• MikaelE Teknisk Support

    @Axa-Cronros @Oscar-Fehrm Det finns ett jättebra svar från @Alex_Vimla längre upp i tråden, ett inlägg från torsdag förra veckan, det är nog fortfarande vad som gäller om e-sim från vimla.


    @Alex_Vimla sa i [eSim kort](/post/19106):

    >

    Nu kan jag bara prata för oss och inte för andra operatörer. Men varför vi inte ger en tid på när detta kommer ske är just för att vi inte vet svaret på det och det känns inte schysst mot någon att höfta ut ett svar som sedan visar sig inte alls stämma, det skapar endast besvikelse.

    Självklart så kommer behovet av e-sim att växa med tiden, men i dagsläget är det ändå relativt få som eftersöker det (försöker säga det utan att förminska allting).

    Däremot så har vi ju självklart planer på att kunna erbjuda e-sim i framtiden, men jag tror vi får hålla oss ett tag till då det kräver mycket utveckling från vår sida och det finns andra pågående projekt som vi måste bli klara med också.


    /Alex

  • MikaelE Abonnemang

    @Annika-Sylvén Jag tror det är bäst att du direkt kontaktar supporten. Enklast och snabbast genom att chatta med de under morgondagen, chatten är öppen 09-17 (lunchstängt 12-13). Jag har redigerat bort ditt telefonnummer i inlägget ovan, då det inte är en bra idé och skriva ut i ett öppet forum.

  • MikaelE Idéer

    @Martin-Tejder Tror vimla sagt det tidigare att de rekommenderar att man väljer en högre datamängd istället. Det blir billigare för kunden om 1 gb kostar 45 kr, är det billigare och uppgradera sin datapott tillfälligt, ex och gå från 2 gb till 6 gb då får du 4 gb för 60 kr.

  • MikaelE Utomlands

    @Ingela-Lindefelt Här finner du priserna i USA: https://vimla.se/priser?country=USA

  • MikaelE Betalning/Faktura

    @Nils-Tommy-Nemvill Du anmäler dig till testet på sidan @Isabelle_vimla länkar till i sitt inlägg

  • MikaelE Utomlands

    @Veine-Nilsson Priser för detta finner du på: https://vimla.se/priser?country=Spanien

  • MikaelE Abonnemang

    @Carl-Johan-Mikael-Ankers Du loggar in på mitt vimla och ändrar där till den datanivå som du vill ha. Bör gå att göra redan innan du fått kortet, annars får du vänta tills det är aktiverat.

  • MikaelE Utomlands

    @Spotify Tråden var raderad, jag har nu återställt den. Vi raderar inte trådar i forumet, endast om de skulle bryta mot forumets regler. Ser inget i tråden som skulle fått oss och radera, fram till 1,5 - 2 månader sedan kunde man som vanlig användare radera en tråd man startat. Den möjligheten ska nu vara borttagen. @Viktor_Vimla

  • MikaelE Utomlands

    @Spotify Sitter på flygplatsen i Split och skriver detta har inga problem med och få nät. Anslutit till både Tele2 och Vip här.

  • MikaelE Buggar

    @plux Fungerar det inte att klicka på din avatar uppe till höger, därefter väljer du ändra till höger, sedan längst ned på sidan du kommer till efter du valt ändra välj Ändra profil, så får du upp alternativet Byt bild?

    Jag testade precis och det gick bra och ladda upp en ny bild.