• SL Teknisk Support

    Mängder av Kunder är drabbade och många är inläggen som skrivits, några redan låsta för dom innehåller samma sak. När ska ni begripa att det är en del av resultatet av hur er support fungerar!!

    Det finns fortfarande efter detta allvarliga problemetet upptäckts, inte ett ord postat under er Driftinformation. Där vore det första stället detta skulle lagts ut så fort det blev känt och hur arbetet fortgår för att lösa det.

    Ni är urdåliga på sköta detta och åtskilliga gånger erkänt det med och att bättring utlovats, men man kan inte bara lova gång på gång det måste ske med.




  • SL Abonnemang

    @tony

    Du väljer en ny operatör och hos dom väljer du att använda ditt befintligt nummer (portera) då sköter din nya operatör allt åt dig och ditt vimla kommer avslutas automatiskt då det inte längre finns ett abonnemang kvar här. du kommer få besked från vimla och din nya operatör när det sker

  • SL Vimla 2.0

    Återigen det kommer inte gå fortare för att du frågar samma sak, eller hoppas du med detta att få gå före alla dom andra i vimlas kö? vad istället glad för att det tar lite tid. Du har idag ett bra fungerande simkort och du kommer få ett mer begränsat simkort enligt mig, sen om begränsningen berör dig vet jag inte men den den finns ändå där.

    @Karl-Olov-Nordin sa:

    @SL
    Det börjar att dra ut på tiden anser jag nu då.

  • SL Vimla 2.0

    Men du får väl ha lite tålamod, du vet ju varför och och har redan fått flera 3 svar på det från vimla,

    @Karl-Olov-Nordin

  • SL Abonnemang

    Det är verkligen inget hot, han gör en skriftlig uppsägning av sitt abonnemang det har han sin fulla rätt att göra som kund till vimla.

    @Karl-Olov-Nordin sa:

    @Bo-Kenneth-Johansson Lägg av nu Bo Johansson med sådana hot

  • SL Vimla 2.0

    @Karl-Olov-Nordin

    Det har du ju redan fått svar på, ditt SIM-kort ligger i kö och Vimla hör av sig till dig när det är dags för dig. Dom har stängt nu så du får allt vänta tills på Måndag eller skicka mail till dom.


    @Ida_Vimla sa i [När kommer ni att Skicka till mig ett Nytt Simkort då detta gäller 2\.0 nu då?](/post/23963):

    >

    @Karl-Olov-Nordin Toppen! Så snart ditt 2.0 sim kort är på ingång så får du mer info av oss.
    Sim kortet ligger just nu i en kö väntande på att skickas ut, så det kan dröja lite längre tid så du vet.


  • SL Vimla 2.0

    NiklasO, tack så mycket, just det här som saknats innan..


    @NiklasO sa:

    Det handlar bara om hur man som utvecklare kan implementera sms-utskick i sina egna system. För att kunna skicka sms så behöver man en gateway som skickar ut sms:en i mobilnätverken. Sen kan man med samtliga tjänster och deras API:er följa status för ett sms, ganska noggrant faktiskt. Leverantörerna har skrivit sina APIer lite olika men gemensamt för alla verkar vara att "delivered" faktiskt betyder att det är levererat till mottagaren och inte enbart till mottagarens nätverk, vilket Vimla hävdar. Ingenstans finns det någon information om att rapporternas kvalité skulle vara dåliga på något sätt.

  • SL Vimla 2.0

    Niklas, tack för svar hade helst sett en klickbar länk dit infon fanns så det inte finns någon tvekan vad du menar/pratar om, jag sökte efter det du föreslog, man får upp en massa träffar på just dom sökorden du angav. Har du möjlighet att direkt länka dit infon finns, det är listan över vilka statusar som ett sms kan ha och hur dom används jag söker efter.


    @NiklasO sa:

    För er som är intresserade, googla på: sms gateway delivery (eller status) report

    Man kan hoppa över mycket tekniskt men det intressanta är listan över vilka statusar som ett sms kan ha.
    Som man kan se så finns det en rapport/status som meddelar leverans till ENHET och inte bara till nätverk som Vimla påstår.


    För övrigt. Om nätet ska användas för massuskick av SMS så lär de som betalar för utskicken gärna vilja ha statistik över hur många sms som faktiskt levereras, vilka telefonnummer som är ogiltiga m.m. Det ville i alla fall några av mina uppdragsgivare...

    Jag är övertygad om att denna tråd blir låst snart. ;)

  • SL Teknisk Support

    Seriöst vad har du för problem?, du svarar på saker som inte är relevanta och du följer folk du uppenbart stör dej på !! Ja det syns tydligt när du klickar på knappen följa, man får en notis om det, och du följer just nu över 120st det är som du vill skriva bara för skrivandets skull, och du har blivit tillsagd sluta med detta förut.


    @Karl-Olov-Nordin sa i [0200\-nummer](/post/24085):

    >

    @SL


    Ja jag vet vad jag vet nu då

  • SL Teknisk Support

    Hej Sven, för mig funkar det jag kommer till Teljes Enenergis kundtjänst utan problem

    testat 3x jag använde då Telia, Halebop och Fello när jag testa


    @Sven-Parker sa i [0200\-nummer](/post/24082):

    >

    @SL Tjenare! Ursäkta, skrev texten från minnet (borde ha dubbelkollat!). Men i min samtalslogg så har jag försökt med flera olika varianter av 020 34 40 40 och alltså inte 020 34 34 40 som jag skrev tidigare. Har du möjlighet att prova det riktiga numret och se om du kommer fram? Det är antagligen en robot i början, så oroa dig inte att du kommer fram direkt skulle jag säga.
    Tack för svaret!