• Michel Olofsson Abonnemang

    Hej, åter igen tack för ditt svar (du är snabbare än Vimla...)

    Har haft abonnemang sedan 1/12 2017 som kostat 50kr/mån (inte bara i tre månader). Och du kan välja att ändra till 60samtal/600SMSMMS i abonnemangsinställningarna som då kostar dig 50kr mindre i mån.

    Chattar nu loss (lång kö = många som har problem?)

  • Michel Olofsson Abonnemang

    Tack för klargörande, har nu fått hjälp via chatten också (men du var snabbare;)

  • Michel Olofsson Abonnemang

    Mitt abonnemang har ändrats från 2GB 60samtal/600SMSMMS till 2GB fria samtal/SMSMMS. Problemet är att detta gjorts utan min inblandning eller godkännande och min månadskostnad har ökat från 50kr/mån till 100kr/mån. Jag har två abonnemang hos er, båda två har felaktigt och automatiskt ändrats.

    Detta har jag kontaktat supporten om men jag får ingen respons (4 dagar utan svar).

    Dessutom har min tipsad-rabatt på 10kr/mån försvunnit på nästa faktura, som dessutom då är på felaktiga 100kr/mån.

    Vad är det som händer? Varför är det så mycket fel och så lång svarstid på supporten?

    Att ringa med Vimla fungerar alldeles utmärkt men er administration är slarvig och amatörmässig.

    Mvh / Michel Olofsson

  • Michel Olofsson Abonnemang

    Hej, tack för ditt svar.

    Abonnemanget jag tidigare hade (2GB 60samtal & 600 SMSMMS) kostade 50 kr/mån ord pris, inget nyteckningserbjudande.

    Förändringen till 2GB och fria samtal/SMSMMS har skett automatiskt och det går att ändra tillbaka till i mina abonnemangsinställningar. Men det slår inte igenom förrän nästa månadsskifte och då har jag fått betala 100 kr/mån för ngt som jag inte valt. Inte ok, tycker jag.

    Har förstått nu att svarstiden via Vimlas frågeformulär är mycket längre. Så jag tar det via forumet, som du så riktigt föreslår;)

    Jag tycker faktiskt det är märkligt att det vid varje månadsskifte ska vara så mycket felaktigheter (om än tillfälliga) i faktureringen/rabatter etc. Har inte stött på det problemet hos andra operatörer jag varit kund hos (Hallon, Comviq, Tele2).