• Mimmi_vimla Vimla 2.0

    Hej @Dennis-Tang , @borgus , @Snoopy32 & @mlo

    Jag har svarat i denna tråd https://forumet.vimla.se/topic/5429/sluta-med-terrorn/10

    Låser därför denna, så vi har en samlad diskussion i en tråd.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Vimla 2.0

    Hej @Snoopy32, @S-L, @Sven & @borgus

    Ursäkta att svar har dröjt i denna tråd.


    Anledningen till att dessa sms skickas ut är för att vi vill att så många som möjligt byter över till Vimla 2.0, så snart som möjligt.

    Den gamla plattformen kommer stängas ned. Vi har ingen deadline, men vi ser heller ingen anledning att dra ut på det. Alla som använder Vimla kommer behöva byta till 2.0 om man vill fortsätta använda Vimla.


    Om man finner dessa sms outhärdliga kan man stoppa de. Går man in på vimla.se/sim > byt till ett 2.0-sim > och sedan väljer "så sent som möjligt" som månad att byta simkort. Då kommer man inte behöva byta förrän i det absoluta slutskedet.
    På detta sätt behåller ni det gamla simkortet så länge det går - samt slipper dessa sms.

    Med andra ord skickas de inte utan möjligheten att stoppas. Det kan jämföras med när man får sms-reklam där du kan välja att svara "stopp", men inte väljer att skicka iväg sms:et med "stopp" i. Då fortsätter sms-reklamen att skickas.

    "Stopp-smset" i vårat fall är att du väljer månad att byta sim i.


    Om man inte väljer att ta ovan action, kommer sms:en fortsätta att skickas tills man tar action.


    Vi tar alla problemanmälningar på stort allvar. Samtliga exempel vi ber om samlas in och skickas till tekniker, som undersöker det vidare.
    Kritik och feedback gällande nya plattformen tas även den vidare till rätt avdelning.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Peter-Erikson,

    Aktivering av abonnemanget hade fastnat i systemet. Ber om ursäkt för detta!
    Om du gör en omstart av telefonen så ska det fungera fint nu.

    @Abdulmahdi-Sadoon-Kenani, jag har svarat dig i denna tråd: https://forumet.vimla.se/topic/5384/det-blev-v%C3%A4n-inge-vidare


    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Nummerflytt

    Hej @Kjell-Arne-Sjönneby247!

    Vad trist att ditt simkort inte kommit fram!

    Jag kan se att det skickades från oss den 11/11. Då jag behöver bekräfta din adress & vi ej ska skriva sådana uppgifter i ett öppet forum, har jag svarat på ditt mail även. Återkom till mig på mailen, så ska vi se till att lösa detta!


    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Hans-Bertil-Hellström!

    Koden till röstbrevlådan måste väljas medan du befinner dig i Sverige. Det går dessvärre inte att ställa in en kod från utlandet.

    Du når detta genom att ringa 888.


    Vi har en jättebra guide gällande detta på https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002073358-R%C3%B6stbrevl%C3%A5da-1-0


    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Abdulmahdi-Sadoon-Kenani!

    Nummerflytten nekades av den andra operatören. Du har fått ett mail angående detta, svara på det eller ta kontakt med chatten (vimla.se/kontakt 9-16) så hjälper vi dig!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Abonnemang

    Hej @Jan-Robert-Knutsen!

    Jag ser att du fått kontakt med en kollega på mailen. Jättebra!


    Det låg en blockering kvar i ett bakre system. Denna är nu borttagen. Efter en omstart av telefonen kommer det fungera fint igen.
    Beklagar detta krångel.

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Abonnemang

    Hej @Johan-Martin-Mellberg-Boson!

    Jag ser att ditt simkort nu är aktiverat, hoppas allt fungerar som det ska.

    Ska ta din feedback gällande chatt-knappen vidare, tack för det!


    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Utomlands

    Hej @opazo!

    Beklagar att det inte hoppar igång korrekt för dig!

    Kan du dubbelkolla så att dina apn-inställningar för internet stämmer?
    Testa även slå av/på dataroaming ett par gånger.

    Om inget av detta hjälper, ta kontakt med supporten i chatten (vimla.se/kontakt 9-16) så vi kan felsöka detta med dig!

    Mvh Mimmi

  • Mimmi_vimla Teknisk Support

    Hej @Gunilla-Cristiansson

    Vad tråkigt att det krånglar för dig!
    Jag har svarat på ditt mail, kika i din inkorg så löser vi detta tillsammans.

    Mvh Mimmi