• S.L Teknisk Support

    Ja kunderna ska ju göra ert jobb numera, det är flertalet personer med samma fel och ni sitter med egen teknik tillgång till all trafikdata och kan följa exakt dessa kunders uppkopplingar mot vilka master dom ansluter med klockslag och signalstyrka.

    Det är dags att sluta be kunderna göra ert jobb. Ditt jobb i supporten är att skicka detta vidare till era tekniker om det är utan din kontroll, ingen ska begära mer av dig. Och det ska skapas en driftstörning/problem på detta och NI ska uppdatera kunderna om hur detta går och när ni tror det är löst.

    Nu är det precis tvärt om. Ni skryter så det ryker om det om er nya fantastiska tekniska plattform, det är sannerligen dags att visa att ni kan hantera den med eller åtminstone hitta era fel själva.

    @Mimmi_vimla sa:

    Hej @Aa!
    Har skickat ett mail även till dig.
    Vi vill ha in exempel på detta för att felsöka.
    Mvh Mimmi

  • S.L Teknisk Support

    @Fredrik-Stål

    Det finns inga större fördelar idag (Vimla Filter). Men ganska många nackdelar, leveransbesked för sms inte stöds. Vidarekoppling måste göras i deras app eller hemsida, och behöver du vidarekoppling vid ej svar eller vid upptaget måste deras support göra ur och inkoppling dvs enbart må-fre 09-16.

    Om du stänger av mobilen eller ditt batteri tar slut får du ingen info om missade samtal. Mindre roaming avtal med flertal problem där du själv måste felsöka och söka manuellt efter nät och ställa om till låst 3G.

    Byte är frivilligt och det gamla kommer fortfarande fungera till andra halvåret 2020 då kan saken va i ett annat läge och ett byte är bättre. Så mitt råd är vänta med byta.

  • S.L Allmänt

    @Alex_Vimla

    Bra att det uppskattas, men saker är inte som det varit. T.e.x fungerar flertalet gamla länkar där man visste svaret på återkommande frågor, inte längre, jag kan förstå tanken med att göra support sida mer FAQ vänlig men gör den klar först.

    MEN problemet som ständigt återkommer här är att ni planerar dessa stora ändringar helt i det tysta, men ni försöker ändå fortsätta rida på vågen av att vara Community vänlig operatör, och skriver gärna ut att man kan besöka forumet där andra kan hjälpa till men ni gör det bara svårare och svårare.


    VART finns dessa frågorna om vad kunderna/medlemmarna tycker? VART är dessa frågor från ER om vad VI tyckte behövdes ändras på er hemsida/support sidor, vad var bra och vad är dåligt något som enkelt och kan ändras?


    Detta är bara 2exempel på saker ni fullständigt inte bryr er om längre, det är som ni lever i er bubbla beslutar om förslag som ni "TROR" kommer uppskattas eller just nu bara är trendiga.


    Hade ni lagt ner några dagars jobb till på den där ombyggda supportsidan hade det gått fixa till alias som pekade gamla länkar rätt, och kunnat få med mer saker om ni bara försökt pratat med alla oss som finns här.


    Slutligen ett förslag till FAQ sidan gör en egen kolumn där dom mest efterfrågade svaren finns oavsett tillhörande

    Vill du/ni se mindre gnäll från åtminstone min sida får du/ni nog att bjuda till själva först. det räcker inte att gång på gång skriva vi vet vi är dåliga på göra detta, detta ska vi ta tag i, tyvärr är dessa tomma ord alltför lätta att bära. Och även missbruka sin betydelse av.

  • S.L Teknisk Support

    @Emil_Vimla @Ida_Vimla @Mimmi_vimla @Alex_Vimla @Viktor_Vimla

    Seriöst va tror ni på Vimla händer när kunder får problem inte får hjälp, som lovats svar inte får några, som får lägga timmar i en chatt där dom blir nedkopplade, efter flera uteblivna svar på mail, där ärende slutar med inkassokrav. ????

    Skulle säga att ni har en enorm tur om det bara blir några som anmäler er. Riktigt synd att inte Sverker Olofsson leder SVT Plus längre detta hade han nog gillat att ta tag i.....

    @Emil_Vimla sa:

    Hej @Carolina-Bellenger,

    Jättetråkigt att det behövt gå så långt att du gjort en anmälan till konsumentverket! Jag har svarat på ditt mail och förklarat vad vi behöver göra tillsammans du och jag för att vi ska få detta att fungera.

