• NiklasV Idéer

    @Kristoffer-Nolgren, hade jag sett ditt inlägg hade jag inte skrivit ett nytt inlägg. Jag hade precis samma upplevelse som du och la till slut på luren och avaktiverade tjänsten trots att jag hade ett avlyssnat meddelande.

    Vänliga hälsningar, Niklas

  • NiklasV Idéer

    @Stefan-Dahlgren, mitt inlägg var i första hand riktat till sista stycket i startinlägget. Jag ville förklara att jag tycker det vore en mycket dålig idé att automatiskt dela uppgifterna. 🙂

  • NiklasV Idéer

    För resten, lägg in röstbrevlådan i appen. Det vore absolut bäst. Då slipper vi både de pratiga instruktionerna, slå in telefonnummer och koder.

  • NiklasV Idéer

    Hej!

    Jag fick ett meddelande om att jag hade ett nytt röstmeddelande och blev anmodad att ringa ett telefonnummer. Gjorde det och hamnade i en evighetslång slinga av instruktioner och inställningar som jag inte alls var intresserad av. Jag ville bara höra meddelandet. När jag hade spelat in ett svarsmeddelande ville den att jag skulle spela in ytterligare ett meddelande för någonting annat. Då la jag på luren och avaktiverade tjänsten.

    Visst, det var första gången jag ringde röstbrevlådan så jag förstår att någon kan ha tänkt att det är en bra idé att tvinga mig att göra en massa val då. Som användare tycker jag dock att det är en dålig ide att göra på det sättet. Betydligt trevligare hade varit att få ett enda val, om jag vill göra inställningar eller om jag vill lyssna på inkomna meddelanden direkt. Gör gärna meddelandena mindre pratiga också. Det tar för lång tid att lyssna igenom dem. Jag ringer inte telefonsvarartjänsten för att få sällskap. 😉

    Jag anmodades att skriva mitt mobilnummer för att få tillgång till rätt röstmeddelanden. Det kändes väldigt omodernt. Jag ringer ju från det numret. Ni borde kunna fånga det automatiskt och bara fråga efter koden. Om ni inte känner igen numret eller om det är okänt kan ni så klart fråga efter det. Och koden till röstbrevlådan, var kommer den ifrån? Jag känner inte igen att jag har fått någon sån innan jag ringde telefonsvararetjänsten. Visst, det gick att få den skickad, men det är ytterligare ett moment som tar tid.

    Vänliga hälsningar, Niklas

  • NiklasV Idéer

    Jag vill absolut inte ha mina uppgifter spridda i söktjänster. Däremot gärna möjlighet för dem som vill att göra det. Har ens nummer väl hamnat där en gång är det ett elände att bli av med alla försäljare igen. Därför är jag emot automatiken.

    Vänliga hälsningar, Niklas

  • NiklasV Teknisk Support

    Tack för svaret! Deras chatt verkar tyvärr fungera dåligt. Jag har försökt använda den vid tre tillfällen. Den gång jag slutligen kom fram hade jag väntat i över en timme. Jag fattar att de vill spara pengar för att hålla priserna nere genom att utföra allt över nätet, men det verkar som om de är så underbemannade att det i praktiken inte finns någon kundtjänst. Vem har tid att sitta en timme och vänta på en chatt varje gång man behöver hjälp som nybliven kund? Jag som kommer från Tre trodde inte att det kunde bli värre än där. Det verkar som om det är konkurrens om sämst kundservice. 😀 Dock ska jag erkänna att när jag väl fick hjälp via chatten var de kunniga och hjälpsamma så det hänger inte på kundtjänstpersonalen.


    Det vore bättre om de inte marknadsförde chatten alls utan hänvisade allt hit. Här har jag ställt två frågor och fått snabba svar av Vimlas kunder inom loppet av tio minuter.


    Niklas

  • NiklasV Abonnemang

    Ha ha! 😂 Bra början på livet som kund hos Vimla.


    Tack för att du svarade i alla fall!


    Niklas

  • NiklasV Teknisk Support

    Hej!


    Jag hittade en gammal tråd där det står att man ska trycka på sitt namn uppe till höger, öppna profilen och välja att ändra. Gjorde det och skrev ett namn i tomma fältet ”namn” ovanför fältet ”användarnamn”. Tryckte spara. Sidan laddades om och allt såg ut som tidigare. Gjorde om det några gånger och laddade om sidan mellan gångerna. Samma utfall.


    Hur gör man?


    Niklas

  • NiklasV Abonnemang

    Hej!


    Hur slår man ihop Vimlakonton? Jag har ett konto för varje mobilnummer och det är opraktiskt. Hur gör jag för att få båda under samma konto?


    Niklas