• Siv Elisabet Karlsson Teknisk Support

    @Göran-Olsson @Magdalena

    Chattade med supporten. Eftersom mitt simkort fungerade som det skulle i en annan mobil (i detta fallet en iPhone) anser Vimla att problemet är knutet till min mobil. Jag får reklamera den jag nyss köpt och köpa en annan

  • Siv Elisabet Karlsson Teknisk Support

    Jag har testat de metoder du skrev utan att lyckas. Kortet sitter i en nyinköpt mobil som bara fungerar i 2g nät, den heter Alcatel 20.03

    Vi valde Vimla eftersom ni har 2g nät. Problemen fanns inte från början utan uppstod för någon vecka sedan. Problemen kvarstår på samma platser mobilen tidigare fungerat och det går som sagt att ringa ut, men inte ta emot samtal.

  • Siv Elisabet Karlsson Teknisk Support

    Jag kan inte ta emot samtal. På de uppringande telefonerna tutar det upptaget när de försöker nå mig. Jag har startat om min mobil, men problemet kvarstår.

    Jag har inga problem med att ringa från min mobil, bara ta emot samtal. Kan någon hjälpa mig?

    Mvh Si