• NiklasO Vimla 2.0

    @Jansson
    Skönt att höra. Tack!

  • NiklasO Vimla 2.0

    Tråkigt att Vimla fortsätter att mata samma felaktiga information om hur leveransrapporter fungerar. Trots att det har påpekats gång på gång att det är felaktig information så fortsätter Vimla att hävda det. Varför? Tror Vimla att kunderna är helt tappade? Det här skapar bara kraftig irritation. Tydligen så är leveransrapporter viktiga eftersom att detta kommer upp gång på gång. Undrar hur det blir efter massflytten.


    Jag undrar förresten om leveransrapporter kommer att fungera om man skickar från en annan operatör till en med Vimla 2.0? Jag hade möjligen kunnat tänka mig att leva med att man tar bort basfunktioner och bara flytta några nummer från Vimla men när de fortsätter att sprida felaktig information om hur det fungerar så känner jag mig bedragen. Förtroendet är redan i botten men det här gör det knappast bättre.

    Btw, hur leveransrapporterna fungerar är busenkelt att testa själv.....

  • NiklasO Teknisk Support

    Det står "Skickat" och "Levererat".

    Det där argumentet med att folk tror att det betyder läst är så dumt men fine, kör på. Facebook messenger och andra appar har samma status. Ett för skickat, ett för levererat och ett för läst/visat.


    En lösning på trådskaparens fråga: byt operatör

  • NiklasO Teknisk Support

    Just nu? Ni har ju sagt att ni inte tänker fixa stöd för leveransrapporter i 2.0 alls? Anledningen till att jag byter operatör så fort jag och familjen tvingas till 2.0.


    Edit: inlägget jag svarade på har uppdaterats ser jag

  • NiklasO Abonnemang

    Problemen ska nu vara lösta via messenger!


    Vi får väl se om det dras någon ny fantasisumma från mitt kort vid nästa betalning. Man vet ju aldrig eftersom att det som står i Mitt Vimla ALDRIG stämmer.


    Nu kan ungen äntligen surfa men det tog på tok för lång tid och man kan knappast påstå att jag inte har försökt att kontakta er. Jag har testat samtliga kontaktvägar.

  • NiklasO Abonnemang



    Idag fick jag äntligen ett icke-svar!

    JA, JAG HAR FORTFARANDE PROBLEM! DET ÄR JU FÖRSTA GÅNGEN NI SVARAR!


    Ska det ta minst en vecka till innan jag får ett svar nu när jag svarat att ja, jag har samma problem. Vad är det här för skämt??

  • NiklasO Abonnemang

    @S.L
    Problemet är bara att... påpeka det. Antingen så ignorerar de mig eller så.. alltså jag vet inte längre.

    Hon har surfat slut på månadens pott. Det jag gjorde var att gå in och ändrade så att hon skulle få mer data. Hon fick ingen data och nu står det så där.

    "Oups, något gick visst fel!"

  • NiklasO Abonnemang

    Nu gick det att få in bilden. Så här ser det ut.

  • NiklasO Abonnemang

    @S.L

    Hade det inte varit för tipsrabatten så hade jag dragit för länge sen. Har 4 nummer hos Svimla.
    När vi tvingas på 2.0 så drar vi. Hade hon varit på 2.0 så hade hon inte kunnat surfa alls eftersom att Svimla gillar att ta bort funktioner så som fortsatt surf i snigelhastighet vid slut på data. Och så leveransrapporter m.m. då förstås...

    Nu är det dottern som fått surfa i snigelhastighet i någon vecka. Jag är inte direkt drabbad. Förutom att hon ringer mig och frågar vad f som händer med jämna mellanrum..

  • NiklasO Abonnemang

    Nu börjar jag bli riktigt förbannad. Jag ska försöka hålla god ton.


    Jag har nu försökt få kontakt med er via chatten (frånkopplad på plats 2 efter närmare 2 timmar i kö). Jag har mailat er, fler än en gång. Ett ärende är nu en bra bit över en vecka gammalt. Inget svar. Jag har skapat den här tråden och jag har skrivit till er på messenger.


    Vad har hänt? INGENTING. Nu får ni faktiskt ta och skärpa er! Vad håller ni på med?!

    Jag kan ju inte posta någon personlig information här förutom mitt namn. Testa att leta på messenger och på mailen efter någon med mitt namn så kanske ni hittar men jag har tröttnat totalt nu. "Ingen bullshit liksom" skriver ni. Alltså jo, det här är BULLSHIT!