    Mvh Emil

  • S.L Teknisk Support

    @Emil_Vimla @Viktor_Vimla @Ida_Vimla

    Äntligen lägger använder ni forumet fullt ut - med tydlig infobar i rött överst, bra jobbat

  • S.L Teknisk Support

    @Isabel-Haglund

    Prova sätt den på flygplansläge några minuter och testa igen, det kan nollställa sådana här problem.

  • S.L Vimla 2.0

    Nej det är inte enkelt då inget av det Mimmi eller du verifierar går att hitta fören man tar kontakt med supporten... det är personer 75+ - 80+ detta gäller så försök sätta er in i deras situation.

    Den informationen ni refererar till saknas i era sms utskick, på sim.vimla.se och framställs som dom måste handla genast, annars blir dom utan telefon. Det är bra att du lyssnar Felix det är en god början men det kommer krävas mer en så...


    @Vimla_Felix sa:

    det är väldigt enkelt att bli av sms-påminnelser genom att gå in vimla.se/sim och påbörja välj ett datum för migrering, vare sig det är imorgon, nästa månad eller så sent som möjligt.

  • S.L Vimla 2.0

    Det är en mycket bra fråga, det är också en som ställts många gånger och som aldrig har aldrig förklarats varför för dom ansvariga alltid duckar utan det bara är bara så.

    Du behöver inte byta det är helt frivilligt och dom tvingar ingen enligt dom själva men men i andra utandningen säger dom vi kommer skicka sms tills du accepterar ett byte...

    Det finns fortfarande inget datum för när det gamla systemet tas ur bruk , detta snack har hållit på i ca 1 år nu med att snart stängs det gamla ner. Så snart kan alltså vara ett år till i deras värld.

    Du kan läsa mer här i en nyligen startad tråd där en äldre person ber dom sluta skicka dessa sms till han och hans äldre vänner och fullständigt blir ignorerad och får likställda svar svar som "Om man inte väljer att byta, kommer sms:en fortsätta att skickas tills man byter." man skulle kunna likställa detta med något som är väldigt straffbart och börjar på U

    Här är den länken Sluta med terrorn!!
    Söker du mer svar om varför kan en del besvaras här Vimla 2.0 - del av ett stort Telenor experiment

    @Kristian-Köpsén sa:

    Ni SMS:ar mig och vill att jag ska byta till Vimla 2.0. När jag försöker läsa på om varför det är bättre så står det mest floskler. Inga konkreta fördelar. Fine, ni vill byta platform. Men varför ska jag beställa Vimla 2.0. Ni är min leverantör och om jag behöver byta SIM så kan ni väl skicka mig ett SIM? Vi har ett avtal.
    Varför är det viktigt för er att jag frivilligt ska beställa ett SIM? Det känns skumt. Mitt Vimla fungerar bra, så jag vill inte byta. Om ni behöver tvinga mig att byta för att det ska fortsätta funka, så gör det. Men varför ska jag klicka i något och frivilligt byta innan det behövs? Det förstår jag inte anledningen till.
    Läser man här så verkar Vimla 2.0 vara instabilt och ha massor problem. Jag har inga problem nu. Det känns jättedumt att byta en dag innan det är absolut nödvändigt.

  • S.L Vimla 2.0

    Det är över 9månader sen @Alf-Petersson fel rapporterade detta felet, och Vimla fortsätter och be om exempel efter exempel, man missar inlägg från andra och beklagar att dom inte svarar på mail nu vilket är lite väl magstarkt med tanke på Vimlas mail historia med extremt långa svarstider och stängd chat.

    Det finns tydligen inga som helst gränser för Vimla, detta måste va så lågprioriterat så det ligger väl troligen efter en lanseringen av Volte och extra data sim.

    Får man inte tag på dom andra kunderna med problem via mail så är det ju bara ringa upp dom, ni har deras nummer och dom har ett pågående ärende så det är fullt legitimt samtal, för det går minsann bra att ringa andra som ryter ifrån.

  • S.L Teknisk Support

    @Olof-Sven-Oskar-Andersson

    Troligen har du haft dina kontakter sparade på det förra sim-kortet, det du kan göra är att stoppa i det gamla SIM-kortet där dina kontakter finns och i din adressbok välja importera kontakter från SIM-kort till telefonen, kan stå lite olika saker i olika telefoner som t.e.x kopiera från SIM-kort till adressbok när det är klart kan du byta tillbaks simkortet och du har alla adresser sparade i telefonen

  • S.L Allmänt

    Så nu låses hela trådar som inte passar vimla längre, vänligen öppna -> Inget simkort som ny kund

    Tror ni inte vi märker när bokmärkta trådar försvinner som vi skriver i, blev det så jobbigt att stå upp för dina åtgärder Felix?

