• Sven Teknisk Support

    Om ljudet blir OK med hörlurar anslutna så är det svårt att tro att det är något fel hos Vimla. Det skulle i.o.f.s. kunna vara så att det skiljer på nivåer mellan Vimla och andra operatörer. Men går det att få rent ljud till hörlurarna så är ljudet OK till telefonen. D.v.s. troligen inte fel i mobilnätet.

    Apple har ju haft telefonen inne för rep flera gånger och t.o.m. bytt ut den utan att det blivit bättre. Det lutar väl åt att det är något typfel på den modellen iPhone XS. Länkarna som @Spotify postade pekar ju åt det hållet.

  • Sven Teknisk Support

    Felpost.

  • Sven Teknisk Support

    Felpost.

  • Sven Allmänt

    Det finns rapporter här i forumet från folk som blivit bortkopplade från chatten under hela sommaren. Så det är troligen inte bara ett problem som uppstod igår, utan något som sker hela tiden. Kanske p.g.a. hög belastning. Många vittnar om att de suttit i chatt-kön i timmar utan att komma fram.

  • Sven Teknisk Support

    @Spotify sa:

    Nu har WG2 uppdaterat sin hemsida:

    "We support IMS and VoLTE/VoWiFi."

    Intressant! Då får vi se hur lång tid det tar innan tjänsterna finns hos Vimla. :)

  • Sven Abonnemang

    Har för mig att Vimla sagt något om att en ny VD är under rekrytering. Vet inte om någon är klar ännu.

  • Sven Abonnemang

    Så sant! Det är tyvärr så här Vimla fungerar för många kunder. Det strular betänkligt och många kunder upplever att det är väldigt svårt att få kontakt med Vimla-supporten.

    Jag får nästan dagligen privata PM från kunder som är desperata och förtvivlat försöker komma fram till Vimla-supporten. Tyvärr kan jag inte hjälpa dem eftersom jag inte jobbar på Vimla. Men det visar på att det är alldeles otillräckligt att ha chatten öppen bara fyra timmar.

  • Sven Teknisk Support

    @Marcus-Book sa:

    Varför blir det 3G när man ringer med Vimla när man alltid har nästan 4G annars?! Är de det som kallas VoLTE!?

    Eftersom Vimla INTE har VoLTE så måste mobilen koppla ner till 3G eller 2g när du pratar i ett samtal.

    Om Vimla hade haft VoLTE så kunde mobilen legat kvar på 4G under samtalet.

  • Sven Vimla 2.0

    @Mats-Aronsson sa:

    Upptäckte att om man vill ändra sin Vidarekoppling så måste man stänga av sin Vidarekoppling och sedan vänta 15 minuter på att få göra en ny.
    HALLÅ Det känns som 1972 👿

    Det är Vimla 2.0. Cutting edge inom mobiltelefoni... 😆

  • Sven Allmänt

    Vimla annonserar en del. Igår såg jag Vimla-reklam i ett köpcenter i Kungälv t.ex.