• PAMA Abonnemang

    @Alex_Vimla

    Ok, så då borde den datan ligga under "Denna månad" "Bäst före 1 juni 2020"?

    @Ola71

    Som det nu ser ut fick inte heller jag kompensationen i form av april månads data, trots att jag kontaktade chatten för att säkerställa att allt gått rätt till. Verkar som att vi får spendera ännu mer tid i chatten...

  • PAMA Abonnemang

    @Alex_Vimla Det är inte datan som försvann vid månadsskiftet jag åsyftar utan den kompensation som Ida_Vimla meddelade om i tråden https://forumet.vimla.se/topic/3970/sparad-surf-ha... "Vi har därmed valt att bjuda på all surf som förbrukades under april månad."

    Ska denna kompensation visas som extradata eller som månadspott? Som det ser ut nu tror jag inte någon kompensation landade på mitt abonnemang, någon annan som kan se om någon kompensation kommit in?

  • PAMA Abonnemang

    Ja något är absolut fel:

    Min data tog slut förrförra söndagen p.g.a. databuggen, sedan fick jag april månads förbrukning tillbaka (tror jag). Nu visas den datan som data jag fått innan juni 2018 och har alltså spridits ut trots att det väl borde vara registrerat som extradata.

    Ett annat abonnemang jag sköter gick ner till 0 i mars, men nu står det att data från maj 2018 förbrukas, vilket alltså inte är möjligt.

  • PAMA Teknisk Support

    @Ida_Vimla Så den låga mängd data som visades nu i helgen var faktiskt den korrekta?

  • PAMA Abonnemang

    Klockan 04.07 idag fick jag ett sms att min data är slut; alltså skulle min data ha tagit slut mitt i natten när jag låg och sov (några uppdateringar pågick inte)... Jag hade ca 40 GB för några dagar sedan som nu gått upp i rök.

    Otroligt att problemet med försvinnande data fortgår trots att det var flera dagar sedan som problemet först uppmärksammades. Se nu till att lösa detta, ge oss vår data tillbaka; en kompensation med några GB extra data vore på sin plats som plåster på såren.

    Reza, för att kontakta vimla: https://vimla.se/kontakt

  • PAMA Betalning/Faktura

    Ja en förändring måste ske. Själv gjorde jag bytet mellan abonnemangen via chatten. Personen från Vimla som jag chattade med sa att det var just genom kundtjänst man var tvungen att gå för att inte åka på extra kostnader (utöver abonnemangets månadskostnad). Jag tror ingen förväntar sig att en ändring mellan två abonnemang med samma månadskostnad kommer resultera i extra kostnader. Transparens är viktigt för förtroendet.

    Att byta mellan abonnemang med samma pris kan inte kallas för en uppgradering eller nedgradering, eftersom den ena komponenten uppgraderas och den andra nedgraderas. Min åsikt är att bytet ska verkställas direkt, precis som vid en uppgradering. Men för att förhindra missbruk bör datapotten minskas vid nedgradering av den komponenten, och samtals- samt smspotten bör minskas med månadens förbrukning vid nedgradering av den komponenten.

    Exempel:

    Vid byte från 6 GB, 60 samtal och 600 sms till 3 GB, fria samtal och sms, minskas datapotten med 3 GB. Om datapotten är mindre än 3 GB är ett byte inte möjligt.

    Vid byte från 3 GB, fria samtal och sms till 6 GB, 60 samtal och 600 sms, minskas samtals- och smspotten med månadens förbrukning. Om samtals- eller smspotten är mindre än månadens förbrukning är ett byte inte möjligt.

  • PAMA Abonnemang

    @Leif-Thor-Erik-Olsson Har du verkligen fått 25 GB/mån utan kostnad i tre månader? Är det inte så att du fått 50% rabatt i tre månader? Eller har du aktivt valt 25 GB, 60 samtal 600, sms för 200 kr/mån (med vanliga 50% rabatt i tre månader)? I det senare fallet måste du själv nedgradera för att inte månad fyra betala 200 kr/mån.