• Petter Idéer

    @Spotify om någon beter sig oärligt på Vimlas bekostnad tycker jag att det är relevant att belysa det oärliga beteendet.

    OM det nu skulle vara så att någon har skapat flera olika konton i syfte att skriva negativa kommentarer och gör det i ett offentligt forum tycker jag att det är relevant för de andra användarna som läser kommentarerna att få veta vad som händer.

  • Petter Idéer

    @FredikG i och med att du och @Borjeg som av ett sammanträffande ofta ansluter från samma IP-adress borde innehållet i inlägget inte vara någon större överraskning för dig, särskilt då ni ofta skriver i samma trådar och håller med varandra.

    Det är nästan så att man skulle kunna tro att ni är samma person vilket inte är tillåtet enligt trivselreglerna.

  • Petter Utomlands

    @Axel-Fredrik-Gerhard-Hellström sa:

    Okej, det stämmer, förstår att de dras från min vanliga pott men att de iallfall är en ”begränsning”. Vad synd att ni inte har möjlighet att redovisa utlandsfördbruknigen. Min flickvän som har Comviq och kan via deras app se hur mycket av 10gb utlandssurf som fanns kvar under perioden, med indikation om när datamängden utomlands förnyas. Vilket underlättar användningen av data.
    Men uppdateras det så jag får 10 nya GB nu vid månadsskiftet? Eller är de först en månad efter jag varit utomlands som jag får 10 nya GB att använda?

    Du får data i månadsskiftet varav du kan använda upp till 10 GB utomlands. Jag hoppas att jag har förstått din fråga rätt och att mitt svar är till hjälp!

  • Petter Abonnemang

    Många tankar om prisändringen och jag märker att många som haft 4 GB och 60/600 är missnöjda. Jag förstår att det inte passar allt att välja mellan 2 och 6 GB när man trivdes med just 4 GB. Genom att ge alla påverkade av detta extradata så motsvarar det ju att man har ett ännu bättre abonnemang för samma pris i ett års tid, vilket jag hoppas ändå känns som en tröst.

    Flera har påpekat att vi ändrat två gånger på kort tid, vilket stämmer. De nivåer vi ligger på nu känner vi är vettiga för en tid framöver.

    Syftet med att ge alla fria samtal och meddelanden (vilket är en förbättring!) har bland annat varit att göra Vimla enklare både för er och för oss. Enkelhet tror jag att alla mår bra av. Jag har full förståelse för att fria samtal och meddelanden har olika betydelse och begränsad nytta för vissa, men det är fortfarande en förbättring.



    Jag ska försöka svara på så mycket som möjligt här, men det har tillkommit ca 4 sidor med inlägg sedan sist så jag kanske inte får med alla.

    @Lidback vi informerar alla medlemmar om den här typen av ändringar. I detta fall genomfördes systemändringarna under natten och forumtråden kom igång innan mailen började skickas ut. Men då har det också tidigare efterfrågats förhandsinfo här på forumet, så vi får välja mellan att informera här eller på mail först.

    Men jag uppskattar feedbacken!


    @Glixbit Jag är förstår att det känns som en försämring men är glad att du nu har ett abonnemang som är ännu bättre än när du först blev medlem hos oss.

    Dina tankar om en Vimla-kongress tycker jag är jätteroliga! Så som jag ser det har vi ju en åretrunt-kongress här på forumet, men vi kanske borde formalisera en process kring det på något sätt? Hur går dina tankar? Bollar gärna mer om det så kan vi styra upp något tillsammans!


    @Ulf-Hultsten Du kan fortfarande bygga en pott som innan.


    @Marko-Zindovic Jag kan inte visa statistik, men det är rätt många som använder framförallt sin samtalspott varje månad. Vi HAR tagit en ordentlig funderare kring 4 GB-abonnemanget och tagit beslutet med insikt om att det finns risk till missnöje.


    @verdurakh 4 GB och 60/600 är väldigt långt från att vara det populäraste abonnemanget. Att ha kvar endast ett abonnemang med 60/600 hade skapat onödig komplexitet och jag tror att det på sikt hade bidragit till ett sämre Vimla, även om det just nu är väldigt tråkigt för många att den prispunkten inte finns kvar.

