• Sven Abonnemang

    @Daniel-Jarl sa:

    Vimla kör någon Påsk-drive där tipsaren såväl som den tipsade får 2 fria månader samt 10 kr rabatt på abonnemanget "för all framtid".

    Vimla tipslänk 10kr rabatt per månad inklusive 2 månaders fritt abonnemang!

    Jag tror att det bara är den som blir tipsad som får två fria månader.

  • Sven Nummerflytt

    Om du tecknar ett Vimla-abonnemang och anger att du vill ta med dig numret så kommer Vimla att ordna med uppsägningen av ditt gamla abonnemang.

    Det kan dock hända att du får en slutfaktura från den gamla operatören på en eller i värsta fall tre månaders uppsägningstid. Man kan ha uppsägningstid fast bindningstiden är slut. För nyare abonnemang är uppsägningstiden en månad. Men förr var den tre månader så om din mormor har ett riktigt gammalt abonnemang kan hon ev. ha tre månaders uppsägningstid.

    Vill man vara säker på att inte behöva betala något extra så rekommenderar jag att ta reda på vilken uppsägningstid som gäller för det gamla abonnemanget. Sedan bestämma ett datum och säga upp abonnemanget till dess men tala om för gamla operatören att numret skall vara öppet för portering. Så där två-tre veckor innan uppsägningsdatumet beställer du ett nytt abonnemang hos Vimla och anger att du vill ta med det gamla numret.

  • Sven Vimla 2.0

    @NiklasO sa:

    "en funktion som var väldigt omtyckt men vi har nu valt att ej ha detta med Vimla 2.0"

    Alltså... makes no sense.😐

    Istället har Vimla valt att satsa ännu mer resurser på den fullständigt onödiga funktionen Vimla Filter...

    https://forumet.vimla.se/topic/3891/vimla-rekryterar-utvecklare

  • Sven Teknisk Support

    Det är ett känt fel på Vimla 2.0 som Vimla har "felsökt" på i tre månader utan att lyckas fixa det:

    https://forumet.vimla.se/topic/3795/kortnr-71120-c...

    https://forumet.vimla.se/topic/3601/sms-till-71xxx...

  • Sven Betalning/Faktura

    Kontakta Vimla supporten på chat i morgon när de öppnar kl. 09.00.

  • Sven Betalning/Faktura

    Support ska inte kosta något extra hos Vimla.

    Om du går in på Mitt Vimla under Förbrukning och slår på knapparna Visa utlandstrafik och Visa betaltjänster så kanske du kan se vad det är som kostat extra.

  • Sven Teknisk Support

    Tack @Alex_Vimla för denna förklaring! ☺

  • Sven Teknisk Support

    @mlo

    Jag har inte ifrågasatt ifall surfen fungerade. Min fråga är mer av teknisk natur. Jag är helt enkelt nyfiken på vad den tekniska skillnaden är mellan de olika APN:erna?

  • Sven Teknisk Support

    @Alex_Vimla

    Du har tidigare sagt att det numera ska gå bra att använda de gamla APN-inställningarna från Vimla 1.0 även på Vimla 2.0. Så varför gjorde det skillnad i detta fallet?

  • Sven Teknisk Support

    @Peter-Johansson87 sa:

    Hej
    @Sven det står Sweden precis som på din bild men som ISP står det Amazon technologies Inc.

    OK, då förstår jag inte riktigt hur det skulle kunna orsaka några problem.