• Stomatol Abonnemang

    Har senast program varan! Ska kolla med vimla. Frugan har lika dan telefon och hennes tog emot vimla kortet med en gång! Får kolla med supporten igen och se.... annars får jag väl köpa en ny eller byta till någon mer konventionell operatör!

  • Stomatol Abonnemang

    Folk från Vimla var hemma och lämnade två kort i dörren. Provade givetvis med en gång och inget av dom fungerade. Sonens iphone 5s funkade hgaland med Vimlakortet. Min Samsung fungerade galant med hans sim från Telenor, jag testade också med jobbmobilens sim (Telia) och det funkade perfekt...

    Hur i Helv.... kan detta vara möjligt????

  • Stomatol Abonnemang

    Har en Samsung galaxy s4. Det har frugan också.

    Gjorde en fabriksåterställning nu men det funkar i alla fall inte. Tänkte om det kund vara någon låsning i programvaran, därför omstart.

    Det fungerade ju en stund igår...

  • Stomatol Abonnemang

    Provade mitt sim i frugans telefon och det fungerade perfekt.... Eftersom jag bytt simkortsläsare och problemet kvarstår men när jag lånade ett Telenor kort på butiken fungerade det bra. Reparatörens sim fungerade också. Han sa att det absolut var simkortet, tycker det också är konstigt i och med att det funkar på frugans.

  • Stomatol Abonnemang

    Hallå!

     

    Nu har det strulat så jag är på väg att ge upp...

    Fick mitt sim från Vimla och när jag skulle starta upp telefonen fungerade et i ca tre sekunder sedan fick jag ett meddelande i telefonen att jag var tvungen att sätta i ett simkort för att få tillgång till nätverkstjänster. Frugan som har en lika dan telefon och också tidigare Telenorkund fungerade det perfekt för med en gång. Jag skrev till suporten och dom kom fram till att de skulle skicka ett nytt kort. Fick hem det kortet men samma felmeddelande stod på mobilen. Tänkte som han sa på supporten att det nog var fel på simkortsläsaren och åkte ner till reparatören och bytte den för 500 kr. Mobilen startade upp.... i fem minuter sen återkom problemet. Efter omstart fungerade telefonen i ce femminutersintervaller men nu på morgonen har den laggt av helt. Åkte in till Telenorbutiken och frågade om dom hade ett simkort jag kunde låna för att testa. Telefonen fungerar galant.... Är det andrahandssortering på Vimlas simkort????? Funderar starkt på att byta till något annat bolag...

    Personligen tror jag att det är nanochippet som ställer till det eftersom det ligger innanför och kortet blir därigenom inte helt slätt.

    Är det någon annan som har haft/ har liknande problem???

     

    Beroende av en fungerande telefon med en mor som ligger på dödsbädden!!!!!