• Mikael Rosenius Vimla 2.0

    På hemsidan står det

    "Vi messar om SIM nu

    Och det är för att du ska kunna följa med oss till Vimla 2.0, vår nya tekniska plattform där du med Vimla får ta del av flera nya smarta funktioner och kommande lanseringar av moderna teknologier."


    Vilka nya smarta funktioner tänker ni på Vimla på då? Jag kan inte se några förbättringar ännu med 2.0 utan det verkar mest vara strul. Många har problem med att komma igång, roaming fungerar inte som det ska, värdelös röstbrevlåda m.m. om man läser här på forumet. Vi väntar även på E-sim. Så varför skulle jag byta till Vimla 2.0 för mina andra abonnemang? Jag har bytt på mitt ena men det ångrar jag idag.

    Hade allt fungerat när ni släppte 2.0 och att E-sim var tillgängligt så hade ni inte behövt jaga era kunder för att byta utan vi hade gjort det frivilligt.

  • Mikael Rosenius Utomlands

    Varit på semester i Indien och Sri Lanka. Hade ingen tanke på att 2.0 inte skulle fungera här. Så mycket för en förbättrad användarupplevelse på 2.0. Tur att resten av familjen inte har bytt ännu till 2.0. Själv löste jag det genom att köpa ett lokalt simkort. Stötte dock på problem då jag behövde kunna ta emot bekräftelse sms till mitt svenska nummer. Andra operatörer har tilläggstjänster som gör att jag hade kunnat använda mitt abonnemang här som i Sverige medans Vimla inte ens har avtal här. Vill inte byta operatör men om inte grundtjänsterna för mobiltelefoni fungerar så är det nog det man får göra.