• Sven Blogg

    I dagarna kan vi fira ettårs-jubileet av den dagen då betalprojektet var lovat klart av Vimla. I verkligheten nu ett år senare har inte mycket hänt annat än att en liten test-verksamhet för faktura via ett annat bolag än Klarna dragit igång. Absoluta majoriteten av kunderna får dock fortfarande betala via Klarna.

    Allt försvinner ner i "det stora svarta hålet" på Vimla...
    Det innebär att ingen tidsplan lämnas och ingen fortlöpande information ges till kunderna. Kunderna förväntas bara sitta där snällt år efter år och tålmodigt vänta på allt som är "på gång"...

    Kundvård samt respekt och omsorg om kunderna är okända begrepp på Vimla. Tyvärr!

  • Sven Teknisk Support

    Det finns inget slutdatum bestämt ännu. Och med tanke på hur långsamt allt annat går på Vimla så tror jag minst det dröjer till halvårsskiftet nästa år, förmodligen längre.

    Du gör klokt i att inte byta till Vimla 2.0 innan alla problem är utredda (om de nånsin blir det?).

  • Sven Vimla 2.0

    Vimla undviker konsekvent att besvara de som har problem med Vimla 2.0. Vimla vill helst sopa problemen under mattan och låtsas som att problemen inte existerar.

    Inte snyggt Vimla! Och respektlöst mot alla kunder som har stora problem efter bytet till Vimla 2.0.

    Att det är problem råder ingen som helst tvekan om eftersom svarstiderna i chatten nu är uppe i över en timme enligt andra inlägg. Och att Vimla själva medger att de ej hinner svara på mail ens efter sju arbetsdagar.

  • Sven Teknisk Support

    Har ni bytt till Vimla 2.0 så är det troligen det som är problemet. Ett problem som Vimla tyvärr inte verkar ta på allvar då de undviker att besvara alla klagomål här i forumet från människor som bytt till Vimla 2.0.

  • Sven Vimla 2.0

    Vi blir väl tvingade så småningom. Men Vimla brukar inte jobba så snabbt så det dröjer nog.

    @Richard-Anderberg sa i [Samtal bryts](/post/21271):

    >

    Vet nån vad som händer med dem som inte tänker gradera "upp" sig till 2.0?

  • Sven Vimla 2.0

    Har du bytt till Vimla 2.0?

    Det är många som rapporterar olika typer av störningar och avbrott efter att de bytt till Vimla 2.0.

  • Sven Vimla 2.0

    Välkommen till Vimla 2.0!
    Det går bra nu...

  • Sven Abonnemang

    Vimlas stora problem är kommunikation!
    Vimla klarar inte av att kommunicera internt så att alla medarbetare vet vad som gäller. Och Vimla klarar definitivt inte av att kommunicera externt mot kunderna.

    Helheten blir ett näst intill totalt förvirrat intryck där man aldrig kan veta riktigt vad som gäller eller hur myckat man som kund kan lita på ett besked som ges. Tillsammans med Vimlas alla andra stora problem gör detta att trovärdigheten sjunker som en sten.

  • Sven Vimla 2.0

    @Alex_Vimla

    Jag tycker det är jättebra att du klarar ut hur det förhåller sig med Vimlas support-tider! Och all heder till dig som gick in på en helg och uppdaterade när det inträffade en oväntad störning!

    Däremot tycker jag fortfarande att Vimla som operatör på något sätt borde ordna till så att information om pågående driftstörningar läggs ut på hemsidan oavsett om det inträffar vardag 09-17 eller på andra tider. Det är nog vad jag och andra kunder förväntar oss. Hur Vimla ska lösa detta och vilka personer som ska sköta detta är något för Vimla att fundera på och organisera på lämpligt sätt. Kanske det går att ordna en möjlighet för de tekniker som sköter systemen remote att lägga in sådana noteringar?

    Om man jämför med andra operatörer så är det praxis att driftstörningar läggs ut på hemsidan. Därför förväntar sig kunder att Vimla också ska göra det.

    @Alex_Vimla sa i [Roaming \- samma partner som tidigare?](/post/21174):

    >

    @Spotify @Sven


    Jag hör vad ni säger, men vi är en operatör som har en support öppet mellan 09-17 på vardagar. Detta innefattar då inte endast att svara på mailen som skickas eller att ha chatten öppen, utan även Facebook, forum mm. Att vi kommer in och uppdaterar om detta på en helg så fort vi får reda på det tycker jag känns lite otacksamt när man får denna feedback från er.


    Vill man få dessa uppdateringar löpande / kunna få support varje dag så finns det operatörer som erbjuder det. Vi är dock inte en av dem, då vi inte har den arbetskraften att kunna ha supporten öppen / uppdateringar på forumet. Däremot så gör vi självklart allt vi kan för att uppdatera om såna här störningar, men då är det vi som jobbar här som lägger våran fritid på det.


    /Alex

  • Sven Vimla 2.0

    Inom parantes är det lite komiskt hur vi sitter här och diskuterar hur Vimla ska kommunicera en driftstörning! Det som så mycket annat visar på Vimlas oerhörda amatörmässighet. Vimla är de facto en operatör som varit versam i fyra år. Sådana grundläggande saker som hur en driftstörning ska kommuniceras borde varit fastställda för länge sedan!