• S.L Abonnemang

    @Lundis

    Det spelar ingen roll alls den sparas i en pott upp till 100gb. Något att tänka på är om din far har en äldre telefon (bara gsm) så kommer den fungera bara med det sim-kortet du får när du tecknar ditt abonnemang.

    Men det kommer strax komma sms om att han ska byta till det nya vimla 2.0 simkortet och där kommer det inte fungera längre, och dessa sms kommer skickas ut flera gånger per vecka tills han byter så det kommer i så fall krävas et telefon byte.

  • S.L Vimla 2.0

    Seriöst va är det för system ni bygger som inte går ändra detta kund valet... Det klart det går ändra om ni vill, problemet här är just det att ni INTE VILL det känns som allt som har med vimla2 bytet inte går att ångra vilket är nonsens.

    @Emil_Vimla sa:

    Hej @Ingela-Stålberg,

    Har du redan råkat välja "så snart som möjligt" av misstag går det tyvärr inte att ändra på. Det du får göra i detta läge är helt enkelt bara att avvakta med att välja dag för bytet (trots att vi kommer skicka dig SMS om att välja dag) tills dess att vi informerar dig att nu börjar det verkligen dra ihop sig för ett byte. När det blir har jag tyvärr inte något svar på.

    Mvh Emil

  • S.L Vimla 2.0

    Instämmer helt i det du skriver @Sven , det var mycket kraft i din presentation @Vimla_Felix , men nu känns det som du är helt kuvad och läser efter gamla manus som vi hört till leda, det finns många gamla forum trådar där dom här tvivelaktiga sms utskicken diskuteras, där samma sak lovats "vi ska se över detta" men det händer inte något.


    @Snoopy32 Beklagar att ingen vill hjälpa dig att lösa detta utan att ditt enda val är att välja något sämre, lider verkligen med dig och dina vänner och tycker du ska överväga hjälpa dina vänner till någon annan operatör, det är ju faktiskt mindre jobb.

    @Sven sa i [Sluta med terrorn\!\!](/post/31118):

    >

    @Vimla_Felix

    Tack för ditt svar. Det var många ord men just inget innehåll och inget annat än vad vi redan hört från Vimla tidigare. Jag hade vissa förhoppningar att du skulle ta det här med communityn lite mer seriöst och på allvar diskutera med människorna här i forumet. Men så verkar tyvärr inte vara fallet.

    Jag konstaterar att du inte har svarat på någon av de frågor som ställts till dig utan istället bara upprepar redan kända Vimla-floskler. Fine, om det är ditt val så respekterar jag det. Men då tycker jag det är lika bra att avsluta denna diskussion som inte kommer att leda någonstans.

  • S.L Vimla 2.0

    @Emil_Vimla

    Vänta lite här nu!! upplys även att kunden kan vänta med bytet då det inte är något krav på detta och att det än är sämmre en det han har idag...

  • S.L Vimla 2.0

    Nej det är inte enkelt då inget av det Mimmi eller du verifierar går att hitta fören man tar kontakt med supporten... det är personer 75+ - 80+ detta gäller så försök sätta er in i deras situation.

    Den informationen ni refererar till saknas i era sms utskick, på sim.vimla.se och framställs som dom måste handla genast, annars blir dom utan telefon. Det är bra att du lyssnar Felix det är en god början men det kommer krävas mer en så...


    @Vimla_Felix sa:

    det är väldigt enkelt att bli av sms-påminnelser genom att gå in vimla.se/sim och påbörja välj ett datum för migrering, vare sig det är imorgon, nästa månad eller så sent som möjligt.

  • S.L Vimla 2.0

    @Sven

    Ja har väldigt stor lust att pröva detta juridiskt, det finns ett flertal instanser detta kan provas mot.
    och jag uppmanar alla som känner sig stressade kränkta eller terroriserade av dessa sms utskick gör sin röst hörd här eller facebook och andra sociala medier, ni får inte glömma bort att detta är en operatör som marknadsför sig som community vänlig operatör då ska man använda den rösten.

    Att äldre människor fullständigt nonchaleras för att dom inte förstår innebörden av detta, och tvingas stressas av sms efter sms gör mig fly förbannad.

    Och jag är medveten om att Mimmi bara gör sitt jobb men hon är deras röst utåt. (Tycker synd om dig) Tyvärr är Petter som är Medlems ansvarig alldeles för feg för att numera våga svara på obekväma frågor, det gick bra när allt var nytt och alla gillade Vimla.

  • S.L Vimla 2.0

    Och var i dessa sms utskick finns denna informationen om hur du slipper den, du kan inte likställa detta med att skicka stop då den infon saknas helt, den framgår inte heller på sim.vimla.se och inte i eran faq heller vad jag kan hitta.

    Man kan inte skriva att du måste byta för snart stängs det gamla ner när det inte finns ett slut datum inte ens år eller månad har bestämts. Det är samma info från er som har skickats ut i ca 1år.

    Att du sen skriver "Om man finner dessa sms outhärdliga kan man stoppa de" När det just är det trådskaparen ber om är sorgligt, då har du inte tagit till dig mycket av problemet han beskrev.


    @Mimmi_vimla sa i [Sluta med terrorn\!\!](/post/31090):

    > Den gamla plattformen kommer stängas ned. Vi har ingen deadline, men vi ser heller ingen anledning att dra ut på det. Alla som använder Vimla kommer behöva byta till 2.0 om man vill fortsätta använda Vimla. Om man finner dessa sms outhärdliga kan man stoppa de. Går man in på vimla.se/sim > byt till ett 2.0-sim > och sedan väljer "så sent som möjligt" som månad att byta simkort. Då kommer man inte behöva byta förrän i det absoluta slutskedet. På detta sätt behåller ni det gamla simkortet så länge det går - samt slipper dessa sms.

  • S.L Vimla 2.0

    @Snoopy32

    Bara att beklaga att även du blev utan ett svar från Vimla.
    Det visar hur mycket dom bryr sig om detta.


  • S.L Teknisk Support

    @Emil_Vimla

    Strunta i dom % de händer för, vad gör det om dom är utan telefon en helg, dom får väl använda röksignaler om dom ska kontakta någon, det funkade ju förr.

    Att lägga in en notis om detta då dom ska aktivera sitt nya sim-kort är ju att kräva på tog mycket arbete för er webb avdelning det förstår ju alla.

    En sådan stor ansträngning tar ju minst 6mån att planera och minst 6mån att genomföra.

    @Emil_Vimla sa:

    Hej @Sven,

    Det är en väldigt väldigt liten procent användare detta problem uppstår för då Telenor slutade låsa telefoner maj 2014 (iPhone 5 och äldre, har inte koll på vilken modell av Samsung, Sony etc. det kan vara).

    Anledningen till att detta uppstår är som jag förstått det att Vimla med 2.0 har en egen operatörskod. Vi i supporten brukar vara väldigt bra på att snabbt lista ut att det är just där skon klämmer i dessa fall.

    Mvh Emil

  • S.L Abonnemang

    Vi hade inte behövt svara så, Om det funnit en driftstörning uppsatt om detta och den vart klar rapporterad kunde man ge enkla svar, utan att behöva lägga till att det är problem hit eller dit, för enda gången man får veta om det är löst eller inte är genom att skriva just dessa typ av svar!!



    @Emil_Vimla sa i [Köpa extra surf](/post/31040):

    > @Sven @S-L Vi hade problem tidigare där surfen inte sparades vidare om man upp- och nedgraderade samma månad men det ska nu vara löst :)