• Spotify Teknisk Support

    @Chrille

    Ja, då vet jag inte vad det beror på, tyvärr.

  • Spotify Teknisk Support

    @Chrille

    När aktiverade du utlandssamtal?

  • Spotify Teknisk Support

    @Chrille

    Mitt Vimla--> Inställningar--> Utlandssamtal - hade du aktiverat den? Om du hade det, gjorde du det minst två dagar innan du reste utomlands?

  • Spotify Teknisk Support

    @Chrille

    Testa anslut till något av dom andra näten som erbjuds, Vimlas nät kommer du inte att hitta i Finland. Vilka operatörer man samarbetar med i Finland redovisar inte Vimla på sin hemsida, så du får testa dig fram. Du behöver ha utlandssamtal påslaget i Mitt Vimla också.

  • Spotify Abonnemang

    @Borjeg

    Det Hampus säger är helt korrekt, först tas den här månadens data och när den är slut går den över och tar äldsta potten. Detta i kombination med 12 månaders giltighetstid på potten gör det till ett rätt värdelöst system när massa data brinner inne som du uttryckte det.

  • Spotify Abonnemang

    @Petter sa:

    Många tankar om prisändringen och jag märker att många som haft 4 GB och 60/600 är missnöjda. Jag förstår att det inte passar allt att välja mellan 2 och 6 GB när man trivdes med just 4 GB. Genom att ge alla påverkade av detta extradata så motsvarar det ju att man har ett ännu bättre abonnemang för samma pris i ett års tid, vilket jag hoppas ändå känns som en tröst.

    @verdurakh 4 GB och 60/600 är väldigt långt från att vara det populäraste abonnemanget.


    @Bojan-Vasic Jag tror inte att ändringen kommer dra in en massa mer pengar till Vimla, utan sannolikt kommer de flesta byta till 2 GB och ibland uppgradera en månad för att fylla på potten.

    Om ni ändå ska dela ut 24GB, varför låter ni inte alla ligga kvar på 4GB som innan? Ni hade ju sluppit så jäkla mycket missnöje på det sättet. Det är bara en temporär lösning på problemet och det tror jag alla förstår.

    På Facebook skriver ni att 4GB/60 samtal-abonnemanget är "super populärt" och här skriver ni att det är långt ifrån det populäraste abonnemanget.

    Vill ni på riktigt att kunderna ska hålla på och byta upp och ner sig på det där sättet? Ville ni inte att det skulle bli enklare? Eller för att citera dig: "enkelhet tror jag att alla mår bra av". Det där är inte enkelt.

  • Spotify Teknisk Support

    @Maria-Edlund

    Svaret du kommer få av Vimlas support är att testa simkortet i en annan mobil, så det bör du göra. Funkar det i den andra mobilen kan man dra slutsatsen att det är din mobil det är fel på, funkar det inte är det förmodligen Vimla det är fel hos.

  • Spotify Betalning/Faktura

    @Mattias15

    Tanken var att man skulle byta betalpartner i december 2017 enligt detta inlägg: https://forumet.vimla.se/topic/2223/kort-sammanfat...

    Vi kan ju konstatera att den tidsplanen klarade man inte att hålla. Senast idag var det någon på deras Facebook som ställde samma fråga och någon från Vimla svarade att det skulle ske snart. Jag har sett att man tidigare utlovat att bytet ska ske senare i år, så innan nyår måste det fasen vara färdigt. Tyvärr verkar det som att det är den nya plattformen som Vimla jobbar med som drar ut på tiden och att det är därför som bytet av betalpartner blivit ett halvår försenat.

  • Spotify Abonnemang

    @Sha11e

    Jo, det abonnemanget är egentligen för studenter, men utnyttjar man Kundkafts erbjudande får även icke studerande det erbjudande. Det står skrivet på deras hemsida: https://www.kundkraft.se/mobil

  • Spotify Abonnemang

    @Sha11e

    Åtminstone inte hört något om att man behöver vara kund hos Kundkraft. Det här erbjudandet har man haft i flera månader (om inte år?) så tror inte du behöver stressa direkt. Men jag rekommenderar alla som funderar på att lämna att avvakta och leva på potterna ett tag. Den stora nackdelen med Hallon är att man använder Tres nät som är klart sämre än Telenors nät som Vimla använder, det borde ni ha i åtanke.