• Thomas Secher Arkivet

    @Anders-Regnell nej det hoppas jag verkligen men stämningen i den här tråden är inte särskilt positiv. Jo, jag ska - håller på med Tele2 as we speak ;)

  • Thomas Secher Arkivet

    Och hur bra tycker du det går med att påverka hos Vimla? Nu när Tele2 introducerar upp till 9 extra sim så är det just därför bolaget lyssnar på sina kunder och dem gör det väsentligt snabbare än Vimla. Det här forumet är ganska värdelöst därför Vimla inte tar aktivt del utav det. Mest av allt känns det som om tanken bakom Vimla var bra men implementeringen är hopplös dålig. Varje gång jag pratat med någon på Vimla har jag fått känslan av att dem är rejält underbemannat och att alla deras medarbetare håller på att arbeta sig till långvarig utbrändhet. Jag upplever egentligen bara att jag är längre från min operatör hos Vimla än jag varit hos någon tidigare operatör. Som sagt, tanken är god, men det fungerar inte alls i praktiken.

  • Thomas Secher Arkivet

    Aldrig är det någon på vimla som svarar på något som helst och när man har ärende i deras support tar det år och dag. Jag har fått nog av den här operatören. Skiter man i sina kunder skiter dem tillbaka - det borde inte så svårt att förstå. Första dagen som kund hos vimla dumpade en kostnad på över 700:- in på min faktura - det hela visade vara något en gammal kund som haft mitt tillfälliga nr tidigare hade köpt vi sms men kostnaden hamnade på mig. Jag fick själv utreda, göra polisanmälan, anmäla till P&T osv och det tog nästan ett halvt år innan problemet var löst. Nu har jag upplevt negativt så det räcker här och börjar leta annan leverantör

  • Thomas Secher Arkivet

    Hos vimla är vi inte ens kunder @Sven utan medlemmar har nog mycket lägre värde i sammanhanget. Samtliga konkurrenter lyssnar mer på sina kunder och har bättre support så jag vet inte vad fan vi ens har det här skitbolaget för

  • Thomas Secher Betalning/Faktura

    Finns det någon anledning till att ni inte använder samma förfallodatum som alla andra? Alltså i slutet av månaden och inte i mitten av nästa? Jag håller med de andra här om att Klarna är ett oerhört dåligt betalningssätt för löpande abonnemang.

  • Thomas Secher Utomlands

    I Danmark har 3 i flera år erbjudit gratis roaming i hela EU.

  • Thomas Secher Genomförda Idéer

    Jag bor en del av året i Spanien - här kostar 3GB omkring 200:- så klaga inte allt för mycket. Verkligheten är att telefoni i Sverige är svinbilligt @Karl_Bananskal

  • Thomas Secher Arkivet

    Jag är ny kund och också intresserad av tvillingekort. Varför tar det så lång tid för er att utveckla en ny tjänst som flertalet andra operatörer redan har? Var har ni gjort det senaste året tex? Har ni en lista med saker ni utvecklat så vi som kunder kan se att ni faktiskt jobbar framåt och inte fastnat...