• T-Bone Buggar

    När jag går in på Vimla.se på min Lumia 920 med Windows Phone 8.1 ser hemsidan ut såhär: wp_ss_20160418_0001.png

     

     

    Textfälten där man ska skriva in användarnamn och lösenord syns inte. Klickar man på där de borde vara kommer tangentbordet, men det man skriver hamnar ingenstans, och även om man skriver in uppgifterna perfekt "i blindo" så fungerar det inte att logga in.

  • T-Bone Arkivet

    Nu fungerar det bra! Man loggas inte in automatiskt, men användarnamn och lösenord fylls i automatiskt så det är bara att trycka på en knapp. Bra jobbat!

  • T-Bone Arkivet

    Hej! Jag har aldrig bytt lösenord. Testade att tömma all webbdata (cache, sparade lösenord, historik, allt) och problemet kvarstår. Rutan om att något gick fel dök upp även innan jag hade loggat in första gången efter tömningen. Jag har en Lumia 920 om det gör skillnad.

  • T-Bone Allmänt

    Uppdatering: Man får visst information om det, men det tar flera timmar innan det kommer och man får ingen omedelbar möjlighet att uppgradera sitt abonnemang (genom att bara svara "ja" på sms:et till exempel) vilket jag kan tänka mig att många hade uppskattat.

  • T-Bone Allmänt

    Nu har jag för första gången använt upp alla mina sms, och att man inte på något sätt blir meddelad om detta är ett stort problem.

  • T-Bone Arkivet

    Hej! När jag går in på https://vimla.se/mitt-vimla från telefonen, försöker den logga in automatiskt, men misslyckas; rutan "Oj, något gick snett. Det kan bero på att du skrivit in fel emailadress eller lösenord. Om felet kvarstår kan det bero på något tekniskt. Hör gärna av dig i sånt fall." dyker omedelbart upp.

    Kan detta fixas? Vore trevligt att inte behöva skriva lösenordet manuellt varje gång för att kolla hur många sms jag har kvar.

    Använder Windows Phone 8.1 om det gör någon skillnad.

  • T-Bone Allmänt

    Jag skriver just eftersom att det inte händer ofta, utan väldigt sällan. Därför känns det inte lönt att betala fär mer än vad man använder regelbundet.

    Om ni vill att folk ska ha de dyrare abonnemangen, kan ni via sms erbjuda att omedelbart uppgradera till de dyrare abonnemangen, och så kan man byta tillbaka sen igen nästa månad manuellt om man vill det. Det vore bra, så att man slippa hamna i den situationen att man behöver skicka en massa sms snabbt i en oväntad situation.

  • T-Bone Allmänt

    Använder en numera 2,5 år gammal Lumia 920. Märkligt att en så pass billig telefon håller så länge.

  • T-Bone Allmänt

    Som det ser ut just nu kan man köpa mer data väldigt smidigt, men har man begränsade samtal/sms, och använder upp dem tar det bara slut. Man borde kunna antingen börja betala per sms/samtal, eller kunna köpa mer. Väldigt störigt om dessa viktiga funktioner bara slutar fungera för att man behövde skicka några sms mer än vanligt en månad.

  • T-Bone Arkivet

    Både Android och Windows Phone har inbyggda funktioner för begränsing och notofikationer om dataförbrukning. Hade dock varit trevligt att få information om när man har få samtal/sms kvar.