• Sven Johannesson Vimla 2.0

    Vimla, skärp er.

    Jag nergraderade ("uppgraderade") till 2.0. Tydligen hamnade jag i ett slags test, möjligen ett beta. Ovan i tråden nämns vilseledande information, och det är precis vad det är. Sälja in 2.0 till kund som något som ska upplevas som något bättre, nästan tvingande, för att sedan leverera något där inte allt är med, vad kallar vi det? Om ni inte accepterar ordet vilseledande får ni gärna kalla det humbug eller bondfångeri. Hela Vimla som upplevelse är ju "hoppsan", "ojsan". Se på hemsidan bara. Den ser ju ut att vara gjord kvällstid av några gymnasiekillar. Att inte klara av ett sömlöst plattformsbyte 2019 är inget annat än kompetensbrist.

    Vidarekoppling är en basfunktion på en telefon. Den ska vara tillgänglig och reagera på 1 sekund. Gäller både på, av, och på igen. Det har varit, det är, och det kommer att vara en basfunktion.

    Jag vill ha tillbaka 1.0 idag, för jag måste ha funktionen. Hur gör jag? Någon "icke-Vimla" som vet? (för Vimla lär inte svara, de har ju t o m släckt chatten nu pga alla arga kunder)

    Till helgen blir det byte av leverantör i vilket fall som helst, och en anmälan till konsumentverket.