• Per Erik Jonas Rudberg Betalning/Faktura

    Vart ska jag skicka brevet?

    Varje månad när jag har betalat mina räkningar och fått bekräftat att

    de gått till betalning, river jag pappersfakturorna och raderar E-post-

    fakturor. Alltså är det omöjligt att jag skulle använda annat OCR-nr än

    det som stod på fakturan. Fakturan fick jag den 1/3. Senare upptäckte

    jag att samma faktura 1/3 innehöll helt andra siffror. Ni har manipulerat/

    ändrat den gamla fakturan. Det står 150 kr som fakturabelopp, och

    att den har förfallit till betalning den 28/3. Mitt avtal med Vimla gäller

    90 kr/mån, inte 150 kr. Hur kan det i en faktura som jag fått den 1/3

    stå att den HAR förfallit till betalning den 28/3? Från början var det rätt

    siffror. Så vitt jag vet, är det inte tillåtet att ändra redovisade siffror utan

    motpartens medgivande. Jag påpekar igen att ni inte kan vidta några

    åtgärder ang. de 150 kr eftersom jag har klagat.



  • Per Erik Jonas Rudberg Betalning/Faktura

    Eftersom du vägrar att svara på det jag skriver så skickar jag in kontoinformation

    Jag vill veta, i detalj, vart jag ska skicka brevet.

    Jag har fått påminnelse/krav att betala 150 kr! Jag utgår ifrån att detta fryses

    tills saken år utredd. Samtliga OCR-nummer är med, vilket bevisar att du har fel!

    Varför skulle jag, när jag fått fakturan, hitta på ett helt annat OCR-nr?

    Det skulle, för en gångs skull, vara intressant att få svar på det jag skriver!

  • Per Erik Jonas Rudberg Betalning/Faktura

    Jag fick en faktura den 1/3. Ocr- numret var 336426108601453. Jag är alltid

    mycket noga med att kontrollera flera ggr. Den betalades den 27/3. När jag nu

    går tillbaka till fakturan jag fick den 1/3 upptäcker jag till min förvåning att det

    står att fakturan har förfallit till betalning den 28/3. Hur kan en faktura som

    jag fick den 1/3 ha förfallit till betalning den 28/3? Det är dessutom ett annat

    ocr-nr. Ni kanske känner till att vi människor kan prata med varandra. Ni skriver

    att ni inte har någon telefon. Jag har under hela mitt liv aldrig varit med om ett

    företag som saknar telefon! Använder ni röksignaler eller brevduvor?

    JAG HAR GJORT ALLT RÄTT. NI HAR GJORT ALLT FEL. ORDNA DETTA!

    En Forslin kommer plötsligt in i bilden och svamlar om några tipsningar?

    Jag förstår ingenting. Skärp er!

  • Per Erik Jonas Rudberg Betalning/Faktura

    Nu tar jag det en gång till:

    1. Jag har betalat alla fakturor. Den senaste betalades den 26/3.

    Den drogs från kontot den 27/3. Alltså: ALLT ÄR BETALT!!!

    2. Jag fick en avi med posten den 31/3. Du skriver att du antar att

    jag fick avin för att betala fakturan med!!?? Ett mycket märkligt

    ekonomiupplägg för ett företag. Kunden får pengar av företaget

    för att betala för sin vara.

    Vad ska jag göra med avin? Detta måste bokföras som ett krav på mig.

    Eftersom min oerhört enkla fråga tycks vara komplicerad för dig, så

    föreslår jag att du eller någon annan ringer mig på XXXXXXXXXX


    Redigerat bort telefonnumret från det offentliga forumet. @Vimla_Felix 2020-04-02


  • Per Erik Jonas Rudberg Betalning/Faktura

    Jag har gjort alla betalningar. Jag har fått en BG-avi om 90 kr. Jag kommer inte och ska inte använda dessa pengar.

    Var vänliga att kontrollera detta. Vad ska jag göra? ska jag riva avin eller?

  • Per Erik Jonas Rudberg Vimla 2.0

    Jag har fortfarande, efter ca tre veckor, inte fått något simkort.

  • Per Erik Jonas Rudberg Teknisk Support

    Hej! Glöm allt. Det var min tankevurpa. Det gäller en annan telefon och annat bolag.

  • Per Erik Jonas Rudberg Teknisk Support

    Inkommande samtal bryts omgående. Utgående fungerar.