• Niklas Fredriksson Vimla 2.0

    NiklasO och mlo kan inte beskriva det bättre.

    Hur svårt kan det vara att istället för att svara på forumet vid uppståndelsen av ett problem/klagomål vad gäller era spamutskick istället vara tydlig i ett eller max några sms?

    Min mamma har också Vimla och är inte lika digitaliserad som min generation. Hon blir helt stressad av era sms och tror hon ska bli av med abonnemanget när ni skriver som ni gör.

    Jag har dock förklarat för henne att hon fullständigt kan skita i smsen än så länge. Utöver det har jag även sagt att jag ska läsa på under tiden för att se om ni löst era barnsjukdomar med nya 2.0, om inte, när man blir tvingad "så sent som möjligt", - byter vi då till en annan operatör. Enkelt.


  • Niklas Fredriksson Vimla 2.0

    Spamming från Vimla om 2.0.

    Får sms på sms om att jag ska boka tid för simkortsbyte.

    Då är det ju bra om man fått ett nytt simkort till Vimla 2.0 i brevlådan först?!

    Sen har jag läst tillräckligt här på forumet för att förstå att Vimla 2.0 är den sämsta skiten sen man fick bära runt på mobilen i en skottkärra.

    Så jag byter inte SIM-kort förrän jag blir tvingad. Har det då inte hänt något i Vimlas ofattbart dåliga experiment byter jag givetvis operatör före jag byter till obrukbar skit. Det är 2019, man förväntar sig bättre.

  • Niklas Fredriksson Utomlands

    @Asawi

    Tack för snabbt svar!

    Jag förstår det. Tanken är ju att Vimla är en operatör som står ut bland de större jättarna (som skiter fullständigt i kunden utan bara vill tjäna pengar).

    Kanske är något att göra åt i framtiden?

    Hur vet jag inte, det vet nog ni bättre.

  • Niklas Fredriksson Utomlands

    var på väg till ett icke-EU-land och visste att surfen var dyr. Landade och startade mobilen från flygplansläge.

    Gick direkt in i inställningar för att stänga av mobildata. Under tiden trillade det in några whatsappmeddelanden vilket gjorde att jag ofrivilligt använde surf. Öppnade inte ens upp whatsapp eftersom jag tänkte att då har jag ju inte använt surf aktivt.

    Men Vimla debiterar mig för data utomlands för något jag inte kan påverka. (Eller jo visst jag kunde ju stängt av mobilsurf i inställningar i Sverige).

    Värdelöst.

  • Niklas Fredriksson Teknisk Support

    @raj55

    Jag valde Vimla pga användarvänligheten och Telenors nät samt billigast på marknaden.

    Nu halkar Vimla efter vad gäller priset.

    Hallon erbjuder 6 gig för 149kr och 4 gig för 99kr.

    Jag betalar just nu 100kr för 4 gig men det är efter 5 tipsningar. Kunder jag fixat till Vimla.

    Det är dags att sänka priset Vimla - annars är risken stor att både jag och de kunder jag fixat börjar snegla åt konkurrenterna. Gör en av oss det förlorar båda tipsrabatten och då är det i rullning..


  • Niklas Fredriksson Abonnemang

    Hade samlat på mig typ 90 gig och nu har jag blivit bestulen av Vimla på 60 gig. Har 31 gig kvar.

    Vad händer