• mlo Abonnemang

    @Spotify

    Det har jag missat. Så bra!

  • mlo Abonnemang

    @MikaelE

    Fast öppettiderna som står där är väl fel? Om inget ändrats senare dagarna är chatten bara öppen 13-17. Så står det också på andra ställen på sajten.

  • mlo Utomlands

    @Spotify

    Om det är tester i ett sent skede, när man har goda skäl att tro att allt funkar, så är det väl inte så konstigt? Det är ju bättre att släppa på under några timmar eller någon dag och sedan utvärdera än att vänta till stora lanseringen och köra allt på en gång. Inte mycket konstigare än att Facebook testar nya algoritmer på ett urval av kunder, för att ta bara ett välkänt exempel.

    Det är värre när man går live med en helt uppenbart ofärdig plattform.

  • mlo Teknisk Support

    Jag tror att det är ett misstag av Vimla att hålla på lanseringen av nya bra tjänster till efter det är migreringen är klar. Om man istället såg till att VoLTE/VoWiFi och kanske eSIM funkade med nya plattformen så skulle den nya plattformen faktiskt erbjuda något som den gamla inte gör, och fler skulle självmant byta.

    Nu blir bilden istället att Vimla tvingar över kunderna till något som inte funkar som det ska och sen, alldeles för sent, försöker komma ikapp konkurrenterna med sådant som släpat efter länge.


  • mlo Utomlands

    @Johnathan-Mattsson

    Nej, Vimla erbjuder inga sådana möjligheter.

    Priser för Sydkorea hittar du här, men det kanske du redan visste:

    https://vimla.se/priser?country=Sydkorea

    Spännande resa, hoppas du får en bra tid där borta!

  • mlo Betalning/Faktura

    @Johan-Arne-Ingelsson-Nykvist

    Jag tror inte att det är svårt för någon att själv hitta alternativ och ingen har sagt att hela livet går åt skogen. Men tvillingkort är ju ändå efterfrågat av många så det är ju bra att Vimla planerar att ta fram det.

    Du får gärna tycka annorlunda men att argumentera med överdrifter leder sällan framåt.

  • mlo Buggar

    @Anna-Tomas-Clayton

    Vem man ringt och SMS:at har man inte kunnat se på över ett år. Att ta bort den informationen var Vimlas svar på GDPR.

    Kan du inte kolla i telefonens samtals- och SMS-loggar istället?

  • mlo Teknisk Support

    @Klas-Lagerlund

    Vimla är extremt långsamma på att besvara mail. För mig tog det två veckor nyligen. Har du inte bråttom är det ju bara att vänta.

    En möjlig förklaring är att du hade gammal data som gick ut. Jag blev nyligen av med bland annat de 20 GB jag fick som välkomstpresent för fyra år sedan, men tydligen aldrig använde. I mitt fall försvann datan den 17 juli.

  • mlo Abonnemang

    @Ida_Vimla

    Frågan var hur hon kan ha förbrukat 10 GB en specifik månad och ändå ha 1 GB sparad surf från den månaden, när hon bara har 6 GB per månad.


    @Britt-Inger-Johansson180, nu jobbar jag ju inte på Vimla så jag kan inte veta säkert, men jag har en möjlig förklaring.

    När det nya systemet för hur data dras infördes så begränsades också hur länge man kan spara data till som längst 12 månader.

    För att omställningen inte skulle bli för tuff fördelade Vimla ut all "utgången data" över de senaste 12 månaderna.

    Kanske kan det förklara? Om du hade 12 GB data som var äldre än 12 månader borde du ha fått 1 GB påslag på varje månad det senaste året.

    Ungefär så var det de gjorde. Jag minns inte detaljerna.

  • mlo Teknisk Support

    @Sven

    Det var det lilla. I forumet hjälps vi åt, som någon klok person brukar säga.