    Om du ligger på ca 3 GB i månaden kan du ju öka till 15 GB en månad och sedan leva av den potten i ett år. Efter ditt första år där vi bjuder på motsvarande pott. Inte ett allt för hårt straff hoppas jag :)


    @Carina-jansson De 24 GB vi bjuder på är giltiga i 12 månader, som all annan data.


    @kalle85 Tack för din tid som medlem! Att driva igenom nödvändiga förändringar trots svåra beslut likställer jag inte med velighet, men jag hoppas att du kan hitta en plats där du trivs ännu bättre än vad du gjort hos oss.


    @Mark-Wilk-Moloney Det är mellanskillnaden ni får, även framöver får ni ju 2 GB i månaden samt 24 GB i en engångspott nu. Totalt blir det 48 GB över kommande år, precis som innan :)


    @Gneken Tack för din feedback! Du har ju varit med ett tag och har bra koll.


    @osvanberg Tack för feedbacken om infon och roligt att du är fortsatt nöjd :)


    @Martin-Lund Jag märker att du känner starkt om denna ändring och förstår att just 4 GB i månaden passade dig väldigt bra.

    Gällande kontakten med kundtjänsten tycker jag att kontakten sköttes föredömligt och artigt med tanke på att du svor och använde skällsord i nästan varje mening du skrev. Jag hoppas att du i alla fall fick lite klarhet i din sparade pott som Gawain hjälpte till att förklara!


    @Goot Det var såklart inte vårt mål, men jag är glad att du i alla fall känner dig nöjd i ett år till :)


    @Brianna Tack för din feedback! Jag hör vad du säger och jag hoppas att du känner att även de nya prisplanerna, varav många är bättre än de förra, går att tipsa nya om.

    Om något ser tokigt ut på Mitt Vimla eller i appen kan du kontakta supporten via chatt så hjälper vi till!


    @Niclas Tack för din tid som medlem! Du är alltid välkommen tillbaka till oss.


    @Bojan-Vasic Jag tror inte att ändringen kommer dra in en massa mer pengar till Vimla, utan sannolikt kommer de flesta byta till 2 GB och ibland uppgradera en månad för att fylla på potten. Det kommer inte göra någon skillnad i vår kassa :)

    Det nuvarande prisplansändringar och giltighetstiden på surfpotten är oberoende av varandra, och när det begav sig så förklarade jag också lite mer om varför potten behövde förändras.


    @Markus-Georg-Willhelm-Graf Tråkigt att du känner så, men jag förstår att vissa känner att det varit många ändringar på kort tid. Jag hör er som säger det och förstår. Däremot har du ju fortfarande full valfrihet precis som innan :)


    @Björn-Allard Tack för dina synpunkter! Om något ser tokigt ut med potten och nivåändringen kan du hojta till i chatten så får du hjälp.


    @andkarlsson Tack för din tid som medlem! Du är alltid välkommen tillbaka :)


    @NiklasO Tack för synpunkten och härligt att det blev ännu billigare för dig!

  • Petter Abonnemang

    @fryguy sa:

    Tycker dock det är lite trist, det börjar bli som alla andra operatörer man lovar en sak för att locka till sig nya kunder och sen försämrar man abonnemangen allt eftersom och hoppas att folk inte ska orka byta.
    Från "början" kunde man ju spara datan hur länge som helst, sen vart det sänkt till ett år och nu detta.



    Det här är ju en förbättring av de allra flesta abonnemangen, och där man kan tycka att det finns en försämring får man antingen en generös kompensation (motsvarande 1 år mellanskillnad i data!) eller möjlighet att ändra till någon av de nya nivåerna som passar en bättre.

    Vi har ju ingen bindningstid och är man missnöjd ska man såklart byta till en operatör man känner att man kan vara nöjd med - det är vår uppgift att få folk att vilja vara kvar hos oss och den uppgiften tar vi på allvar. Denna ändring har vi gjort för att vi tror att det blir mer attraktivt att vara Vimla-medlem på våra nya nivåer :)

  • Petter Abonnemang

    @ulsa sa:

    @Petter
    Hallons billigaste nivå kostar mindre, har DUBBELT så mycket data, ingen tidsgräns för potten och lägre välkomstbonus.
    Hur tänkte ni där?

