• Spotify Vimla 2.0

    @Stefan-Lindholm

    Det där med att svaren varierar har jag själv blivit drabbad av:

    https://forumet.vimla.se/topic/3460/en-varning-til...

    Det är svårt att veta vem man riktigt ska lita på (både i ditt och mitt exempel).

    Angående Vimla 2.0 så hade man ett betatest på det i ganska exakt 1 år innan man började flytta över kunder dit. Känns konstigt att man missat såhär mycket buggar om man faktiskt betatestat plattformen. Det hade varit rimligare om man förlängt betatestet tills plattformen kändes färdigutvecklad och stabil, det är så pass viktigt och det bara måste fungera.

  • Spotify Vimla 2.0

    Lite lustigt ser det ut när Vimla helt verkar ignorera folk som har problem i den här tråden. Men det är inte bara i den här tråden folk blir ignorerade, även dessa trådar saknar svar:

    https://forumet.vimla.se/topic/3477/andra-kan-inte...

    https://forumet.vimla.se/topic/3481/g%C3%A5r-inte-...

    https://forumet.vimla.se/topic/3476/samtal-bryts

  • Spotify Vimla 2.0

    @Magnus-Magnusson

    Har du adblock eller ublock? Testa stänga av det isf

  • Spotify Vimla 2.0

    @MickeMM

    Vimla hade enligt mitt tycke väldigt bra chattsupport tidigare, man behövde max köa 5-10 minuter för några år sedan. Nu när jag kontaktade dom i förra veckan satt jag i kö 1h 15min innan jag fick hjälp. Ohållbart för folk som har normala arbetstider att sitta så länge i kö på jobbet. När jag hade Hallon för några år sedan var man lika hopplösa som Vimla verkar vara idag, där fick jag alltid köa typ 1h innan jag fick hjälp. Kontaktade Fello angående ett annat ärende och fick svar inom 1 minut på deras chatt.

  • Spotify Vimla 2.0

    @Magnus-Magnusson

    Chatten är öppen på vardagar kl 09-17 (lunchstängt 12-13). Vimla är erkänt sega på att svara på mail så där kan du nog få vänta 4-5 arbetsdagar innan du får svar, vill du ha snabbt svar är det chatten som gäller. Tycker det är märkligt att man helt ignorerat alla trådar om dessa problem, man har trots allt varit aktiva här idag.

    Något jag reagerar på är att många verkar ha ganska vitt skilda problem, vissa kan ta emot samtal från mobiler men inte fasta nummer, någon kan inte ringa ut alls, någon kan inte ta emot samtal öht, andra saknar täckning helt osv. Att det är något som inte stämmer märker nog alla, men det vore nog enklare att felsöka om alla hade ungefär samma problem. Enda gemensamma nämnaren verkar vara att alla har Vimla 2.0?

  • Spotify Vimla 2.0

    @Marie-Waller

    Det är förmodligen relaterat till Vimla 2.0, om du kollar runt i forumet en stund kommer du hitta en del liknande trådar och i stort sett samtliga har bytt till Vimla 2.0. Vimla har inte uttalat sig om problemen i forumet.

  • Spotify Vimla 2.0

    @mlo

    Lite svårt att tolka Alex inlägg här ovanför på något annat sätt. Han skriver att det måste ställas in manuellt på äldre Android-versioner.

  • Spotify Vimla 2.0

    @Richard-Anderberg

    Såhär har det tyvärr sett ut ett tag i Vimlas forum, en klar majoritet av alla som frågar om olika problem har bytt till Vimla 2.0.

  • Spotify Vimla 2.0

    @Richard-Anderberg

    Här har en annan kund rapporterat om liknande problem:

    https://forumet.vimla.se/topic/3230/en-utf%C3%B6rl...
    (Syftar på Michael A's inlägg)

  • Spotify Vimla 2.0

    @MickeMM

    Utnyttjar man det här erbjudandet får man 6GB istället:

    https://www.kundkraft.se/mobil