• mlo Teknisk Support

    @Loppan60

    Ja, Vimla 2.0 har tyvärr slagit sönder många basfunktioner. Leveransrapporter funkar inte längre, samtal funkar oftast men inte alltid, som du kanske sett på det här forumet den senaste veckan. Vissa nummer går inte att ringa. Osv. Allt sånt funkade förut.

    Det är tråkigt. Särskilt som det är oklart hur Vimla 2.0 är bättre än Vimla Classic. Vi är flera som har frågat varför man bytt system. Svaret är att det kommer bli bättre med det nya systemet men vi har inte fått reda på vad som kommer bli bättre eller hur.

    Den förbättring som skett hittills är att dataanvändning ska uppdateras snabbare på Mitt Vimla och i appen. Det är såklart bra men inte värt försämringarna i övrigt. Och så Vimla Filter såklart, men även där är det svårt att se nyttan. Som du säger själv kan de flesta telefoner redan blockera oönskade samtal.


  • mlo Teknisk Support

    @Sven

    Jag förstår. Jag trodde det var en fråga på temat 2.0-funkar-ju-inte-trots-att-ni-säger-att-allt-är-fixat.

    Kanske symptomatiskt att jag läste frågan så? :)

    My bad.


  • mlo Teknisk Support

    @Sven

    För att vara rättvis, normal surf funkade ju även här. Och det var säkert det Vimla menade när de sa att de gamla inställningarna nu skulle funka även med Vimla 2.0.

    Det problem Peter stötte på verkar ha varit en specialare.

    Den viktiga frågan nu kanske är, är Vimlas rekommendation fortfarande att man ska använda de gamla inställningarna även med 2.0? Och hur kommer man i så fall åtgärda det problem som Peter hade?

    Eller kommer Vimla återgå till att rekommendera nya inställningar för 2.0?

  • mlo Utomlands

    @Cecilia-Tofterö

    Förstår. Vi får se vad Vimla svarar.

  • mlo Utomlands

    @Cecilia-Tofterö

    Jag förstår din frustration men tänker samtidigt att det är det som är dealen med lågprisoperatörerna. Du betalar mindre men får samtidigt sämre tillgång till kundtjänst och minskad flexibilitet.

    Som sagt, jag förstår dig och hade själva varit precis lika frustrerad. Men om du är beroende av telefonen, bra kundtjänst och flexibilitet i jobbet så är det nog, som Borgus säger, en bra idé att leta efter abonnemang någon annanstans.

    Jag skulle satsa på Telia eller Telenor. Men då får du såklart också betala för den extra trygghet du får.

  • mlo Abonnemang

    @Rolf-Evert-Carlsson

    Du måste använda din egen tipslänk. Finns inget annat sätt att få tipsrabatten. Men det är väl inte så krångligt?

    Håller med om att det är synd att det inte går att få dubbla sim-kort men nu får du ju i alla fall dubbel tipsrabatt. Alltid något.

  • mlo Abonnemang

    @Gustav-Lundgren

    Med tillägget att har du 100GB-abonnemanget sparar du ingenting. Det är bara på de andra abonnemangen man kan spara data.

  • mlo Appar

    @Alex_Vimla

    Det ser rätt ut på Mitt Vimla. Provade att rensa cache och data för appen men det hjälpte inte. Ser fortfarande fel ut.

    Jag kör Android.


  • mlo Appar

    Se skalan till vänster. Har jag gjort av med 4 eller 4 GB?

  • mlo Allmänt

    @Sven

    Så kanske det är. Nåväl, jag har fått svar på min ursprungliga fråga. Tack alla!