• Romoald Arasimowicz Betalning/Faktura

    Hej Vimla!

    Det har debiterats 100kr på januarifakturan under betaltjänst något som jag inte har beställt, startat eller bekräftat, men de har lyckats med det. Det gäller två företag som skickat SMS prenumeration som jag inte har beställt, startat eller bekräftat eller någon annan i familjen. Har spärrat betal/utlandssamtal och har fått reda på att det handlar om bedrägeri som jag har polisanmält samt kommer att anmäla till Etiska Rådet för Betalteletjänster (ERB).

    Företag 1: 778mobile GmbH, prenumeration på MuscleHeroes pris 50,00 SEK/1x vecka. Har debiterats på min januarifaktura, har stoppat prenumerationen på denna sida: https://mobile-info.cc/customercare/login.html

    Kan ringa kundtjanst:0200 753 411 detta gjorde jag inte, vet inte vad detta kan leda till för mer problem.

    samt skicka ”STOPP” till 72 144.

    Företag 2: SB7 Mobile Ltd, prenumeration på StarMystiker pris 50,00 SEK/1x vecka. Har debiterats på min januarifaktura, har stoppat prenumerationen med att skicka ”STOPP” till 72 221.

    Kundtjanst: 08–44682648 Stockholm, utan framgång när man ringer, alltid kö och upptagen personal.

    Har fått bekräftelse från båda företagen att prenumerationerna är uppsagda, men pengarna som har blivit debiterade mig får man tydligen inte tillbaka.

    Nu undrar jag hur ni på Vimla kommer att agera i denna händelse, tacksam för ett snabbt svar.

    Mvh

    Romoald Arasimowicz