• NiklasO Abonnemang

    Problemen ska nu vara lösta via messenger!


    Vi får väl se om det dras någon ny fantasisumma från mitt kort vid nästa betalning. Man vet ju aldrig eftersom att det som står i Mitt Vimla ALDRIG stämmer.


    Nu kan ungen äntligen surfa men det tog på tok för lång tid och man kan knappast påstå att jag inte har försökt att kontakta er. Jag har testat samtliga kontaktvägar.

  • NiklasO Abonnemang



    Idag fick jag äntligen ett icke-svar!

    JA, JAG HAR FORTFARANDE PROBLEM! DET ÄR JU FÖRSTA GÅNGEN NI SVARAR!


    Ska det ta minst en vecka till innan jag får ett svar nu när jag svarat att ja, jag har samma problem. Vad är det här för skämt??

  • NiklasO Abonnemang

    @S.L
    Problemet är bara att... påpeka det. Antingen så ignorerar de mig eller så.. alltså jag vet inte längre.

    Hon har surfat slut på månadens pott. Det jag gjorde var att gå in och ändrade så att hon skulle få mer data. Hon fick ingen data och nu står det så där.

    "Oups, något gick visst fel!"

  • NiklasO Abonnemang

    Nu gick det att få in bilden. Så här ser det ut.

  • NiklasO Abonnemang

    @S.L

    Hade det inte varit för tipsrabatten så hade jag dragit för länge sen. Har 4 nummer hos Svimla.
    När vi tvingas på 2.0 så drar vi. Hade hon varit på 2.0 så hade hon inte kunnat surfa alls eftersom att Svimla gillar att ta bort funktioner så som fortsatt surf i snigelhastighet vid slut på data. Och så leveransrapporter m.m. då förstås...

    Nu är det dottern som fått surfa i snigelhastighet i någon vecka. Jag är inte direkt drabbad. Förutom att hon ringer mig och frågar vad f som händer med jämna mellanrum..

  • NiklasO Abonnemang

    Nu börjar jag bli riktigt förbannad. Jag ska försöka hålla god ton.


    Jag har nu försökt få kontakt med er via chatten (frånkopplad på plats 2 efter närmare 2 timmar i kö). Jag har mailat er, fler än en gång. Ett ärende är nu en bra bit över en vecka gammalt. Inget svar. Jag har skapat den här tråden och jag har skrivit till er på messenger.


    Vad har hänt? INGENTING. Nu får ni faktiskt ta och skärpa er! Vad håller ni på med?!

    Jag kan ju inte posta någon personlig information här förutom mitt namn. Testa att leta på messenger och på mailen efter någon med mitt namn så kanske ni hittar men jag har tröttnat totalt nu. "Ingen bullshit liksom" skriver ni. Alltså jo, det här är BULLSHIT!

  • NiklasO Abonnemang

    Hej,

    Dottern fick slut på data i fredags. Jag ökade på det via "ändra" i "Mitt Vimla" i lördags.

    Hon fick aldrig någon ny data och detta meddelande får man nu:
    <här skulle det vara en bild>

    Nu surfar hon alltså i snigelhastighet sen i fredags. Jag har förstås mailat. Försökte hitta chatten idag men knappen dök aldrig upp för mig.
    Jag har ett annat ärende som rör samma nummer men det mailet är obesvarat sedan ungefär en vecka.

    Redigering: Det verkar inte gå att bifoga bildfilen. Nåja.

    Det står "Oups, något gick visst fel! Kontakta supporten på hej@vimla.se eller via chatten så löser vi det." när jag väljer "ändra" under "Ändra abonnemang"....

  • NiklasO Betalning/Faktura

    De har inte dragit något från mitt kort för våra 4 nummer än. Antar att det hänger ihop.

  • NiklasO Vimla 2.0

    "Detta på grund av att funktionen inte visar att ett sms levererats till mottagaren utan bara att det nått mottagarens mobilnät"

    Det här är som sagt inte sant. Ni sitter på fel information (eller så vilseleder ni medvetet, men det vill jag ju inte tro). Jag använder funktionen bland annat för att se när ungarna slår på sina mobiltelefoner när skolan har slutat. Löpande under dagtid så kan jag också se på rapporterna om telefonen är avstängd (eller har slut på batteri och det har aldrig varit fel). Testa att skicka ett sms till en avstängd enhet och kolla vad som händer när den slås på.

    @Emil_Vimla sa i [När slutar det gamla simkortet att gälla?](/post/26544):

    >

    @Alexander-Hall @David-Paul-Hudert

    Hej!

    Leveransrapport är en funktion som vi valt att sluta leverera. Detta på grund av att funktionen inte visar att ett sms levererats till mottagaren utan bara att det nått mottagarens mobilnät - med risk för att ge en falsk försäkran om att meddelanden lästs när mottagaren i själva verket inte sett/ mottagit dem.

    Vi ser det som en gammal och opålitlig funktion och därför väljer vi att inte ha kvar den.

    Mvh Emil

  • NiklasO Teknisk Support

    Hur låser man till 4G? (Android)