• osvanberg Allmänt

    Inget slår Hardcore Superstars på fredagar @Isabelle_vimla .

    Så här har du en glad pepprock-låt :D

    spotify:track:5NOUUHpyI3lVMjEE5FKNCj

    (kopiera in länk som URL)

  • osvanberg Teknisk Support

    Haha du skojar nu eller @MikaelE? 🤔


    Är det trist för Dig, att Vimla har lagt tillbaks utropstecknet i sin nätmärkning? Jesus 😯. Varför är det trist? - det rör & påverkar ju absolut precis ingen & inget.

  • osvanberg Idéer

    @Spotify

    I must disagree. Allt för många rättshaverister och nättroll gömmer sig bakom det faktum att all dynga som de skriver kan ses av allt och alla, medans de som de "attackerar" aldrig får gå till riktigt försvar. För de "måste"/bör i sin tur bete dig bättre och mer professionellt. Så jag tycker att Vimla och @Petter gör helt rätt i hålla diskussionen öppen i offentligheten. Det är inte bara de som attackerar som ska få höras.Tonen är bisarrt tråkig och destruktiv här på forumet bland ett fåtal användare. Det vore bra för alla om dessa vädras ut och bort. Är man såååå missnöjd som vissa är här, och ändå väljer att vara kvar som kund så måste man (vi andra) fråga oss varför i hela friden är de kvar som kunder?? Jo, för de är i många fall rättshaverister. Deras syfte och drivkraft ÄR att klaga och ställa till problem och osämja - helt bortsett från mer objektiva faktum kring hur tjänsten egentligen fungerar som de betalar för. Samt, om nu Petter har fastställt att olika användarnamn postar inlägg i samma negativa oresonliga dryga ton från samma IP-adress - ja då är det tämligen uppenbart vad det är för person som vi har att göra med i detta fall. Därmed, fram i ljuset med diskussionen och Vimlas svar.

  • osvanberg Teknisk Support

    Ta kontakt med Vimla på deras chatt. Logga in på Ditt Vimla på kontorstid så hittar du där en länk till chatt, så löser de förmodligen det åt dig.

    Det är inte alltid du kan få direkt eller snabbast hjälp här i forumet (det är mest vanliga användare som svarar här, även om Vimla-representanter också emellanåt är aktiva här).

    @Eric-Bjurling sa i [Kunde inte ange tipslänk](/post/18649):

    > Jag kunde inte ange tipslänk när

  • osvanberg Betalning/Faktura

    Ähh oroa dig inte @FredikG .

    Vimla fungera alldeles lysande för de allra flesta. Men för en +handfull stycken är det tydligen alltid strul och problem.Vilka är de som ofta skriver och skriker högt här på forumet. Att det inte fungerar för dessa ÄR så klart väldigt tråkigt och synd för dem. Så ska det ju inte vara, så klart. Men detta forum är extremt onyanserat och det ger verkligen ingen rättvis bild av hur Vimla funkar för de flesta andra. Jag har haft Vimla länge och har inte haft minsta problem med nåt. Varken med betalningar eller med funktionalitet. Tvärt om faktiskt, jag har bara positivt att säga om Vilmas tjänst. Samma positiva bild har hela min bekantskapskrets som jag gladligen har tipsat och som oxå använder Vimla sedan lång tid tillbaks. Så.....förmodligen och förhoppningsvis kommer allt flyta på bra även för dig om du väljer att bli kund.

  • osvanberg Abonnemang

    Hur skaffade du de 100gb? Tog du 100gb abonnemanget en stund för att sedan välja ner till ett billigare igen?


    I så fall är det som det ska. Pott sparas nämligen inte på det största abonnemanget (100gb). Det framgår av villkoren som Vimla har. Din gamla pott sparas så klart, som du hade innan du skaffar den nivån (kanske 30gb i ditt fall?), men inget nytt av det 100gb abonnemanget sparas till potten.

    @Kristina-Ullberg sa i [pott kommer att försvinna](/post/18006):

    >

    Nu har det gått 18 dagar sen den här tråden startades, och jag har fortfarande 100gb surf som försvunnit från mitt abonnemang (från 130 till 30)? Jag skaffade dem i maj så de har inte gått ut efter ett år eller dylikt. Förut stod det att surfpotterna inte var uppdaterade, men nu är det borttaget så nu antar jag att det ska stämma...?

  • osvanberg Abonnemang

    @Goot Det jag skriver går inte in märker jag. Så jag ger upp nu ;)!
    Det är TONEN och ATTITYDEN i vad ni skriver och hur ni uttrycker er som är det osunda. Inte att man framför sina åsikter.

    Lycka till :D

  • osvanberg Abonnemang

    @Tomas-Strid Man ska så klart konstruktivt framföra saker man är missnöjd med. Men tonen i denna tråd är allt annan än sansad eller konstruktiv. Och att högljutt "hota" ett företag med att man tänker lämna som kund om "de då fan inte omgående ändrar tillbaks till det jag har RÄTT till" är hyfsat meningslöst och bara barnsligt. Det är mest bra för företaget att bli av med de kunderna så de får plats med andra mer nöjda kunder.

    Även min månadskostnad går upp av denna förändring, med 10kr och jag får 2GB mer data. Men jag använder aldrig datan i närheten av det tak som jag hade förut - så även för mig ÄR det en försämring. Jag får, "tvingas", betala för något som jag aldrig kommer att använda eller skulle ha valt. Men, återigen - det finns olika sätt att agera som kund, och den bortskämda "jag har RÄTT till MER-attityd" som alltid florerar i Vimla-trådarna är inte sund.

  • osvanberg Abonnemang

    @Glixbit jag hånar dig inte. Uppfattade du mig så så ber jag dig om ursäkt. Men jag hoppas och utgår från att du VET att du inte är medlem hos Vimla mer än du är medlem hos Ica eller Willys där du kanske har medlemskort och får medlemserbjudanden på matpriser? Även de företagen kallar oss för medlemmar utan att för den saken skull fråga oss vad vi vill ha för priser på falukorven eller bjuda in oss på bolagsstämmor och årsmöten. Så du har inget du har rätt att kräva av Vimla - mer än att de tillhandahåller den tjänst som du för närvarande betalar för utifrån rådande villkor (villkor som de löpande har rätt att ändra precis som de vill). De - Vimla - bestämmer villkoren och priserna och vi väljer om vi vill vara kunder. Ganska enkelt.

  • osvanberg Abonnemang

    haha nä förmodligen inte @Glixbit.

    Men vet du, nu blev det lite sandlåda här. Så jag lämnar dig till ditt missnöje. Lycka till med din nya operatör och hoppas du där blir en nöjd och delaktig medlem ;).