    Och detta är MIN tråd där detta ska diskuteras öppet utan censur tack !!! Kommer skärmdumpa den!!

  • S.L Teknisk Support

    @Sven Tack !!

    Vill med 2 bilder visa hur Vimla verkar ser på saken och hur många Kunder upplever saken båda sparade idag och finns på https://vimla.se/om-mobilabonnemanget



  • S.L Allmänt

  • S.L Allmänt

    @Sven

    Om dom inte svarar här alls vissa dagar och bara lite på facebook borde dom klarat mailkön dom ligger så efter med, chatten har ju varit stängd ett tag nu. Men med deras bristande närvaro här kan man nog räkna med att chatten inte kommer öppnas efter den 30Sep utan förbli stäng ett tag till, dom upptäcker nog snart att alla dom som behövt akut hjälp byggt på kön . Och det enda dom fått av detta är irriterande kunder med flera som lämnat för dom inte fått hjälp och numera så dåligt trustpilot omdöme så det togs helt bort från hemsidan.

  • S.L Betalning/Faktura

    @William-Ljunggren

    För att det är lite som ett lotteri, har du tur och skriver så du är bland dom 10-20 senaste inläggen så kan du få svar fort, men halkar nu på den listan kan du bli där ett bra tag innan dom betar av dig, Normalt brukar dom äldsta frågorna besvaras först men Vimla jobbar inte som alla andra och borde verkligen sluta upp att ha support på flera olika plattformar och system. Nu blir det bara arga kunder och en massa dubbelsvar.

  • S.L Allmänt

    För sorgligt, men dom vill uppenbart göra det så svårt som möjligt för att strypa flödena

  • S.L Allmänt

    Till ledningen för Vimla! ( Telenor ) inte är ni väl så naiva att ni tror köerna kommer MINSKA om man stänger ner Chatt supporten med 50% 2perioder några veckor för att sen slå på riktigt stort och stänga den 100% i nästan en månad.


    Som förslag till Ledningen för Vimla! öppna istället chatten 07-17 utan lunchstängt, sluta upp med all första hjälpen på Facebook. Hänvisa all support till forum/mail investera i ett seriöst ticket system och börja besvara ALLA frågor i turordning. skapa en ny support adress t.e.x support@vimla.se så det blir det seriöst den gamla hej@vimla.se kan funka för övriga kundtjänst frågor


    Det tog 1dag innan den numera vimla välkända kommentaren var tillbaks, "svarstiderna är längre just nu" så där har ni ju svaret på vad tidigare åtgärder hjälpt.

  • S.L Betalning/Faktura

    @Anders-Hallgren

    Vet att det alltid är kundens ansvar att betala en faktura, men skulle gärna vilja någon med bra juridiska kunskaper kunde lägga lite ljus på den här situationen som uppstått, om företaget i det här fallet Vimla fatalt misslyckas att skicka ut en faktura i tid och på grund av deras tekniska problem med sin hemsida kan kunderna inte lösa det själv , dom kan heller ej eller nå företaget inom rimlig tid, vad som egentligen gäller då? Det måste ju ändå finnas en gräns vad som kan åläggas en kund göra. Bara bestrida allt och vänta ut en lösning?

  • S.L Utomlands

    Han ska alltså leta upp wifi för att försöka komma fram i er chatt för att hjälpa er felsöka ert roaming avtal som flera rapporterat in fel på under flera månader, och ni säger är fixat.

    Nu hade en av dom det gamla vimla sim-kort som fungerar utan problem, vore det inte då på sin plats att "DU/NI" ringer upp dennes fungerande telefon och hjälper dom istället?? för mycket begärt kanske, men det är ju trotts allt ni som satt dom i den här situationen med ett icke helt fungerande roaming system.

    Åter igen är Vimla2 sim-kortet som ska vara framtiden, underlägsen även när det gäller Roaming. Nu är dom ju hemma igen så dom har ju inte detta behovet just nu, men ni borde tänka över hur ni vill hjälpa dessa kunder som hamnar i liknande problem.

    @Emil_Vimla sa:

    Fungerar det ändå inte vill jag gärna att du försöker hitta WiFI och kommer in i chatten så att vi kan hjälpa till med en felsökning direkt.

  • S.L Vimla 2.0

    Nej tack, lägg all energi på få det ni redan har att fungera först!!