• nikeee Vimla 2.0

    @Emil_Vimla men ni har hållt på med den nya plattformen i över 2år nu och fungerar fortfarande inte perfekt. Och istället för att införa tvillingkort, e-sim, voWifi och voLTE så utvecklar ni nån filterapp som INGEN har efterfrågat. Ni har blivit omsprugna av ALLA andra operatörer. erat snack om att ni bryr er om oss kunder är bara skitsnack. Om ni gjorde det så skulle ni ge oss det VI vill ha.När jag skulle skaffa mobilabbonemang till min dotter strulade ni så mycket att det var omöjligt att få igång nåt hos er, så hon kör på Hallon istället.


    Nä, ni har LÅNG väg kvar

  • nikeee Vimla 2.0

    Pga Vimla aldrig inför några nya efterfrågade funktioner. Bla wifi-calling och voLTE så blir det nu ett byte till annan operatör


    Ni ska ha en ny och fin plattform, men har varken e-sim, tvillingkort, wifi-calling eller voLTE

  • nikeee Vimla 2.0

    @Alex_Vimla Ja ni är ju inte snabba på att fixa era buggar. Det är över 2 månader sedan jag skrev om detta fel

    https://forumet.vimla.se/topic/3601/sms-till-71xxx-verkar-inte-fungera

    Men ni är väl fullt upptagna med att utveckla eran filter-app och att spamma folk med sms om att byta till 2.0

  • nikeee Teknisk Support

    @Isabelle_vimla

    Kan ju vara bra att informera om det. Tex få ett svar tillbaka att SMS'et inte går att skicka för att betalnummer är avslaget.


  • nikeee Teknisk Support

    @Isabelle_vimla


    Varför ska jag aktivera betalnummer?? Det är inte ett betalnummer som jag skickar till

  • nikeee Teknisk Support

    Jag har under några månader skickat flera SMS till 71XXX nummer för att avsluta SMS-utskick från företag. Bla City Gross och ATG. Men SMS-utskicken fortsätter så undrar om man inte kan skicka till 71XXX med Vimla. Jag har Vimla 2.0 om det gör nån skillnad

  • nikeee Teknisk Support

    @Spotify kan du dela med dig av din kombinerade surf och mms apn?

  • nikeee Teknisk Support

    @Alex_Vimla

    Men att inte få rätt APN måste väl skapa massor av extra supportärenden för er?

    Och eran support fungerar för tillfället skitkass

    Ni svarar inte alls på Facebook eller via mail och ska man chatta med er så är det jättelång kö och ni lyckas ändå inte lösa problem

  • nikeee Teknisk Support

    Men jag trodde grejen med betatestet var att få ordning på allt. Men tydligen så är det fortfarande betakvalitet även på dom nya simkorten

    @Alex_Vimla sa i [Kan inte surfa efter simkortsbyte](/post/18423):

    >

    @nikeee precis som @MikaelE skriver så är det en ny plattform och vi jobbar fortfarande på att få samtliga bitar på plats. Tills vi får det ordnat så måste man oftast manuellt ställa in APN-inställningarna via den guiden som @MikaelE länkar till.

    @Sven Självklart så har vi stött på lite strul, däremot så anser jag att vi gjort väldigt mycket bra också. Självklart så jobbar vi alltid mot att minimera strul för framtiden.



    /Alex

  • nikeee Teknisk Support

    Men varför skickar Vimla ut fel APN? Jag får service.telenor.se till min Oneplus 6