• Sven Teknisk Support

    @Christian-Ljung

    Om du kontaktar Vimla-supporten kan de göra om ditt abonnemang till student. Och jag är rätt säker på att du får behålla dina tipsrabatter. De kommer troligen att vilja ha något slags intyg på att du studerar.

    Det snabbaste/säkraste sättet att nå Vimla är via chatten som du hittar på https://vimla.se/kontakt/ och på https://mitt.vimla.se/ vardagar 09-16. Vänta några sekunder så ska det dyka upp en grön chattbubbla i nedre högra hörnet.


  • Sven Betalning/Faktura

    Den enda lösningen på era problem är förmodligen att kontakta Vimla på chatten. Även om chatten kan vara svår att komma fram på så är de andra kontaktvägarna till Vimla ännu sämre. Och är det brådskande som i dessa fall så rekommenderas chatten.

    Chatten finns på https://vimla.se/kontakt/ och på https://mitt.vimla.se/ vardagar 09-16. Vänta några sekunder så ska det dyka upp en grön chattbubbla i nedre högra hörnet.


  • Sven Buggar

    Och nu bryr sig Vimla inte ens om att svara längre...

    Vimla-skeppet sjunker allt fortare nedåt.

  • Sven Utomlands

    @mlo sa:

    Fyra månader senare och fortfarande inte fixat.
    Det här är en liten grej men varför ska vi bry oss om att hjälpa er att förbättra Vimla när ni inte tar vara på vårt engagemang?

    Ganska typiskt Vimla som Vimla numera har blivit.

    Ingen på Vimla känner något som helst engagemang för att saker ska fungera eller bli fixade. Ingen på Vimla verkar föra någon slags lista eller ha koll på vilka saker som behöver fixas. Alla ger sken av att vara väldigt upptagna men ingen ser till att helheten fungerar eller hur kunderna drabbas.

    Ansvariga chefer verkar helt losskopplade från verkligheten och svävar runt i nån egen rosafärgad bubbla där de inte behöver tänka på några kunder utan kan fundera ut nya töntiga reklambanners och svänga sig med klyschor.

    När en liten skitsak som denna inte kan bli fixad på FYRA månader så säger det en hel del om hur lågt Vimla har sjunkit...

  • Sven Vimla 2.0

    @Olga-Ljungars

    Nej, Filter är inte förinstallerat på Vimla 2.0. För att aktivera Filter krävs att man installerar den särskilda Filter-appen och gör inställningar där. Låter man bli det och bara använder SIM-kortet som vanligt så kommer Filter-funktionen aldrig igång.

  • Sven Vimla 2.0

    @Olga-Ljungars

    Du behöver inte använda Filter. Om du inte installerar appen och inte gör några inställningar i den så fungerar telefonen som vanligt.

    Men om du en gång har installerat Filter-appen och gjort inställningar i den så måste du se till att ta bort alla spärrar innan du avinstallerar appen.

  • Sven Teknisk Support

    @Maria-Åberg

    Om du menar att du inte fick student/ungdomsrabatten så kan Vimla supporten fixa till det om du får tag på dem.

    Prova att nå dem på chatten som finns på https://vimla.se/kontakt/ och på https://mitt.vimla.se/ vardagar 09-16. Vänta några sekunder så ska det dyka upp en grön chattbubbla i nedre högra hörnet.

    Och det är inget som hindrar att du kombinerar ungdomsrabatten med tipsrabatten.

  • Sven Appar

    @Sammy-Johansson

    Gå in på dina APN inställningar och kolla om du har något ifyllt under Proxy och Port. Ta bort det i så fall.

  • Sven Teknisk Support

    @PÄR-FREDRIK-ALBIN-RYLÖV

    Vimlas system medger bara ett abonnemang per konto/mailadress. Vill du ha flera abonnemang måste du ordna flera mailadresser och skapa fler konton. Om du sedan tecknar abonnemang för barnen och väljer betalsätt faktura så går det att lägga in en särskild mailadress som fakturan skickas till. På så vis kan du få alla fakturor till samma mailadress.

    Glöm inte att använda din tipslänk om du skapar fler abonnemang så får du 10:-/mån rabatt både för den som tipsar och den som blir tipsad.

  • Sven Teknisk Support

    @Mihail-Georgiev-Mulyachki

    There might be two reasons:

    1. You did not provide a swedish "personnummer" when you registered for the Vimla subscription.

    2. You do not pass the financial check Vimla does before allowing you to make phonecalls abroad.

    In either case you need to contact the Vimla support and find out the reason. Most easy and reliable way to contact Vimla is via the chat (even though it is not very reliable). The chat is located on the page https://vimla.se/kontakt/ and is open weekdays 09-16.