• Mimmi_vimla Abonnemang

    Hej @Francisco-Barrios-Pinto!

    Jag har aktiverat ditt simkort nu! Gör en omstart av telefonen om 15 minuter så är det good to go sedan.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Abonnemang

    Hej @Kushtrim-Bajqinca!

    Jag har aktiverat ditt simkort nu, gör en omstart av telefonen om 15 minuter så är det good to go!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Örjan-Eskilsson!

    Jag har fixat även ditt abonnemang. Gör en omstart av telefonen!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Joel-Vållberg!

    Kikade på ditt abonnemang och såg att dataalternativet inte aktiverats korrekt. Om du gör en omstart av telefonen nu ska det fungera fint!

    Skicka mig din sambos nummer i ett PM så gör jag detsamma på det abonnemanget.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Nummerflytt

    Hej @Axel-Gustav-Yséus!

    Jag misstänker att du råkat ut för det absolut vanligaste som uppstår vid operatörsbyte. Numret som legat på SIM-kortet har sparats i telefonens inställningar och har inte bytt tillbaka till ditt riktiga nummer efter nummerflytten blivit klar.

    Det är väldigt lätt att lösa med nedan steg. :)

    1. Gå in i Inställningar -> Telefon -> Mitt nummer

    2. Om det står fel nummer där, ändrar du det till rätt nummer

    3. Gå in i Inställningar -> Meddelanden -> Skicka och ta emot

    4. Kontrollera att det även där står rätt nummer och bara numret som ibockat och inte mailadressen.

    Testa och se så att det funkar genom att skicka ett meddelande till någon annan med iMessage. Om det inte funkar, gör så här:

    5. Gå in i Inställningar -> Meddelanden

    6. Stäng av iMessage

    7. Slå på iMessage

    Testa igen.

    Lycka till!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Johan-Carl-Gustav-Eriksson!

    Beklagar att du inte fått svar på ditt mail ännu.

    Jag har nu avbrutit nummerflytten och lagt in abonnemanget för avslut. Du kan kasta simkortet du får hem och du kommer självfallet inte debiteras något för abonnemanget!

    Mvh Mimmi



  • Mimmi_vimla Vimla 2.0

    Hej @Magnus-Erikshaag!

    Jag har tyvärr ingen information om lansering av wifi-samtal att lämna ut. Vi kommer gå ut med mer information så fort den finns!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Mazen-Abou-Jahjah217!

    Självklart kan vi skicka simkortet till en annan adress! Då vi behöver verifiera dig innan detta görs ber jag dig ta kontakt med supporten för att få detta ordnat.

    Enklast är via vår chatt som du når på vimla.se/kontakt 9-16 på vardagar.

    Mvh Mimmi



  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Jakub-Kollar!

    Ursäkta sent svar.

    Där har det blivit fel! Beklagar det. Jag har justerat fakturan så du nu endast debiteras för ett samtal.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hi @Quang-Truong-Ho!

    Sorry for the late reply in this thread!

    To transfer a subscription to a new name you need to fill in an "överlåtelse". This can be found on vimla.se/overlatelse.

    Just fill in the required information, and then sign with mobile bankID. We will then take care of the transfer and contact the new owner of the subscription via email!

    Mvh Mimmi