield Teknisk Support

    @Ida_Vimla Låter bra! Ser fram emot båda men nog faktiskt mest RCS som jag är taggad att prova. Ser fram emot att se Vimla 2.0 utvecklas och utöka med fler funktioner! För mig har övergången till 2.0 som jag gjorde tidigt varit helt problemfri. Jag har två abonnemang bägge på 2.0 i olika telefoner (Nokia bägge). Dock ser man i forumet att många har bekymmer. Så kanske kan vara upplyftande att höra något positivt!

    @Ida_Vimla sa i [VoLTE och RCS](/post/25456):

    >

    @Thursfield och @SL


    Fel info av mig innan då jag missuppfattade hur det låg till. Volte som exempel jobbar vi med parraelt nu medan migreringen pågår till Vimla 2.0.

    Detta så det inte ska dröja extra 1-2 år efter migreringen är klar :)

  • Thursfield Teknisk Support

    Hej!


    Jag undar om det finns någon tidsram på när dessa fuktioner kommer aktiveras? Gillar er starkt och är otroligt nöjd, men jag saknar dessa funktioner och hoppas de kommer så snart så möjligt!

  • Thursfield Abonnemang

    @Alex_Vimla Absolut ingen fara. Det var dock precis det du misstänkte. Jag uppmärksammade redan 2016 att mitt konto sa att jag hade en obetalt faktura. Något som inte stämde. Kontaktade redan då chat supportern som tittade igenom och sa att det måste vara en bugg i systemet för de kollade igenom, jag hade ingen obetald. Vilket jag visst jag inte hade heller, men ville dubble kolla då mitt login sa det. Har dragit automatiskt från mitt kort hela tiden i alla år som kund. Så denna spärr måste legat på mitt personnummer hos er sedan dess. Lite komiskt faktiskt 😂

    @Thursfield Vad bra att det är löst, var väl kanske mer jag som var långsam på att svara här hehe.


    /Alex

  • Thursfield Abonnemang

    @Alex_Vimla Det är redan ordnat! Har redan det nya abonnemanget sedan ungefär en vecka :) Glömt uppdatera inlägget, sorry! 😅

    >

    @Thursfield Detta ska vi självklart ordna så att du kan beställa ett abonnemang.


    Då det verkar vara något som inte lirar med personnumret och våran sida så vore det guld om du kunde kontakta supporten så vi får felsöka vad det är som står i vägen för att du ska kunna beställa ett till abonnemang från oss.


    /Alex

  • Thursfield Abonnemang

    @Spotify


    Ja, skriver in en email som jag inte har använt på Vimla förut. Då jag bara har ett abonnemang. Jag vet inte om det kan ha med att göra att jag hade tryckt på en tipslänk? Hade min egen öppen och en från en vän. Han har samma förnamn som mig, så kanske var det att jag råkade skriva in uppgifterna på de från min egen tipslänk först? Men då tycker man att det borde fungera om man sen gör om det utan tipslänk alls, men det vill det inte heller.


    Dock så testade jag att bara skriva in mitt personnummer och trycka hämta adress. Så får jag detta meddelandet att det nekas av Vimla. Helt konfunderad nu.

  • Thursfield Abonnemang

    Hej! Varit kund hos Vimla i många ur nu. Beställde mig precis en ny telefon för löpning och tänkte jag skulle skaffa det billigaste abonnemanget till denna.

    Skriver in alla uppgifter och så, men när jag skriver in mitt personnummer så kommer det upp att min beställning nekas av Vimla och att jag måste kontakta supporten. Har någon annan råkat ut för detta?

    Jag här helt konfunderad till hur det kan vara så här. Är det för att jag redan har ett abonnemang? Jag har inga betalningsanmärkningar (iaf inte vad jag vet och om har jag absolut ingen aning var de skulle komma från. Aldrig missat en räkning eller ens fått en påminnelse). Men man blir nervös och lite uppskrämd när man ser något sådant här.

    Kan det vara ett tekniskt fel på server sidan just nu?


    Tack.

  • Thursfield Abonnemang

    Detta är något jag undrat över också. Rent spontant tror jag det kommer räknas mot datapotten. Hoppas iaf det snart kommer till Vimla då detta kan vara lösningen på problemet med att slippa använda många olika Messenger program för att hålla kontakten med vänner. @Fenton sa:

    @MikaelE
    Ja, men ingen av dem tar upp frågan med kostnad. Kommer RCS-meddelanden räknas som SMS?

  • Thursfield Betalning/Faktura

    Råkade också ut för detta.. blev lite chockad när sms:et om misslyckad betalning dök upp. Gick in och uppdaterade min betalinformation direkt. Såg inte förrän senare att Swedbank hade problem med sina mastercards.


    Dock är allt löst nu och betalningen gjord. 😊

  • Thursfield Betalning/Faktura

    @Viktor Det ser korrekt ut nu! Tack den snabba supporten! Det blev även rätt för min bror.

     

    Tackar och bockar för bonus gb !  :D

  • Thursfield Betalning/Faktura

    Märkte att det står att min nästa faktura som ska dras i december ligger på 250kr istället för 240kr. Såg under detaljer att bara 10kr är bort draget istället för de normala 20kr. Bägge mina tipsningar står som aktiva.

    Lade märkte till det efter att min bror undrade då han inte hade fått rabatten avdragen från min tips. Så istället för 190kr som han brukar ge är det 200kr på december fakturan.

    Något tillfälligt fel i systemet? Det är ju långt till dessa pengar ska dras men tyckte det var bäst att göra er uppmärksamma på problemet.

    Tack!