• Sven Teknisk Support

    @Sara-Alsenmo-Bodén sa:

    Okej tack för svar.
    Av vilken anledning, vet du det? @borgus

    Vimla har inte angett så mycket anledning. Vimla valde att i tysthet ta bort funktionen leveransrapport från Vimla 2.0. När kunderna saknade den så kom Vimla med någon krystad förklaring att de anser att funktionen "inte är tillförlitlig".

    Det finns vissa andra funktioner Vimla också har valt att plocka bort i tysthet. T.ex. möjligheten att kunna vidarekoppla direkt från menyerna i telefonen.

  • Sven Teknisk Support

    @Wabatopatan-Ismail sa:

    Hej!
    Var nyligen i Kairo i 6 månader för studier och trodde att jag förvarade mitt simkort på ett säkert ställe men när jag skulle hem kunde jag inte hitta det. Skulle det vara möjligt att få ett nytt?

    Du kan själv beställa ett nytt SIM-kort inne på Mitt Vimla.

  • Sven Teknisk Support

    @Inger-Birgitta-Lindström sa:

    Måste man uppgradera till 2.0 eller kan man har kvar sitt gamla simkort

    Tyvärr kan man inte stanna kvar på det gamla Vimla 1.0 eftersom Vimla kommer att lägga ner den tjänsten. Alla kunder kommer att flyttas över till Vimla 2.0.

  • Sven Teknisk Support

    @Sophie-Elizabeth-Hansson sa:

    Hej!
    Mitt nya sim-skort fungerar inte. Min nummer flytt ska ske den första april men har redan fått simkortet så det borde fungera att använda internet redan nu. Har startat om mobilen, testat söka på operatör och allt annat jag har kunnat hitta för hjälp i forumet men det går fortfarande inte, snälla kan ni hjälpa mig och se om det är något fel på mitt sim-kort.

    Ditt nya Vimla 2.0 SIM-kort kommer inte att fungera förrän på bytesdatumet. Om du har bytesdatum första april är det ingen idé att testa innan. Natten mellan sista mars och första april kommer ditt gamla SIM-kort att avaktiveras och det nya att aktiveras.

  • Sven Teknisk Support

    @Zeliko-Skok sa:

    Hej,
    Min planerade SIM-korts byte är den 31/3. Jag har inte fått något SIM-kort och beställde idag ett ersättnings kort. Jag kan inte flytta fram datumet för bytet, får ett meddelande att det är försent. Vad gör jag nu?
    Vänligen,
    Zeliko

    Du sitter nog i klistret dessvärre.

    Vimla lär inte svara här förrän tidigast på måndag. Även om de då skickar ut ett nytt kort så lär det ta några dagar innan det kommer till dig. Om du har beställt ett nytt SIM-kort nu innan du gjort bytet till Vimla 2.0 så är det troligen ett gammalt kort du får i den beställningen. Jag tror inte det går att beställa ett nytt Vimla 2.0 SIM innan man har blivit omlagd till Vimla 2.0.

    Vimla har ibland erbjudit sig att ersätta utlägg för kontantkort till kunder som blivit drabbade av att vara utan telefon några dagar. Det är nog det bästa du kan hoppas på.

  • Sven Teknisk Support

    @John-Hallbäck sa:

    Hej!
    Någon som vet om vimla stöttar 2G på frekvens MHZ 900/1800?
    Mvh John

    Vimla (Telenor) har 2G.

    Men äldre 2G telefoner har oftast inte stöd för Vimla 2.0 nya nät-ID.

  • Sven Vimla 2.0

    @Otto-Hess sa:

    Hej,
    Om jag byter till vimla 2.0, kommer det att kosta mer? ändras mitt kontrakt?
    med vänliga hälsningar
    O.

    Svaret är nej på båda frågorna.

  • Sven Betalning/Faktura

    @Ali-Abdulsattar-Mosleh

    Fakturorna skickas ut i början på månaden. Blev du kund hos Vimla i mars får du din första faktura i början av april.

  • Sven Teknisk Support

    @qhakber sa:

    Hur ser jag om det är 1.0 eller 2.0?

    Vilken färg har ditt SIM-kort?

    Grön logga = Vimla 1.0
    Svart logga = Vimla 2.0

  • Sven Abonnemang

    @Magnus-Karnefors

    Av din ursprungliga fråga framgick inte att du/ni var i Spanien. Mitt svar utgick från hur det är när man befinner sig i Sverige.

    Om du åker med ett Vimla abonnemang till Spanien gäller EU-prissättning enligt denna sida: vimla.se/eu