• MickeMM Vimla 2.0

    Alex! Jag tycker inte det är OK att du ska sitta här och ta "smällarna". Det är Johan som ska stå till svar och kommentera här.

  • MickeMM Vimla 2.0

    Ingen pajkastning. True Storie! Gör som Asawi skriver, enda rätta vägen för dig.

  • MickeMM Vimla 2.0

    Vad vill du att Vimla ska svara dig? Ja, du får ett nytt abb laddat med 50 kr att testa? De har sagt att nya simkort som skickas ut är laddat med Vimla 1 och du får själv aktivera en uppgradering.


    Problemen är knappast baserat på områden, syns ju tydligt i forumet.
    Gällande inställningar så är det beroende på modell. Oftast de som kräver en proxyserver.

    Yes, du har rätt. Min ståndpunkt är tydlig och Vimla har förlorat mitt förtroende helt och hållet. Att ljuga öppet som de gör och även använder sina kunder som testpersoner är absolut inte OK!.


  • MickeMM Teknisk Support

    Borgus: Det är inget som behöver redovisas. Mixpanel är ju som google analytic. Kolla vad som tillåts för appen i din mobil.

  • MickeMM Vimla 2.0

    Benny: De kan inte ens fixa leveransrapporten. Bara där visar de hur nya vimla kommer bli, hehe. Lämna direkt! Ödsla inte mer tid

  • MickeMM Vimla 2.0

    Tror du kunderna sitter och ljuger här? Finns ingen anledning för dig att testa vimla 2. Läs vad de andra skriver istället och utgå från det.

  • MickeMM Vimla 2.0

    Är det inte bara mycket enklare och erkänna att ni inte vet hur ni ska lösa det tekniskt?
    Alla olika operatörer jag haft har aldrig haft problemet med att leveransbeskedet visar fel. Den enda gången möjligtvis har varit julafton och Nyårsafton men det har varit pga hög belastning.

    En funktion som har varit med så länge tar man bara inte bort.

    @johan_vimla sa i [Vimla 2\.0 \- del av ett stort Telenor experiment](/post/22192):

    “Jag får ingen leveransbekräftelse på SMS” >

    Det som refererats till som “leveransrapporter för sms” är en funktion som vi valt att sluta leverera. Detta på grund av att funktionen inte visar att ett sms levererats till mottagaren utan bara att det nått mottagarens mobilnät - med risk för att ge en falsk försäkran om att meddelanden lästs när mottagaren i själva verket inte sett dem . Vi ser det som en förlegad och opålitlig funktion och därför väljer vi att inte ha kvar den. >

  • MickeMM Betalning/Faktura

    @Joacim-Söderlund - 90% av forums-inläggen berättar varför. Hur kan du ha missat det?

  • MickeMM Vimla 2.0

    Flux: Då ska man vara tydlig med att kunderna är med i ett experiment. Att skriva "Vi testar en ny plattform" säger mig inte ett skit, det säger dessutom inte att jag kommer vara deras testperson. Hallon har företagsabonnemang och satar mer och mer på företag.


    Lite märkligt kan tyckas att Vimla tydligen har fått igenom att deras operatörsinställningar kan hämtas genom Google update, men de godkänns inte som företag för google pay? Känns lite.......

  • MickeMM Vimla 2.0

    Sven - Jag tycker du ska skriva till https://lawline.se/categories och fråga, detta känns verkligen inte ärligt gjort.
    Spotify - Man ska inte behöva sitta här på forumet och uppdatera varje sekund för att inte missa ett inlägg. Jag har aldrig sett ett inlägg där det står att Vimla 2.0 är ett stort test från Telenors sida.

    Nu betalar inte jag en spänn för vimla, men hade jag gjort det hade jag absolut gått all-in och granskat detta. Skickat till Lawline och även konsumentvägledaren i kommunen. För detta känns verkligen inte som regelboken är följd. Betala fullt pris vara att vara försöksobjekt! Hur kan ni bara acceptera det, ni som gör det?