• Niclas Abonnemang

    @Gustav_vimla

    Så data som jag betalt för och som jag kunde spara så länge jag ville enligt era villkor när jag köpte den ska ni nu ta från mig?

    Det var inte det avtalet som jag skrev på.


    Hur kommer det sig att ni är tvingad att genomföra den här ändringen men ni är inte tvingad att hålla dom löften som ni givit tidigare?


    Det här känns skit.

  • Niclas Allmänt

    @Petter sa i [Nu ändrar vi priserna \(och lite annat\)\!](/post/16283):

    >

    Vi har lagt många timmar på att hitta den metod för detta som inte påverkar våra medlemmar negativt, och det vi kunde konstatera är att data som inte använts på 12 månader i princip aldrig används över huvud taget. De som har en ihopsparad pott som är 12 månader eller äldre hamnar nästan aldrig i en position där den 12 månader gamla potten behöver användas och därför har vi bedömt att påverkan kommer bli väldigt liten i det normala användandet.

    Dessutom hoppas jag personligen att detta kan vara en ögonöppnare för de som kanske betalar för mer data än vad de behöver att sänka sin abonnemangsnivå och istället spara sina faktiska pengar istället för att bygga upp en datapott hos Vimla.



    Jag blir drabbad jag hade abonnemang med mer data än vad jag behövde jag sparade ihop 50GB och har nu minsta abonnemanget och jag förbrukar ca 3gb i månaden. 31 Mars 2019 borde jag ha ca 35GB i potten men den 1 April så har jag 0 och mitt abonnemang är för litet för mig så jag tvingas att uppgradera.

    Jag är knappast ensam om att ha lagt upp abonnemanget så.

    Men visst har det varit en ögonöppnare för mig, Vimlas löften ska man inte lita på.

  • Niclas Abonnemang

    @Charles-Frederick-Crane


    Ja jag förstår inte själv vad dom tror att dom ska tjäna på det?

    Dom säger att potter som legat i minst tolvmånader används nästan aldrig, en konstig ursäkt för en pott som inte används kostar inte vimla nånting.

    Jag är helt övertygad om att det är min och mångas andra strategi som ligger bakom deras fall vi tog sign on bonusen på 25 gb och sen signade vi upp oss för ett större abb än vi behövde under dom första 3 månaderna för att spar ihop en GB pot och sen gick vi ner så mycket det gick och levde på potten.

    Men nu säger vimla att vi bara snackade skit för att lura till oss kunder den evighetsbonusen som ni betalat för är inte värd en enda krona idag.


    På papperet så kan dom kanske tjäna lite mer pengar men dom verkar helt ha glömt sin goodwill.

    Jag har skrapat ihop 5 kunder till Vimla och dom har skrapat ihop ännu fler bara mitt "medlemskap" har bidragit med säkert 100 kunder men nu pissar vimla på oss och bryter sina löften och som jag ser det så, till och med ljuger dom om anledningen.


    Det blir inga fler rekommendationer från min sida och första april 2019 så blir det nästan helt säkert en ny operatör för mig.


    Vimla den som kom med den här idén borde ni omplacera till att städa källaren, till det så har kanske den personen tillräcklig kompetens.

  • Niclas Abonnemang

    Vi hade den här diskussionen i våras, och nu börjar ni om igen. Ni har verkligen kämpat hårt för att bli av med mig som kund. Och nu tror jag faktiskt att ni har lyckats.

    När jag kommer hem från jobbet ikväll så kommer jag att söka efter ett nytt abonnemang.