• mlo Betalning/Faktura

    Det jag menade är att de inte valt bort det, de har bara inte kommit dit än. Tyvärr har ju Sven rätt, det lär dröja innan något händer.

    Jag missade inledningen på ditt inlägg. Att du fick löfte om att det skulle funka innan det funkar är naturligtvis oacceptabelt.


    @Fredrik-Borg sa i [Billogram erbjuder e\-faktura, men inte för Vimlas kunder](/post/32180):

    >

    Att inte utveckla något man vet är efterfrågat är definitivt ett val @mlo.

  • mlo Betalning/Faktura

    @Fredrik-Borg

    Vimla har tidigare sagt att E-faktura kräver utveckling från deras sida. Kanske måste de leverera betalfilerna i ett format de ännu inte kan skapa, jag vet inte. Hur som, de har inte bara "valt bort" som Billogram sa.

  • mlo Teknisk Support

    @Lena-Nyman

    Beror på vilken driftstörning du menar. Vimla har ju haft inte mindre än tre störningar idag varav åtminstone två ska klassas som driftstörningar.

    Utöver den som S.L länkar ovan har det också varit problem att ringa/ta emot samtal och att skicka SMS. Den störningen ska vara löst, läste jag någonstans.

    Dessutom har ju Vimla haft en störning med debitering av SMS, även om det kanske inte ska kallas driftstörning. Även det ska vara löst och de kunder som drabbats ska kompenseras på nästa faktura.

    Tre störningar på en dag alltså...

  • mlo Allmänt

    @Lotta-Larsson

    Du är inte ensam, se här till exempel:

    https://forumet.vimla.se/topic/5580/betalt-f%C3%B6r-sms

    Vimla verkar ha ställt till det. Förhoppningsvis kan de reda upp det hela under morgondagen.

  • mlo Teknisk Support

    @OlleS

    Det kommer inte att fortsätta minska i all evighet. Har du 6 GB per månad och gör av med 1-2 så kommer din sparade data så småningom att stabilisera sig runt 48-60 GB. Plus eventuell extradata.

  • mlo Buggar

    @Emil_Vimla

    Nu är det ännu värre! Jag får upp en stor blaffa som jag inte ens kan klicka bort. Det går inte att gå vidare:

    Detta med senaste Chrome på Windows 10. Med IE så ser jag knappen "Jag godkänner alla cookies" men den andra knappen är bara mörkgrå. Ingen text.

    På telefonen funkar det (senaste Chrome, senaste Android).

    Jag har rensat cache och kakor, det gjorde ingen skillnad.

    Konstigt nog funkar det som det ska om jag öppnar i inkognito-läge med Chrome.

  • mlo Teknisk Support

    @OlleS

    Om du har 6 GB per månad och bara gör av med 1-2 kommer det inte fortsätta minska för alltid. Att det minskar nu beror förmodligen på att du hade mycket data sparad när Vimla satte en 12-månadersgräns på data. Som sagt, kolla fliken "Sparad data" på ditt Mitt Vimla så klarnar det nog.

    Men jag håller med dig, Vimla har verkligen gjort det här onödigt komplicerat.

  • mlo Vimla 2.0

    @Jan-Ingvar-Kjellsson

    Det var ju ändå bra. Jag blev särskilt oroad av det som sägs om röstbrevlådan här:

    https://www.mobil.se/nyheter/test-vimla-20-framtid...

    Om det skulle vara något som hörs av den som ringer in skulle man ju knappast kunna använda röstbrevlådan i seriösa sammanhang.

  • mlo Vimla 2.0

    @Jan-Ingvar-Kjellsson

    Det är tyvärr mycket som fungerar sämre med 2.0. Det hade varit klädsamt om Vimla tydligt hade informerat sina kunder om det men det gör de inte.

    En fråga av nyfikenhet, jag har förstått att röstbrevlådan är sämre för dig som ska lyssna av den men är den sämre/annorlunda också för den som ringer upp och får lämna ett meddelande?

  • mlo Abonnemang

    @Gunlög-Nordlöf

    Aha, då missförstod jag dig. Det borde Vimla kunna lösa åt dig. Om de inte reagerar här i tråden imorgon är det bästa om du tar kontakt med dem via chatten, alternativt mailar om du inte har bråttom.