• Spotify Vimla 2.0

    @Alex_Vimla

    Vad är det ni kan erbjuda dessa kunder? Ni har varit tydliga med att man absolut inte kommer kunna byta tillbaka till Vimla 1.0, så vad ska ni göra för att hjälpa dessa kunder?

  • Spotify Vimla 2.0

    @Alex_Vimla

    Det hade inte varit dumt om ni kunde erbjuda folk att byta tillbaka till Vimla 1.0 i fall liknande dessa. Alternativet den här kunden har är att byta telefon eller byta operatör.

  • Spotify Vimla 2.0

    @borgus

    Jo, det är verkligen inte så det ska vara. Hade som sagt hellre sett att man utökade betatestet med 1 år så man verkligen kommit tillrätta med alla buggar så inte alla betalande kunder slapp bli drabbade.

    @Ida_Vimla sa:

    @Spotify @Stefan-Lindholm Gällande de olika svaren så har det skett miss i kommunikationen hos oss, vilket jag ber så hemskt mycket om ursäkt för! Bättring på det!

    Men vem av er ska man lyssna på i våra två olika exempel? Det där svaret säger absolut ingenting.

  • Spotify Abonnemang

    @Ida_Vimla @Viktor_Vimla

    Kan man få ett svar här också? Vad är det som gäller?

  • Spotify Vimla 2.0

    @Stefan-Lindholm

    Det där med att svaren varierar har jag själv blivit drabbad av:

    https://forumet.vimla.se/topic/3460/en-varning-til...

    Det är svårt att veta vem man riktigt ska lita på (både i ditt och mitt exempel).

    Angående Vimla 2.0 så hade man ett betatest på det i ganska exakt 1 år innan man började flytta över kunder dit. Känns konstigt att man missat såhär mycket buggar om man faktiskt betatestat plattformen. Det hade varit rimligare om man förlängt betatestet tills plattformen kändes färdigutvecklad och stabil, det är så pass viktigt och det bara måste fungera.

  • Spotify Vimla 2.0

    Lite lustigt ser det ut när Vimla helt verkar ignorera folk som har problem i den här tråden. Men det är inte bara i den här tråden folk blir ignorerade, även dessa trådar saknar svar:

    https://forumet.vimla.se/topic/3477/andra-kan-inte...

    https://forumet.vimla.se/topic/3481/g%C3%A5r-inte-...

    https://forumet.vimla.se/topic/3476/samtal-bryts

  • Spotify Vimla 2.0

    @Magnus-Magnusson

    Har du adblock eller ublock? Testa stänga av det isf

  • Spotify Vimla 2.0

    @MickeMM

    Vimla hade enligt mitt tycke väldigt bra chattsupport tidigare, man behövde max köa 5-10 minuter för några år sedan. Nu när jag kontaktade dom i förra veckan satt jag i kö 1h 15min innan jag fick hjälp. Ohållbart för folk som har normala arbetstider att sitta så länge i kö på jobbet. När jag hade Hallon för några år sedan var man lika hopplösa som Vimla verkar vara idag, där fick jag alltid köa typ 1h innan jag fick hjälp. Kontaktade Fello angående ett annat ärende och fick svar inom 1 minut på deras chatt.

  • Spotify Vimla 2.0

    @Magnus-Magnusson

    Chatten är öppen på vardagar kl 09-17 (lunchstängt 12-13). Vimla är erkänt sega på att svara på mail så där kan du nog få vänta 4-5 arbetsdagar innan du får svar, vill du ha snabbt svar är det chatten som gäller. Tycker det är märkligt att man helt ignorerat alla trådar om dessa problem, man har trots allt varit aktiva här idag.

    Något jag reagerar på är att många verkar ha ganska vitt skilda problem, vissa kan ta emot samtal från mobiler men inte fasta nummer, någon kan inte ringa ut alls, någon kan inte ta emot samtal öht, andra saknar täckning helt osv. Att det är något som inte stämmer märker nog alla, men det vore nog enklare att felsöka om alla hade ungefär samma problem. Enda gemensamma nämnaren verkar vara att alla har Vimla 2.0?

  • Spotify Vimla 2.0

    @Marie-Waller

    Det är förmodligen relaterat till Vimla 2.0, om du kollar runt i forumet en stund kommer du hitta en del liknande trådar och i stort sett samtliga har bytt till Vimla 2.0. Vimla har inte uttalat sig om problemen i forumet.