• MikaelE Teknisk Support

    @Tim När du beställde ditt abonnemang skapade du ett konto på http://mitt.vimla.se/ logga in med de uppgifterna i appen eller på hemsidan. Det är samma uppgifter du har för att logga in här på forumet. Har du glömt ditt lösenord kan du återställa det https://mitt.vimla.se/passwordrestore

  • MikaelE Nummerflytt

    @CoffeeTears Nej du kan fortfarande inte ha ditt hemnummer i mobilen hos vimla.

    Det är egentligen bara först för några år sedan som det ens blev tillåtet med fast nummer i mobilnätet. Fram till 11 januari 2018 var det tro det eller ej inte tillåtet med fasta nummer i mobilnätet enligt nummerplanen. Post- och telestyrelsen jobbar med en ny nummerplan, dock är det en process som ser ut och ta flera år. Finns och läsa mer på deras hemsidor: https://www.pts.se/sv/bransch/telefoni/nummer-och-...

  • MikaelE Abonnemang

    @Karin-Halvardsson Du behåller din sparade surf vid nedgradering och tipsrabatten påverkas inte alls.

  • MikaelE Abonnemang

    @Daniel-Sköld Det går och beställa ett abonnemang utan svensk personnummer, dock med några begränsningar.

    • Det går endast att betala med kort.
    • Man kan inte portera in ett nummer från en annan operatör.
    • Samt så kan man inte ha utlandssamtal / betalsamtal aktiverat på abonnemanget.

  • MikaelE Teknisk Support

    @Melinda-Louise-Sjölander Det här är en vanligt återkommande fråga här på forumet, så för att inte skriva något nytt som inte redan är skrivet hänvisar jag till ett tidigare svar från @Emil_Vimla på samma fråga.

    https://forumet.vimla.se/topic/5458/inget-internet...

    "Det som avögr om du kan ringa och surfa samtidigt är om samtalet hamnar på 2G eller 3G. Om du har 3G täckning under samtalet så kan du både ringa och surfa men om du har 2G kan du bara ringa. Ligger du på 4G innan samtalet väljer telefonen själv om det ska gå över på 2G eller 3G.

    I vissa telefoner kan man själv låsa till 3G för samtal och då undgå ovan problematik.

    På detta sätt har det alltid fungerar hos oss på Vimla!"

  • MikaelE Teknisk Support

    @Anton-Lundin Om du vill ändra e-postadress på ditt konto gör du det själv på: https://mitt.vimla.se/mitt-vimla/ och under valet kontouppgifter ändrar du e-postadress.

  • MikaelE Abonnemang

    @Emelie-Holmgren Det går alldeles utmärkt att tipsa inom familjen. Dock kan man inte ha mer än ett abonnemang per e-post, så ni måste ha abonnemangen registrerade på olika e-postadresser.

  • MikaelE Nummerflytt

    @Bengt-Olof-Nicklas-Glans Om du vill registrera ditt kontantkort hos din operatör för att kunna göra en flytt till vimla kan du läsa på länken nedan hur du gör beroende på vilken operatör du har.

    https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002013338-Nummerflytten-gick-inte-igenom-för-att-mitt-kontantkort-är-oregistrerat-hur-fixar-jag-det-

  • MikaelE Utomlands

    @David-Svensson Datapaketet förnyas varje dag, vad man bör tänka på är att det är per svenskt dygn, bra och tänka på om man befinner sig i en annan tidzon. Det går inte med vimla och köpa paket för visst antal dagar eller visst antal veckor.

  • MikaelE Teknisk Support

    @Erik-Thor Om du vill att ditt barn ska ta över ditt nummer hos vimla då är det en överlåtelse abonnemang som ska göras och inte en nummerflytt. För att göra det behöver ni signera en överlåtelse. Det kan ni göra på: https://vimla.se/overlatelse