• Petter Allmänt

    @Vimla_Felix varmt välkommen! :)

  • Petter Teknisk Support

    @Rut-Ulla-Linnéa-Berggren precis som @borgus skriver stämmer det inte att Telenor är prioriterat i nätet framför Vimla. När du använder Vimla har du alltså exakt samma prio i Telenors nät som Telenorkunderna har.

    Om någon har sagt till dig att Telenor är prioriterat får du gärna höra av dig till oss (du kan skicka ett mail till hej@vimla.se med "Till Petter" i rubriken) och berätta när och hur du fick informationen. Tack för din hjälp!

  • Petter Allmänt

    Hej!

    Just nu växer Vimla så att det knakar och vi behöver fler duktiga människor hos oss så att vi kan bli ännu bättre. Fantastiskt roligt tycker jag! Här på forumet finns just många duktiga människor som vi dessutom redan tycker om, så jag passar på att slänga ut några annonser här.

    Bland annat söker vi en Community Manager som kommer arbeta heltid med självaste forumet!

    Här är annonserna som ligger ute nu:

    Community Manager

    Process owner Support & Community

    Superuser team manager

    Support manager

    Junior IT Operations


    Ha en fin dag allihopa!


  • Petter Allmänt

    @Sven jättebra fråga! Beror vårt resultat enbart på att det finns ett ekonomiskt incitament i att rekommendera oss? Det här är något jag, som ansvarig för Vimlas nöjdhet, brottas ganska mycket med.

    Om det vore sant borde vi se väldigt höga resultat inom just rekommendationsbenägenhet och väldigt låga resultat inom alla andra områden som undersökningen berör. Vi borde också se låga resultat i undersökningar som inte specifikt berör rekommendationsbenägenhet.

    Ifall vi bryter ned undersökningen som ligger till grund för årets operatör så består den av ett antal övriga frågor som kanske hjälper till att måla en tydligare bild, och här kommer lite tråkig och komplicerad grafik direkt från undersökningen:

    Bilden ovan visar bara hur man ska tolka de två nedanstående graferna.

    Förutom "Värde för pengarna" så borde de flesta kategorier här inte vara direkt påverkade av tipsrabatten.


    Vi är inte bäst på allt! Till och med sämst i branschen på att erbjuda telefoner, men det är en smäll jag är redo att ta :)

    Kollar vi på SKI (som inte mäts enligt NPS-metoden utan en mer klassisk djupintervju som inte grundar sig specifikt i rekommendationsbenägenhet) så fick vi näst bäst nöjdhet av alla operatörer. Vi hade bäst resultat inom alla kategorier som specifikt berör support/service samt digitalisering. Inga av dessa kategorier borde påverkas direkt av en eventuell rekommendationspeng. Det finns separata kategorier om lojalitet och rekommendationsbenägenhet (som vi vann), men vi kan bortse från dessa på grund av att det finns ett incitament i och med tipsrabatten.

    Vi har ju åtminstone en konkurrent som har ett starkt värvningserbjudande, ifall resultatet endast påverkas av möjligheten att rekrytera (och man dessutom har lägre priser än vi har!) så borde man väl få ett bättre resultat? Ändå fick vi dubbelt så högt resultat som den här andra operatören. Det pekar ändå på att rekommendationsbenägenheten inte enbart grundas i ekonomisk belöning.

    Tipsrabatterna stannar, men jag är också rätt säker på att vi skulle ligga ganska bra till även utan dem.

  • Petter Allmänt

    @Sven sa:

    @Adnan sa:


    En av kategorierna handlar om att ligga i framkant – något Vimla värderar högt.
    Snacka går ju - men var har vi e-sim, VoIP eller VoLTE? För mig är ju inte Vimla en operatör som ligger i framkant precis.
    För att inte tala om extra-sim, flera abonnemang på samma inloggning eller e-faktura? Vad består egentligen den så omtalade "framkanten" av? Mer än en massa bullshit...?

    Man kan ligga i framkant även utan de funktioner du pratar om. Vad du glömmer är att det inte är Vimla som säger att vi ligger i framkant, utan de användare som tillfrågas om oss i nöjdhetsundersökningar!

    För mig är det viktigt att analysera och förstå det här resultatet vilket är ett ganska stort jobb, men det verkar helt enkelt som att många som använder Vimla har andra prioriteringar och preferenser än du, @Sven.


  • Petter Allmänt

    @Asawi väl rutet! Vi har haft den här diskussionen förut och den hör inte hemma i den här tråden.

  • Petter Teknisk Support

    @borgus

    Vi lyssnar gärna på vad som skulle vara en bra användarupplevelse för dig för att kunna tillhandahålla en så bra tjänst som möjligt.

  • Petter Vimla 2.0

    @mlo

    Yes, det är planen, ska bara se till att det finns tillräckligt med information i dem först. Jobbar på det!