• mlo Teknisk Support

    @Andyman

    Lustigt. Hos mig är klockslagen rätt i appen men fel på Mitt Vimla. Det anmälde jag för övrigt för flera månader sedan men inget har hänt där.

    Jag har en Android, kan det spela in? Vilken app använder du?

  • mlo Abonnemang

    @Motaz

    Nästa gång du skriver är det bra om du är tydlig med sådant, då kan du få ett relevant svar från början.

    Enklast är om du kontaktar chatten.

  • mlo Abonnemang

    @Motaz

    Nej, det är samma för studenter, 20 GB (åtminstone för standardstudentabonnemanget, sen kan det finnas specialerbjudanden jag inte känner till).

    Studenterbjudandet ger mer data varje månad men startbonusen är densamma. Se beställningssidan.


  • mlo Betalning/Faktura

    @Borjeg

    Du har låst fast dig vid en viss tolkning av begreppet ägarskap. Din tolkning är absolut inte felaktig men den är ovanligt strikt och, viktigare, bara en av flera möjliga tolkningar.

    Det är inte alls ovanligt att prata om att en anställd eller avdelning inom ett företag äger ett projekt eller en produkt, även om det projektet eller produkten inte är en separat juridisk person.

    Det är fullt möjligt och helt rimligt att Vimla som produkt beställts av och ägs av företaget Telenor i just den bemärkelsen. Och det är helt rimligt att prata om ägarskap i så fall, även om Vimla inte är en egen juridisk person.

    Det kan till och med ha ingått i beställningen att Vimla ska fungera som ett eget företag med egna betalningslösningar etc.

    Om det är smart eller inte av Telenor att konstruera Vimla på det sättet kan diskuteras men det är en annan fråga än om Vimla ägs av eller är en del av Telenor. Den frågan handlar om vad man lägger i begreppet ägarskap och din tolkning av det begreppet är inte den enda möjliga.

    Frågan är heller inte särskilt intressant för diskussionerna här. Låt oss släppa den och fokusera på något som spelar roll.

  • mlo Betalning/Faktura

    @Sven

    Fast då med alldeles för mycket handpåläggning. När kundbasen växte höll faktureringen på att äta upp allt annat.

    Så tanken att lägga ut fakturering till proffs var inte dum. Det som var dumt var att man valde ett företag som är allt annat än professionella.

  • mlo Utomlands

    @Alex_Vimla, tack för tydligt och lugnande svar!

  • mlo Utomlands

    Nu med klargörandet vet vi ju att Ida menade var. Det handlar ju om roaming alltså var telefonen fungerar utomlands.

    Tack för klargörande @Ida_Vimla men du missade den frågan jag själv tycker är viktigast: kommer ni tvångsflytta oss till nya plattformen innan alla avtal etc. är på plats? Eller kommer man kunna ligga kvar på gamla plattformen tills allt funkar lika bra på den nya som på den gamla?

  • mlo Betalning/Faktura

    Oops. Bra där @Asawi.

  • mlo Betalning/Faktura

    @Anders-Åstrand

    Som sagt, bäst är om du kontaktar Vimla på chatten. Du kan också maila men de är ruskigt slöa på att svara på mail. Här dyker de upp ibland men du kan inte räkna med att du får hjälp genom den här kanalen.