• mlo Betalning/Faktura

    @Sam-Ang-Iam-Ram

    Har du ett nytt abonnemang? De första tre månaderna betalar man bara halva priset (men får full tipsrabatt) så det skulle förklara kostnaden.

    Har du haft abonnemanget längre än så låter det som att något är fel. Kolla med chatten under kontorstider så kan de hjälpa dig där om ingen snappar upp ditt ärende här.


  • mlo Abonnemang

    Vimla har i andra trådar varit tydliga med att ingen kommer tvingas byta till nya plattformen förrän "alla roamingavtal" finns på plats, där alla betyder alla de som finns idag på gamla plattformen. Misstänker att det kan dröja ett tag.


    Se inlägg från Alex t.ex. här https://forumet.vimla.se/topic/3130/bluffsms/6 eller här https://forumet.vimla.se/topic/2942/vimla-inte-l%C...

  • mlo Teknisk Support

    @Caroline-Johansson

    Vimla byter plattform vilket innebär att alla så småningom måste byta simkort. Men byt inte förrän du måste. Det nya simkortet strular (se frågor här på forumet) och Vimla saknar fortfarande roamingavtal med över 100 länder inkl. t.ex. Tyskland, Israel, Brasilien, Marocko, Ryssland. Nästan hela Afrika saknas från listan över fungerande länder plus hela Sydamerika och stora delar av Asien, se https://support.vimla.se/articles/article/i-vilka-...

    Jag hör till dem som brukar ha tålamod med Vimla men att de pressar på folk nya simkort innan de ens fått till fungerande roamingavtal är skandal. För att inte tala om att de verkar ha stora problem med MMS och annat med de nya simkorten.

    Så vänta med bytet om du kan.

  • mlo Nummerflytt

    @Borjeg

    Ingen har sagt att Telenor sagt upp några avtal. Det här påverkar dessutom inte de som har Telenorabonnemang. Det är Vimla som utvecklar en egen plattform och alltså behov av nya avtal för Vimlas plattform.

    Jag vet att det är viktigt för dig att säga att Telenor och Vimla är samma företag men man kan ha olika plattformar inom samma företag/koncern och det är det som händer nu. Med Vimlas plattform behövs nya avtal, så har Vimla förklarat det tidigare.


  • mlo Appar

    Det är en liten detalj men värt att lyfta ändå.

    Den rad i Androidappen där man väljer att visa data, samtal eller sms behövs inte. Istället kan ni göra raden längre ned där ni sammanställer förbrukningen klickbar.

    På så sätt spar ni skärmutrymme och får som bonus en app som ligger närmare hur det funkar på Mitt Vimla.

    Vet inte hur det här ser ut/funkar i iPhoneappen.

  • mlo Buggar

    Det här är det inte åtgärdat. Kan ni kika på det igen?

    @Isabelle_vimla kanske?

  • mlo Abonnemang

    @CoffeeTears

    Det ska gå att betala kostnader man drar på sig hos Google Play via sin telefonräkning. Jag har gjort det och betalningsmetod anges då som Telenor Sverige AB.

    Vimla har tidigare sagt att har man tipsrabatt över när abonnemanget är betalt så dras kostnaden från tipsrabatten. Så MickeMM beskriver ska funka, om nu inte Vimla har ändrat något (men då borde de ju ha kommunicerat det kan man tycka).

    I övrigt håller jag med dig. Det blir så mycket trevligare här om folk tänker på vilken ton de använder när de skriver.

    Och @MickeMM, om inte chattiderna funkar för dig kan du ju alltid maila till Vimla.

  • mlo Utomlands

    @Mårten

    Jag har inte påstått att du fabulerar. Jag har ingen som helst anledning att ifrågasätta din upplevelse. Jag har för övrigt själv varit med om samma strul och det hände aldrig innan jag bytte från Telia till Vimla. Jag håller med dig, det är irriterande.

    Det jag ifrågasatte var Magnus påstående att roamare skulle vara fripassagerare som inte genererar intäkter. Det stämmer helt enkelt inte. Visst genererar roaming mindre intäkter idag än för ett par år sedan men en normalanvändande roamare genererar fortfarande större intäkter än en inhemsk användare.

  • mlo Utomlands

    @Magnus-Wester

    Nej, så är det inte. Du och jag som användare betalar ingenting för roaming men Vimla måste fortfarande betala för vårt användande när vi är ute och reser. Det är därför t.ex. Vimla inför en maxgräns på 10 GB surf när vi användare är utomlands.

    Så operatörerna i de länder vi reser till borde snarare lägga extra krut på att få oss att använda våra telefoner. Ingenting får oss att inte vilja använda dem och operatörerna får mer betalt ju mer vi surfar och ringer.

    Här har du priserna om du är intresserad:

    http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-193_en....


  • mlo Teknisk Support

    @Melkersson

    Den nya plattformen ger Vimla mer kontroll över sina abonnemang.

    Bland annat kommer det resultera i snabbare uppdatering av förbrukning i Mitt Vimla/appen.

    Ett annat exempel är den nya funktionen Vimla Filter, se sim.vimla.se.

    För min del är detta inget som lockar. Andra kanske tänker annorlunda.