• MikaelE Allmänt

    @S.L Är det verkligen frågan vid uppgradering av befintligt abonnemang @mlo frågar om? @mlo du får gärna fylla på så vi inte diskuterar om varandra

    Jag tolkar att frågan gäller vid nybeställning om det varnas att data inte sparas vid val av 100 GB. Tolkade inte att frågan gällde varning vid uppgradering av befintligt abonnemang.

  • MikaelE Allmänt

    @Michael Har du några bra exempel på forum som drivs med Xenforo? Skulle vara intressant och se några olika exempel.

  • MikaelE Allmänt

    Nu har det abonnemanget inte tidigare gått och beställa i det normala beställningsflödet så antingen har det missat och lägga till en varning eller så har man valt att inte ha en varning. Hur såg det ut på mitt vimla vid uppgradering till 100 GB? Dök det upp en ruta med en varning att data inte sparas som man var tvungen och bekräfta?

    När jag går in på https://vimla.se/bestall/valj-data då står det på knappen för 100 GB att "Ingen surf sparas" och under vanliga frågor besvaras frågan vad som gäller för sparad surf. Jag är dock fullt medveten om att den övergripande majoriteten inte läser avtal man godkänner så någon slags sista information innan man bekräftar kan inte skada, och dessutom kanske minska frågor i supporten och forumet om detta.



  • MikaelE Allmänt

    @mlo Håller helt med dig att driftstörningar flaggas för på hemsidan, som du säger tror jag ingen eller väldigt få skulle söka sig in i ett forum och kolla.

    @S-L @Sven @Michael @Vimla_Felix Många bra förslag, i det stora hela är det förslag som jag känner är vad som behövs för forumet men också att flera av dessa är önskemål vi moderatorer @Michael @Adnan tidigare påtalat. Personligen saknar jag funktionen att kunna slå ihop trådar, en funktion som helt saknas på den här plattformen. Dela på en tråd går här i forumet däremot. Men även en bättre funktion och tydligare möjlighet att se nya trådar och inlägg.

    Nu får @Vimla_Felix lite och ta tag i med plattformsbytet och alla förslag, och jag räknar med att han kommer hålla oss uppdaterade under resans gång.

  • MikaelE Vimla 2.0

    @Niklas-Larsson220 Du får tyvärr vänta tills på måndag då supporten öppnar och de kan hjälpa dig.

  • MikaelE Allmänt

    Jag tycker det bra att forumet äntligen fått en community manager med ansvar för forumet, inte en dag för sent. Nu när vi har en community manager med en vilja att få ordning på forumet och bättre forumprogramvara har vi alla möjligheter att komma med förslag och önskemål hur vi vill ha det. Enligt Felixs första inlägg i forumet är hans första projekt att just rusta upp forumet. Jag tycker vi ska ge @Vimla_Felix hjälp och support i att genomföra de förändringar med forumet som vi alla nog vill ha.

    Varför inte skapa en tråd med de önskemål ni/vi har av en kommande ny version av forumet och vad ska forumet innehålla, och vad ska forumet kanske inte innehålla?

    Så vad vill ni se i en ny version av forumet @S-L och @Sven? Ni är ju båda väldigt aktiva här och har säkert flera synpunkter och önskemål. Låt oss börja där och så får Felix hålla oss uppdaterade allt eftersom arbetet fortsätter.

  • MikaelE Teknisk Support

    @Anton-Terho Ska du flytta ett nummer från en annan operatör där numret är registrerat på en annan person kan ni båda signera en digital fullmakt på: https://vimla.se/fullmakt

    Om det nummer som ska föras över på dig redan är ett vimla abonnemang kan ni göra en överlåtelse på: https://vimla.se/overlatelse

  • MikaelE Utomlands

    @David-Hedlund Nej du kan inte använda sparad surf i Costa Rica. Du kan endast använda din sparade surf inom EU. https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002064717-Får-jag-använda-sparade-surf-utomlands-inom-EU-EES-

    I Costa Rica betalar du 99,00 kr för 10 MB/svenskt dygn för surf.

    https://www.vimla.se/priser/

    Lösningen för och surfa i Costa Rica är och köpa ett sim-kort med en lokal operatör.

  • MikaelE Abonnemang

    @Lundis Det spelar ingen roll. Den data som inte förbrukas sparas i en pott upp till 100 GB och i 12 månader.

  • MikaelE Teknisk Support

    @Anne-Grevlund Du kan chatta med supporten mellan 9-16, du hittar chatten nere till höger om du är inloggad på mitt vimla eller på https://vimla.se/kontakt/ Har tagit bort ditt tilefonnumer då det inte är och rekomendera att skriva ut det öppet på internet.