• Petter Teknisk Support

    @borgus

    Vi lyssnar gärna på vad som skulle vara en bra användarupplevelse för dig för att kunna tillhandahålla en så bra tjänst som möjligt.

  • Petter Vimla 2.0

    @mlo

    Yes, det är planen, ska bara se till att det finns tillräckligt med information i dem först. Jobbar på det!

  • Petter Vimla 2.0

    @MickeMM

    De klistrade trådarna finns bara i Vimla 2.0-forumet för tillfället. Ifall vi börjar med något liknande i andra kategorier kan vi lägga in en modul på startsidan som hänvisar direkt till klistrade trådar :)

  • Petter Vimla 2.0

    Bra saker att veta om Vimla 2.0:

    - Vissa 2G-telefoner har inte stöd för att fungera med operatörer som startats efter att tillverkaren slutat uppdatera telefonens mjukvara. Vad vi sett är det 2G-telefoner äldre än 2013. Detta är inget unikt för Vimla utan telefonerna kommer inte kunna känna igen några nystartade operatörer.

    - Leveransrapport för sms tillhandahålls ej på 2.0.


    Aktuella buggar på Vimla 2.0:


    Röstbrevlådan

    - Röstbrevlådan har olika röster, men vi håller på att spela in nya meddelanden för att ge samma upplevelse i alla menyer.

    - Man blir felaktigt debiterad ifall man får ett meddelande intalat på sin röstbrevlåda om man är utanför EU/EES. Vi letar proaktivt upp dessa och det kommer krediteras innan månadsskiftet och fakturering så att ingen kommer behöva betala för en eventuellt felaktig debitering.


    Betaltjänster och utlandssamtal

    - Betaltjänster har inte registrerats på fakturorna sedan slutet av oktober. Dessa kommer debiteras i efterhand inom kort.

    - I vissa fall kan det vara problem med att slå av Utlands- och betalsamtal på mitt vimla / i appen. I fall du vill slå av den här tjänsten och den inte blir avmarkerad när du klickat ur den (alltså att den slås på igen) kontakta supporten så hjälper vi dig.


    Övrigt

    - APN ställs inte in automatiskt med äldre telefoner, samt vissa märken där tillverkarna inte tillämpar Googles APN-policy.

    - iPhone ställer in APN-inställningarna automatiskt med den senaste iOS-versionen (iOS Version 12.1).

    För tillfället kommer det fungera att använda samma inställningar som för 1.0 ifall telefonen inte automatiskt lägger in de nya, korrekta inställningarna. Vi kommer under året att släppa en enklare lösning för att få in rätt inställningar i telefonen.

    - Det går inte att vidarekoppla direkt ifrån telefonen. Att vidarekoppla alla samtal kan ställas in direkt i appen/mitt vimla. För att göra en vidarekoppling vid t.ex. upptaget kan man kontakta supporten så lägger vi in det. Vi jobbar på att göra så att man kan ställa in samtliga dessa alternativ som vanligt direkt i telefonen.

    - Samtal bryts om man kommer till röstbrevlådan hos 3-kunder.

    - Har man inte röstbrevlåda och avvisar ett samtal så fortsätter det ringa hos den som ringer upp. Samtalet läggs inte på.


    Filter

    Bra saker att veta om Filter:

    - För att stänga av Filter så måste det göras i appen, det räcker alltså inte att avinstallera appen. Självklart så kan även supporten hjälpa till med detta.


    Aktuella buggar på Filter:

    - Har man både Filter och röstbrevlådan aktiverad så hamnar inte samtalet i röstbrevlådan efter ringtiden.

  • Petter Vimla 2.0

    Hej! Här finns information om saker som inte fungerar som tänkt eller driftstörningar på Vimla 2.0. Tanken med tråden är att vi ska sätta rätt förväntningar för dig som ska uppgradera till Vimla 2.0 :)

  • Petter Vimla 2.0

    Hej! Här kommer uppdateringar om vilka länder man kan roama i med Vimla 2.0 och annan bra information om att använda Vimla 2.0 utomlands.

  • Petter Idéer

    @Spotify om någon beter sig oärligt på Vimlas bekostnad tycker jag att det är relevant att belysa det oärliga beteendet.

    OM det nu skulle vara så att någon har skapat flera olika konton i syfte att skriva negativa kommentarer och gör det i ett offentligt forum tycker jag att det är relevant för de andra användarna som läser kommentarerna att få veta vad som händer.