• Ocarina_player Abonnemang

    Jag har nu löst problemet och tänkte återkoppla med varför det strulade i mitt fall.

    Dels var min telefon inköpt hos Telia innan 1:a Maj 2014, vilket med största sannolikhet innebar att den var operatörslåst till Telia. Detta orsakade felmeddelande ”SIM-kortet är ogiltigt”. Efter att ha åtgärdat detta hos en Teliabutik (kostar 300kr att låsa upp telefonen) och startat om telefonen, stod det istället att aktiveringen av SIM-kortet ej kunde genomföras.

    Aktiveringen av SIM-kortet, löste jag genom att skriva till Vimlas chatt och uppge telfonnummer och SIM-kortsnummer. SIM-kortet aktiverades och fungerade efter en omstart av telefonen. Aktiveringen av SIM-kortet hade mest troligtvis buggat p.g.a. Jag pausat Vimla under December, då jag väntade på att Telia-abonnemanget skulle löpa ut. Onödigt att betala för två abonnemang samtidigt. Trots att jag själv tagit bort pausen i slutet på Decemberoch till synes återaktiverat SIM-kortet via Mitt Vimla, behövde supporten gå in och lösa buggen. Verkar tydligen hända hyfsat ofta, bara lite otur att det skulle ske under under jul och nyår då supporten ej går att få tag på.


    Jag förstår däremot inte riktigt hur det är tänkt att vi Vimla-kunder ska kunna skicka PM till de som är teknisk support på forumet. Verkar krävas att supporten följer en specifik användare för att denna ska kunna skicka PM?

    Nu vet jag inte om PM-funktionen kanske fungerar smidigare om man är inloggad direkt med sin Vimla-användare istället för en separat användarprofil som endast är för forumdelen? Hade dock inget annat väl än att skapa en separat forumanvändare. Felet med error vid inloggning på forumet med sina Vimla-användare är kvar.

  • Ocarina_player Abonnemang

    @Viktor_Vimla sa:


    Skicka gärna ett PM med ditt telefonnummer så tar jag en titt! :) Någon inaktivering för att man inte använt abonnemanget inom 30 dagar existerar dock inte.


    Går inte att skicka PM, står att du måste följa min användare först.

  • Ocarina_player Abonnemang

    @Montana82 - Jag sitter i samma sits. Bytte till Vimla i slutet på November. Men valde att pausa mitt abonnemang tills uppsägningstiden på mitt gamla abonnemang gick ut i slutet på December. Nu när nummerförflyttning skett och jag vill börja använda Vimla så är SIM-kortet avaktiverat p.g.a. jag ej använt det inom 30 dagar. Idiotisk funktion då många mobiloperatörer har en månads uppsägningstid på sina abonnemang. Har skickat mail till Vimla support, men lär väl dröja tills någon gång efter nyår innan jag får en fungerande telefon igen...