• Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Rolf-Conny-Sjöholm Simkortet ser inte ut att ha registrerats som utskickat ännu. Det bör ske inom kort, avvakta lite så ska du sedan få ett sms med info om aktivering av simkortet.

    Om detta ej sker under veckan får du gärna kontakta supporten med simkortsnumret (står på baksidan av det lilla chippet) så får vi kika på detta!

    Mvh Mimmi



  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Nils-Mikael-Wisén Okej, jag förstår! Då ska vi självfallet ordna nummerflytten.

    Jag har skickat dig ett mail om detta då vi behöver hantera personuppgifter.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Magnus-Andersson102 Gör en omstart av telefonen om 5 minuter så ska det hoppa igång :)

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Siv-Elisabet-Karlsson Ser att du kontaktade oss via chatten och kunde felsöka detta. Jättebra!

    @Magdalena Ser att även du har varit i kontakt med oss i chatten och fått en uppdatering för nu.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @kmg Gör en omstart av telefonen nu så är surfen igång igen :)

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Sofia-Petersson Du kommer få ett sms med info om vilken dag ditt simkort aktiveras framöver! :) Tills dess kan du avvakta, ditt nuvarande sim fungerar som vanligt tills vidare.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Nummerflytt

    @Nils-Urban-Olav-Jansson Ursäkta sent svar i tråden!

    Jag kan se att du har chattat med oss angående detta. Jag har nu kollat med en tekniker på nytt, och numret ska nu fungera bra på ditt Vimla-sim. Gör en omstart av telefonen är du snäll!
    Återkom gärna till mig om problem ännu kvarstår.

    Vi har ingen telefonsupport utan nås per mail, chatt och Facebook!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @clabbe69 @Isolde-Henrietta-Löfvenholm Även er surf är nu aktiv, gör en omstart av telefonen! :)

    @Eva-Nilsson74 Vi undersöker detta som en ev bugg för tillfället!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Inger-Elisabeth-Torstensson!

    Ursäkta sent svar! Då har även du max antal signaler innan röstbrevlådan :)

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    @Nils-Mikael-Wisén För att ett nummer ska kunna flyttas från en operatör till en annan behöver personnumren på abonnemangen matcha för att nummerflytten ska godkännas.
    Nekas den då abonnemanget står på en annan person hos den andra operatören, kan detta lösas genom att ni fyller i en fullmakt som finns på vimla.se/fullmakt

    Information om att en nummerflytt har nekats och varför skickas till din mail när vi fått besked från den andra operatören, vilket har gjorts i ditt fall.

    Alla abonnemang är aktiva från start och har därför ett tillfälligt nummer. Detta byts sedan ut till ditt riktiga nummer när nummerflytten är godkänd och har genomförts.

    Jag kan se att du varit i kontakt med supporten och fått guidning till en lösning för att få över ditt nummer. Om du ej önskar behålla abonnemanget hos Vimla kan detta avslutas på mitt.vimla.se > inställningar > avsluta. Numret som då efterfrågas är det just nu aktiva numret på abonnemanget - vilket då är det tillfälliga numret.

    Jag har strukit fakturan som skickats ut för februari, då abonnemanget är oanvänt och min uppfattning är att du ej vill ha kvar abonnemanget?

    Har du fler funderingar är du varmt välkommen tillbaka!

    Mvh Mimmi