• raj55 Abonnemang

    Min fru har fyllt 55 år i början av sept 2019. Kommer ni att automatisk öka hennes surf mängd från tidigare 2GB till 6GB, f.o.m oktober 2019?

  • raj55 Abonnemang


    Det var för några år sedan skrev jag om detta. Och det händer igen! Hallon har ökat surf mängd på bas abonnemang från 2gb till 4gb (tom 4+4 gb i första tre månader). Nu finns det risk att folk börjar lämna Vimla igen. Dessutom har vimla väldigt dyrt extra surf pris om man råkar att ha använd de 2gb innan månaden är slut. Hoppas vimla reagerar på förändring i marknaden.

  • raj55 Teknisk Support

    Både Hallon och Comviq börjar erbjuda billiga abonnemang med högre surf mängd (6GB/månad för studenter och seniorer för 100SEK/månad, med fria SMS och samtal hos hallon) och möjlighet att spara surf mängd, upp till 100 GB. Jag tycker att Vimla kommer att förlora kunder om de inte hänger med. Jag vill inte byta om villkor förbättras men hur länge kan man stå ut är frågan!

  • raj55 Abonnemang

    Tycker att det är märkligt att "mitt vimla" web site har ingen mobil anpassad version och är svårt att logga in på (rutor för användarnamn och lösenord syns inte), och det är svårt att läsa sidorna med mobil. Man vill gärna kolla saldo (samtal och data mängd) då och då via sin mobil telefon, utan att behova hämta datorn. Är det bara jag som drabbas av detta?

  • raj55 Nummerflytt

    Tack alla,

    nu funkar det som det ska. Tack Vimla för extra 20GB surf.

  • raj55 Nummerflytt

    Beställde  Vimla telefon abbonemang och vill behålla mitt gammal mobilnummer som jag hade med Comviq. . Fick avslag pga att mitt kontantkort var inte registrerat med personnummer hos Comviq. Nu har jag registrerat kontantkort hos Comviq med min personnummer och har meddelat  Vimla om detta den 2016-07-06. Har inte hört ngt från Vimla än.  Vimla har skickat en ny SIMkort med en annan nummer än det jag hade begärt. Vad ska jag göra? Bara vänta? skriva till Vimla igen? Jag är tvungen att ha min gamla nummer pga mitt arbete och kontakter.