    Vi har andra saker att erbjuda än Hallon, till exempel tipsningar du kan sänka ditt pris med, en prisbelönt service, hög nöjdhet och låter medlemmarna välja vilka välgörande ändamål vi skänker en del av vinsten till.

    Att erbjuda bra priser är såklart jätteviktigt för oss, men det är inte viktigt att vara billigast hela tiden.

  • Petter Abonnemang

    Hej allihopa! Jag förstår att det finns mycket tankar, särskilt för de som haft 4 GB surf och 60/600. Jag har skrivit en inlägg med information om flytten och lite mer om varför vi gjort som vi har gjort HÄR.

    Läs gärna och ställ eventuella frågor i tråden så svarar vi :)

  • Petter Abonnemang

    Jag börjar med den STORA nyheten att vi ger alla abonnemangsformer fria samtal och meddelanden. Det är både enklast och schysstast så.

    Vanliga abonnemangen kommer ändras såhär:

    Och studentabonnemangen kommer ändras såhär:


    Den stora förändringen är som sagt att alla får fria samtal och meddelanden, men utöver det får nästan alla abonnemang mer surf. Vissa får högre priser, men då med höjd surfnivå.

    Som en bonus får alla redan i juni extradata i och med att abonnemangen uppgraderas, det bjuder vi på. Även i juli får du din nya surfnivå men du betalar inte för den förrän i augusti.

    Nivån med 4 GB surf och 60/600 har varit populär och därför har det tagit emot att ta bort den. Det är viktigt att Vimla är enkelt och vi prioriterade att kunna ge alla abonnemang fria samtal och meddelanden. För att kompensera de som drabbas ger vi dem motsvarande ett års surf på deras gamla nivå, alltså 24 GB extradata. Och precis som på alla andra nivåer kan man ju ändra till den som passar en absolut bäst prismässigt innan första augusti.

    Några fler saker som är bra att veta:

    1. Ditt nya pris börjar gälla första augusti - men du får din nya surfnivå redan i juli.

    2. Det går bra att nedgradera innan augusti, du kommer då betala för den nivå du nedgraderat till från och med första augusti.

    3. Om man vill uppgradera till en ny nivå går det bra och den nya nivån börjar gälla direkt.

    4. Vill man nedgradera, till exempel för att en pris ändrats, går det bra att göra redan nu och då gäller nivån du nedgraderat till från och med kommande månadsskifte. Precis som vanligt, med andra ord!

    Jag tycker att ändringen känns toppen och jag tror att det gör Vimla bättre att ge fria samtal/meddelanden till alla. Att ta bort nivån med 4 GB är tråkigt, men alla på den nivån får motsvarande ett år i extradata så det blir ju ungefär som att ha 4 GB i ett år till, fast med fria samtal och för 100 kr/mån. Nu har vi också flera nivåer som passar storsurfare bra, vilket har varit en vanlig önskan här på forumet.


    Har man tankar eller frågor får man gärna skriva dem här så svarar vi :)


    EDIT: Förtydligade att nya surfnivån gäller i juli även om man betalar från augusti.

  • Petter Teknisk Support

    @Rachel-Ganji det går alldeles utmärkt att chatta med oss 9-12 samt 13-17 på vardagar. Chatten har varit öppen som vanligt idag :)

    Om du inte hittar chatten kan det vara så att du har något på din enhet som blockerar den från att synas, så testa gärna på annan dator/mobil. Annars går det ju bra att få hjälp här :)

  • Petter Utomlands

    @Robert-Holmberg jag är ledsen att du inte fått svar på så lång tid! Vi har inga planer på att skapa ett abonnemang särskilt för Fotbolls-VM i Ryssland men det låter som att Halebop har något som passar dig alldeles utmärkt - jag hoppas att det funkar bra för dig!

    Återigen - beklagar att du inte fått svar på så lång tid, det är inte okej, men jag hoppas att du får en grym resa!