• Sven Teknisk Support

    @Jonna-Hallberg sa:

    1. Hej
    Jag har två simkort och jag kan endast se ett telnr på mitt vimla konto på appen. Samt hur kan jag byta surf på de olika telnr

    Det går bara att ha ett telefonnummer per konto. Om du har två nummer hos Vimla så måste de vara registrerade på olika konton (olika mail-adresser). Du måste alltså logga in med ditt andra konto för att se det andra numret.

    Om du vill ändra surfmängd på ditt abonnemang så kan du göra det när du är inloggad på Mitt Vimla.
    https://support.vimla.se/articles/article/hur-aendrar-jag-maengden-data

  • Sven Teknisk Support

    Det händer att Vimla supporten kan hjälpa till med att lägga in tipslänkar i efterhand. Du får kontakta Vimla-supporten (bäst via chat) och höra om de kan hjälpa dig.

  • Sven Vimla 2.0

    @Alf-Petersson

    Bra att du ligger på!
    Tyvärr har tendensen under det senaste året varit att Vimla tar ganska lätt på felanmälningar från kunderna. Det känns inte som att Vimla prioriterar kvalitet på tjänsterna. Istället verkar Vimla helst ducka för de problem som finns i nätet.

  • Sven Betalning/Faktura

    Som information kan nämnas att detta fel rapporterades i forumet redan för tre månader sedan:
    https://forumet.vimla.se/topic/3770/autogiro-norde...

    Undersökningen den gången ledde tydligen inte till något resultat. Förhoppningsvis tittar man mera noggrant på detta nu.

  • Sven Allmänt

    Jag har också noterat att det är flera nya personer från Vimla som har börjat svara i forumet och det tycker jag är positivt!

    Jag vill hälsa er välkomna och säga att jag tycker ni startat er närvaro i forumet på ett kanonfint sätt! Keep up the good work! 👍

  • Sven Appar

    Jag tror inte att du kan göra det du vill i Vimla Filter appen. Som jag förstår funktionen på Vimla Filter så spärrar den allt utom de nummer du "vitlistar" i appen. Det går alltså inte att ha Vimla Filter aktiverat och samtidigt släppa igenom samtal från okända eller hemliga nummer. Det går inte heller att spärra vissa nummerserier t.ex. alla samtal som börjar på +21.

    Säger detta med reservation för att jag inte själv provat Vimla Filter men det är så jag förstått det genom andra inlägg i forumet. Har jag fel får någon annan gärna rätta.

  • Sven Teknisk Support

    @Jöns-Joelsson sa:

    1. Kan jag ändra mitt första barns abonnemang så jag får "tipsrabatt" på det med? Insåg nu att det blev något fel när jag reggade det.

    I vissa fall har Vimla-supporten hjälpt till med att lägga in en tipsrabatt i efterhand. Du kan alltid kontakta dem (bäst via chat) och fråga om de vill hjälpa dig med det.

  • Sven Abonnemang

    Jag är också av den åsikten att data bör förbrukas så att man alltid tar av den data som har kortast tid kvar oavsett om det kallas sparad månadsdata eller extradata. Det är bara förvirrande för kunderna att hålla på med två olika potter för sparad data som behandlas på olika sätt. Och det leder till att de flesta aldrig kommer att kunna utnyttja sin sparade extradata precis som flera av er sagt tidigare.

    Jag argumenterade rätt hårt mot Vimlas sätta att hantera extradata förra gången denna diskussion var uppe. Men tyvärr valde Vimla då att envist hålla fast vid sin syn på saken. Och det verkar tyvärr som att Vimla fortfarande är låsta i denna fråga.

    Man kan fråga sig varför för det borde vara i Vimla intresse att ha ett så enkelt och lättbegripligt system som möjligt istället för att krångla till det i onödan. Varför ha kvar ett system som är krångligt och svårförklarat och som leder till förvirring och nackdelar för kunderna? Vimla säger sig vara för enkelhet och raka puckar men här är det precis tvärtom.

  • Sven Teknisk Support

    @Camilla sa:

    Har köpt en Samsung klocka och undrar om eSIM är på g?
    Är det värt att byta till telenor så jag slipper vänta en längre tid på att använda klockan fullt ut?

    Om du ska vänta på att Vimla ska införa e-sim så får du troligen vänta länge. E-sim ingår inte i Vimlas nuvarande planer.

  • Sven Teknisk Support

    @Mikael-Persson34 sa:

    En fundering jag har är om mitt sim-kort är 1.0 eller 2.0...jag fick det igår så jag tycker det borde vara 2.0.

    Alla nya abonnemang blir Vimla 1.0. Det är bara de kunder som själva valt att byta som har Vimla 2.0.