• mlo Teknisk Support

    @Kenth-Svartberg

    Har du Gmail kan du sätta in en extra punkt eller flytta punkten så räknas det som en ny mailadress.

    Till exempel kenth.svartberg@gmail.yyy räknas som en adress, men kenths.vartberg@gmail.yyy räknas som en annan.

    Då slipper du skapa ny adress och all post kommer komma till samma mailkonto hos dig.

  • mlo Betalning/Faktura

    @Asawi

    Brs tillägg, missade det. Har själv tyckt (och också påpekat) att det är missvisande att skriva att man får ringa fritt inom EU när det kostar att ringa från Sverige till ett annat EU-land. Även Sverige är en del av EU, alltså ringer man inte helt fritt inom EU.

    Man roamar fritt, man ringer inte fritt. Det är skillnad.

    @Ritva-Hakola, du kan läsa mer här: https://vimla.se/eu/


  • mlo Betalning/Faktura

    @Ritva-Hakola

    Du har fria samtal INOM EU, men har du ringt från ett EU-land till ett land utanför EU så får du betala. Kan det vara det som har hänt?

  • mlo Utomlands

    Då får man inte med sig sitt svenska nummer. Jag försökte den lösningen när jag åkte iväg för tre veckor sedan och bad Vimla vidarebefordra mina samtal till mitt utrikiska nummer. Då hade jag i alla fall fått fram samtal, även om inte SMS. Men Vimla kan tydligen inte vidarebefordra till utländska nummer så det gick inte det heller.

    Det du föreslår Borgus löser ju dock problemet om man bara är ute efter surf. Fast dumt att det ska behövas eftersom man redan betalar för tjänsten genom Vimla.

    Kanske kan Vimla ersätta sådana nödvändiga extra kostnader på nästa faktura? Kostnaderna uppstår ju för att Vimla medvetet valt att försämra tjänsten utan att fråga oss om vi är ok med det.


    @borgus sa i [Tyskland \- en död zon för Vimla 2\.0](/post/29134):


    Köp ett tyskt kontantkort under tiden.

  • mlo Vimla 2.0

    @Gunnar-Eikman

    Jag tror inte problemet är supportpersonalen. De verkar duktiga och kunniga. Jag har fått bättre hjälp här än av många andra företag, särskilt andra IT-företag.

    Problemet är snarare att supporten är kraftigt underdimensionerad och att Vimla inte får ordning på sina system (fakturering funkar inte, Mitt Vimla går långsamt, appen går ofta inte att logga in i, det tar dagar ingen Mitt Vimla/appen visar rätt efter ett månadsskifte, Vimla 2.0 är en ofärdig produkt, roaming funkar dåligt, etc etc.) vilket såklart belastar supporten än mer.


  • mlo Buggar

    @Emil_Vimla

    Tack. Och när du ändå pratar med dem, be dem kolla på det här också https://forumet.vimla.se/topic/5004/fel-på-knappen...

  • mlo Buggar

    @Michael-Fam

    Chrome här också. Händer både på min Windows 10-dator och på min Android-telefon.

    @Viktor_Vimla ping.

  • mlo Buggar

    Sedan nya hemsidan lanserades måste jag på flera undersidor godkänna kakor om och om igen. Det är som om mina godkännanden glöms bort. Konstigt nog inte alltid, men definitivt oftast. Ett exempel på en sida där det glöms bort är mitt.vimla.se.

    Är det fler än jag som upplever detta?

  • mlo Teknisk Support

    @Carolina-Bellenger

    Tack. Har läst på kring kategorierna. Spontant tänker jag att man skulle kunna ha större framgång med "Säljmetoden är olämplig" (vilseledande information) eller "Marknadsföring" (informationen om kvalitet eller pris är felaktig eller missvisande). Som kund bör man ha rätt att anta att en mobiloperatör ska kunna sköta fakturor, roaming och inte minst att alla samtal kopplas fram så länge man har täckning.

    Återkoppla gärna om du hör något från Konsumentverket, vore spännande att se hur de resonerar.

  • mlo Teknisk Support

    @Carolina-Bellenger

    Av ren nyfikenhet, får jag fråga vad du anmälde dem för?